Presiunea piețelor pe educație: mari companii pariază pe școala online și hibrid, pe viitor, chit că pe moment neajunsurile depășesc beneficiile – Financial Times

1.065 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
“Când apare o transformare digitală într-un domeniu, este greu să te mai întorci la ce-a fost… educația, sper, nu este deloc diferită”, este citat, în Financial Times, șeful unei companii ce desfășoară activități de școală online pentru aproape 160.000 de elevi din peste 30 de state americane. Publicația descrie, într-o analiză, modul cum mari companii și fonduri de capital privat investesc în inițiative de școală online, pariind pe ideea că, după schimbările din pandemie, astfel de modalități de predare vor continua să crească, deși pe moment cei mai mulți specialiști susțin că neajunsurile depășesc beneficiile.

FT dă exemplul unui serviciu din Marea Britanie, Inspired Educațion, care oferă lecții online nu unor elevi dintr-un cartier sau altul, dintr-o comunitate sau alta, ci pentru adolescenți din Europa și Asia deopotrivă. Cine este interesat de asemenea servicii, care livrează educație prin ore înregistrate de predare și podcasturi educative? E semnalat cazul unei tinere din Anglia, ținta bullying-ului la ea în școală și nemulțumită de standardele predării online pe parcursul pandemiei.

Inspired, continuă sursa citată, este sprijinită de fonduri de capital privat precum TA Associates și Warburg Pincus, care, alături de alte companii precum Pearson, conglomerat de edituri active în domeniul educațional și alte operațiuni de profil, își extind activitățile de educație online, chiar și în condițiile în care școlile din majoritatea țărilor s-au redeschis sau se redeschis pentru predarea față în față.

Potrivit sursei citate, interesul pentru aceste servicii este confirmat de rezultatele financiare. Compania Stride din statul american Virginia, condusă de James Rhyu, autorul declarației de la începutul acestui articol, a înregistrat o creștere de 38% a veniturilor pentru divizia sa de educație, ce include operațiuni de școală online, în primul trimestru din acest an, comparativ cu primul trimestru din 2020.

Compania intenționează să își extindă operațiunile și să încheie parteneriate cu districtele publice, pentru a oferi opțiunea de școală exclusiv sau parțial online pentru elevii interesați, cu o țintă de creștere cu cel puțin 100.000 de elevi în următorii cinci ani.

Alte evoluții ce semnalează aceste tendințe, conform FT:

  • În cazul școlilor online operate de Pearson Online, în SUA sau Marea Britanie, înscrierile au crescut cu 43% în medie, în 2020, unele școli triplându-și efectivele de elevi. Pearson estimează că doar în SUA piața de profil s-ar ridica la 1,5 miliarde de dolari.
  • Directorul Pearson Online admite că predarea exclusiv online va rămâne de interes pentru o minoritate a elevilor, dar își va păstra atractivitatea pentru multiple categorii de elevi, de la cei cu anumite nevoi speciale, la cei cu programe sportive intensive.
  • În SUA, un sondaj NPR-Ipsos arată că 29% dintre părinți se așteaptă la o continuare a școlii online într-o formă sau alta, pentru copiii lor
  • Este citat un analist al grupului Citi, potrivit căruia e de așteptat o creștere a atractivității acestor activități pentru investitori pentru că piața este, în continuare, foarte mică
  • Școli private cu renume pot ținti și familii cu venituri medii, nu doar pe cele înstărite, având în vedere că în școala online costurile asociate sunt considerabil mai mici decât cele din cazul predării față în față.

Financial Times notează, însă, că în general este de așteptat ca acest sector să rămână unul de nișă, având în vedere că, până acum, școala online a dus la rezultate mai slabe ale elevilor și, pe lângă aceasta, duce la “oboseala indusă de ecran, oportunități sociale reduse, clase mai mari și timp diminuat de comunicare directă cu profesorul”. Acestea fac ca “în acest moment îngrijorările să depășească beneficiile”, după cum este citat un analist Barclays.

Citește și: Modelul american de școală online: învățarea la distanță se pregătește să se dezvolte pe termen lung, în pofida marilor ei neajunsuri – analiză New York Times

Photo 66561443 © Sebastian CzapnikDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Milionarul – mason Alexandru Cumpănașu, candidatul ”anti-Sistem”, a câștigat salarii uriașe de pe urma Sistemului. Cum a ajuns un personaj fără facultate să fie șeful tuturor rectorilor din România și să câștige sute de mii de lei de la aceștia

Alexandru Cumpănașu a câștigat în ultimii ani, împreună cu soția sa, sute de mii de lei de la universități de prestigiu din România, deși el nu a absolvit nici o…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, OECD: În România, tratați profesorii de liceu mult mai bine decât pe educatori și pe învățători, deși este mult mai ușor să te descurci cu elevii de la liceu. Educația timpurie este mult mai valoroasă

„Calitatea educației nu va fi niciodată mai bună decât calitatea profesorilor și a predării”, spune Andreas Schleicher, Directorul Directoratului pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economica (OECD). Acesta…
Vezi articolul

Măndița Baias, profesor de fizică, despre alternarea predării la școală-acasă: Putem lua în calcul prezența unui profesor asistent, care să asigure învățarea online – rezolvarea temelor, consolidarea noțiunilor predate în clasă

Opinie semnată de Măndița Baias, profesor de fizică la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” și la Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare: E momentul să ne gândim la anul școlar viitor.…
Vezi articolul