Presiunea piețelor pe educație: mari companii pariază pe școala online și hibrid, pe viitor, chit că pe moment neajunsurile depășesc beneficiile – Financial Times

1.085 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
“Când apare o transformare digitală într-un domeniu, este greu să te mai întorci la ce-a fost… educația, sper, nu este deloc diferită”, este citat, în Financial Times, șeful unei companii ce desfășoară activități de școală online pentru aproape 160.000 de elevi din peste 30 de state americane. Publicația descrie, într-o analiză, modul cum mari companii și fonduri de capital privat investesc în inițiative de școală online, pariind pe ideea că, după schimbările din pandemie, astfel de modalități de predare vor continua să crească, deși pe moment cei mai mulți specialiști susțin că neajunsurile depășesc beneficiile.

FT dă exemplul unui serviciu din Marea Britanie, Inspired Educațion, care oferă lecții online nu unor elevi dintr-un cartier sau altul, dintr-o comunitate sau alta, ci pentru adolescenți din Europa și Asia deopotrivă. Cine este interesat de asemenea servicii, care livrează educație prin ore înregistrate de predare și podcasturi educative? E semnalat cazul unei tinere din Anglia, ținta bullying-ului la ea în școală și nemulțumită de standardele predării online pe parcursul pandemiei.

Inspired, continuă sursa citată, este sprijinită de fonduri de capital privat precum TA Associates și Warburg Pincus, care, alături de alte companii precum Pearson, conglomerat de edituri active în domeniul educațional și alte operațiuni de profil, își extind activitățile de educație online, chiar și în condițiile în care școlile din majoritatea țărilor s-au redeschis sau se redeschis pentru predarea față în față.

Potrivit sursei citate, interesul pentru aceste servicii este confirmat de rezultatele financiare. Compania Stride din statul american Virginia, condusă de James Rhyu, autorul declarației de la începutul acestui articol, a înregistrat o creștere de 38% a veniturilor pentru divizia sa de educație, ce include operațiuni de școală online, în primul trimestru din acest an, comparativ cu primul trimestru din 2020.

Compania intenționează să își extindă operațiunile și să încheie parteneriate cu districtele publice, pentru a oferi opțiunea de școală exclusiv sau parțial online pentru elevii interesați, cu o țintă de creștere cu cel puțin 100.000 de elevi în următorii cinci ani.

Alte evoluții ce semnalează aceste tendințe, conform FT:

  • În cazul școlilor online operate de Pearson Online, în SUA sau Marea Britanie, înscrierile au crescut cu 43% în medie, în 2020, unele școli triplându-și efectivele de elevi. Pearson estimează că doar în SUA piața de profil s-ar ridica la 1,5 miliarde de dolari.
  • Directorul Pearson Online admite că predarea exclusiv online va rămâne de interes pentru o minoritate a elevilor, dar își va păstra atractivitatea pentru multiple categorii de elevi, de la cei cu anumite nevoi speciale, la cei cu programe sportive intensive.
  • În SUA, un sondaj NPR-Ipsos arată că 29% dintre părinți se așteaptă la o continuare a școlii online într-o formă sau alta, pentru copiii lor
  • Este citat un analist al grupului Citi, potrivit căruia e de așteptat o creștere a atractivității acestor activități pentru investitori pentru că piața este, în continuare, foarte mică
  • Școli private cu renume pot ținti și familii cu venituri medii, nu doar pe cele înstărite, având în vedere că în școala online costurile asociate sunt considerabil mai mici decât cele din cazul predării față în față.

Financial Times notează, însă, că în general este de așteptat ca acest sector să rămână unul de nișă, având în vedere că, până acum, școala online a dus la rezultate mai slabe ale elevilor și, pe lângă aceasta, duce la “oboseala indusă de ecran, oportunități sociale reduse, clase mai mari și timp diminuat de comunicare directă cu profesorul”. Acestea fac ca “în acest moment îngrijorările să depășească beneficiile”, după cum este citat un analist Barclays.

Citește și: Modelul american de școală online: învățarea la distanță se pregătește să se dezvolte pe termen lung, în pofida marilor ei neajunsuri – analiză New York Times

Photo 66561443 © Sebastian CzapnikDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Andreas Schleicher, OECD, despre decizia României privind începerea școlii: Descentralizarea e bună, dacă e întărită capacitatea locală / Plus: Când are loc următoarea evaluare PISA

Descentralizarea aleasă de autoritățile române pentru începutul noului an școlar este strategia potrivită, dar ca să funcționeze e vitală întărirea capacității locale, spune, pentru EduPedu.ro, Andreas Schleicher, șeful Directoratului pentru…
Vezi articolul

Cine este Marcel Boloș, propus ministru la Cercetare-Digitalizare: fost ministru al Fondurilor Europene și autor al primei variante de PNRR, în care majoritatea banilor pentru Educație ajungeau la Colegiile Centenare / “Tehnocrat” și preot, doctor în contabilitate și management, unul dintre doctorate – omis în cel mai recent CV

Marcel Boloș, om cu 20 de ani de activitate în administrația locală și centrală și cu experiență în domeniul fondurilor europene, fost ministru aflat chiar în cărți, acum doi ani,…
Vezi articolul

Mintea adolescenților și tehnologia. Datele de până acum nu confirmă că problemele mintale s-ar adânci în timp, pe măsură ce sunt folosite mai mult telefonul smart, social media sau televiziunea – studiu britanic

Nu există, în acest moment, dovezi suficiente că folosirea tehnologiei de către adolescenți are un impact în creștere asupra sănătății mintale a acestora, potrivit unui studiu realizat de experți de…
Vezi articolul

Pregătirea la Matematică pentru Evaluarea Națională 2020. Profesorul Sorin Borodi, despre cât timp trebuie să aloce elevii de-a VIII-a pregătirii zilnice la matematică și cum se face recapitularea

Pregătirea la matematică pentru Evaluarea Națională trebuie să dureze cel puțin o oră zilnic, ca medie. În paralel cu învățarea materiei de clasa a VIII-a care este predată acum la…
Vezi articolul

Caragiale trăiește. ”O scrisoare pierdută”, varianta 2023. Ministerul Educației susține că sentința referitoare la premierul Ciucă, pe care trebuia să o atace cu recurs la Înalta Curte în termen de 5 zile de la primire, ar fi fost luată de o anonimă “d-na VB”, care nu e angajată a instituției, plicul cu sentința ajungând oficial la cabinet fix cinci zile mai târziu

Ministerul Educației (ME) susține, printr-un punct de vedere hilar transmis G4Media.ro de către Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), instituție subordonată ME, că a…
Vezi articolul