România înregistrează rezultate mult sub media europeană și sub țintele UE la indicatorii-cheie ai dezvoltării educației – raport al Comisiei Europene

Foto: © Chormail | Dreamstime.com

Rata de participare a copiilor la educația timpurie este tot mai scăzută, majorității elevilor din medii dezavantajate le lipsesc competențe de bază, inegalitățile persistă în relația urban-rural și în ceea ce îi privește pe romi, politicile privind profesia didactică întâmpină probleme serioase, iar participarea la învățământul superior este redusă. Acestea sunt principalele provocări constatate de Comisia Europeană cu privire la educația din România, prin comparație cu țintele Spațiului European al Educației, prezentate într-un raport publicat luni.

Potrivit raportului, care se bazează pe date agregate în 2021, România înregistrează rezultate mult sub media europeană și sub țintele UE cu privire la educația timpurie, rata de părăsire timpurie a școlii și învățământul superior.

Astfel, raportul arată că:

Cum se compară rezultatele României cu obiectivele UE pentru principalii indicatori și cu mediile UE-27 – pagina a 2-a în documentul următor:

Foto: © Chormail | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version