Presiunea piețelor pe educație: mari companii pariază pe școala online și hibrid, pe viitor, chit că pe moment neajunsurile depășesc beneficiile – Financial Times

1.085 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
“Când apare o transformare digitală într-un domeniu, este greu să te mai întorci la ce-a fost… educația, sper, nu este deloc diferită”, este citat, în Financial Times, șeful unei companii ce desfășoară activități de școală online pentru aproape 160.000 de elevi din peste 30 de state americane. Publicația descrie, într-o analiză, modul cum mari companii și fonduri de capital privat investesc în inițiative de școală online, pariind pe ideea că, după schimbările din pandemie, astfel de modalități de predare vor continua să crească, deși pe moment cei mai mulți specialiști susțin că neajunsurile depășesc beneficiile.

FT dă exemplul unui serviciu din Marea Britanie, Inspired Educațion, care oferă lecții online nu unor elevi dintr-un cartier sau altul, dintr-o comunitate sau alta, ci pentru adolescenți din Europa și Asia deopotrivă. Cine este interesat de asemenea servicii, care livrează educație prin ore înregistrate de predare și podcasturi educative? E semnalat cazul unei tinere din Anglia, ținta bullying-ului la ea în școală și nemulțumită de standardele predării online pe parcursul pandemiei.

Inspired, continuă sursa citată, este sprijinită de fonduri de capital privat precum TA Associates și Warburg Pincus, care, alături de alte companii precum Pearson, conglomerat de edituri active în domeniul educațional și alte operațiuni de profil, își extind activitățile de educație online, chiar și în condițiile în care școlile din majoritatea țărilor s-au redeschis sau se redeschis pentru predarea față în față.

Potrivit sursei citate, interesul pentru aceste servicii este confirmat de rezultatele financiare. Compania Stride din statul american Virginia, condusă de James Rhyu, autorul declarației de la începutul acestui articol, a înregistrat o creștere de 38% a veniturilor pentru divizia sa de educație, ce include operațiuni de școală online, în primul trimestru din acest an, comparativ cu primul trimestru din 2020.

Compania intenționează să își extindă operațiunile și să încheie parteneriate cu districtele publice, pentru a oferi opțiunea de școală exclusiv sau parțial online pentru elevii interesați, cu o țintă de creștere cu cel puțin 100.000 de elevi în următorii cinci ani.

Alte evoluții ce semnalează aceste tendințe, conform FT:

  • În cazul școlilor online operate de Pearson Online, în SUA sau Marea Britanie, înscrierile au crescut cu 43% în medie, în 2020, unele școli triplându-și efectivele de elevi. Pearson estimează că doar în SUA piața de profil s-ar ridica la 1,5 miliarde de dolari.
  • Directorul Pearson Online admite că predarea exclusiv online va rămâne de interes pentru o minoritate a elevilor, dar își va păstra atractivitatea pentru multiple categorii de elevi, de la cei cu anumite nevoi speciale, la cei cu programe sportive intensive.
  • În SUA, un sondaj NPR-Ipsos arată că 29% dintre părinți se așteaptă la o continuare a școlii online într-o formă sau alta, pentru copiii lor
  • Este citat un analist al grupului Citi, potrivit căruia e de așteptat o creștere a atractivității acestor activități pentru investitori pentru că piața este, în continuare, foarte mică
  • Școli private cu renume pot ținti și familii cu venituri medii, nu doar pe cele înstărite, având în vedere că în școala online costurile asociate sunt considerabil mai mici decât cele din cazul predării față în față.

Financial Times notează, însă, că în general este de așteptat ca acest sector să rămână unul de nișă, având în vedere că, până acum, școala online a dus la rezultate mai slabe ale elevilor și, pe lângă aceasta, duce la “oboseala indusă de ecran, oportunități sociale reduse, clase mai mari și timp diminuat de comunicare directă cu profesorul”. Acestea fac ca “în acest moment îngrijorările să depășească beneficiile”, după cum este citat un analist Barclays.

Citește și: Modelul american de școală online: învățarea la distanță se pregătește să se dezvolte pe termen lung, în pofida marilor ei neajunsuri – analiză New York Times

Photo 66561443 © Sebastian CzapnikDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cei mai mulți profesori, directori de școli și părinți cred că școala lor poate face ce trebuie în pandemie, dar persistă “angoasa generală” / Nu e nevoie doar de măsuri sanitare, ci și de măsuri educaționale pentru ieșirea din criză – studiu

Un sfert dintre participanții la un studiu referitor la politicile educaționale în context pandemic, realizat când școala era pe punctul să înceapă, apreciau că școlile lor nu erau pregătite pentru…
Vezi articolul

Majorarea salariilor din Educație nu există în programul guvernului Ciolacu. În replică, Ligia Deca susține că „față de decembrie 2016, salariul brut al unui profesor s-a triplat” / Ministrul nu precizează că brutul a crescut mult mai rapid ca netul, în 2018, prin mutarea contribuțiilor angajatorului la angajat, sau că profesorii ar fi trebuit să aibă încă din ianuarie 2020 salariul primit abia în 2023

Ministrul Educației a declarat că salariul brut al unui profesor debutant s-a triplat, față de nivelul din decembrie 2016. Afirmația a fost făcută de Ligia Deca la audierile din Parlament,…
Vezi articolul

BREAKING Instituția-cheie în analizarea plagiatelor este desființată în proiectul Legii educației, în plin scandal de plagiat la adresa premierului. Nicolae Ciucă “a validat“ proiectul de lege și va scăpa de analiza CNATDCU dacă legea intră în vigoare

Instituția esențială în analizarea plagiatelor este desființată prin reorganizare și pierderea atribuțiilor specifice, în Proiectul Legii învățământului superior, document care are aprobarea oficială a președintelui Klaus Iohannis și care a…
Vezi articolul

Analist “21st Century Children”, despre copii și tehnologie: Dependența de telefon nu este recunoscută psihiatric, în pofida titlurilor-șoc din media. O abordare moderată: oportunități vs. riscuri

Foarte mulți oameni au tendința să vorbească despre “dependența” de ecrane, mai ales în cazul tinerilor și copiilor. Această “dependență” este, însă, în continuare subiect de dispută și nu este,…
Vezi articolul