Subiecte Matematică clasa a IV-a: Descarcă subiectele de astăzi de la evaluarea națională la Matematică

Copii care nu pot pricepe matematica

Copii care nu pot pricepe matematica

Subiectele de matematică de clasa a IV-a de la evaluarea națională de astăzi au fost publicate de Ministerul Educației și pot fi descărcate de mai jos. Cerințele sunt concepute pe două numere, iar elevii au avut 60 de minute timp la dispoziție pentru a le rezolva. Profesorii trebuie să termine de corectat lucrările copiilor de clasa a IV-a în termen de 7 zile.

Elevii de clasa a IV-a au susținut astăzi testarea la Matematică. Mâine, copiii aparținând minorităților naționale vor susține evaluarea la Limba maternă.

Descarcă Subiectele de astăzi de la Matematică – Evaluarea națională la clasa a IV-a 2019

 

 

Calendar Evaluarea națională la clasa a IV-a 2019
14 mai 2019: Limba română
15 mai 2019: Matematică
16 mai 2019: Limba maternă
Cine corectează și notează lucrările elevilor

Testele de la evaluarea națională la clasa a IV-a se evaluează în cadrul școlii, de către profesorii din respectiva unitate școlară. Fiecare lucrare a elevilor de clasa a IV-a este evaluată de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul de la clasă.

“Pentru a facilita analiza rezultatelor și comunicarea acestora către elevi și părinți/reprezentanți legali ai elevului, în timpul evaluării testelor, profesorii evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau mențiuni“, se arată în metodologie.

Profesorii trebuie să termine corectarea testelor “în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă”.

Ce se întâmplă cu rezultatele de la evaluarea națională la clasa a IV-a

Rezultatele individuale de la evaluarea națională la clasa a IV-a nu se trec în catalog, nu se afișează și nu se comuncă public. Învățătoarele comuncă părinților rezultatele, precum și planurile individualizate de învățare, dacă este cazul.

De ce este nevoie de evaluare la clasa a IV-a

Evaluarea la clasa a IV-a a fost introdusă, prin legea educației 1/2011, pentru a face o analiză de impact asupra curriculumului școlar. Concret, această evaluare este singura din ciclul EN la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a care nu trebuia susținută în toate școlile din țară, ci numai pe un eșantion. Obiectivul era ca, prin această testare, ministerul să verifice dacă există politici educaționale care nu dau rezultate.

În 2014, Ministerul Educației a decis ca testarea să fie la nivel național și așa a rămas de atunci.

Cu această testare, orice părinte și director de școală poate verifica efortul depus de învățătoarea de la clasă. Pentru elevi, evaluarea este o exersare în siguranță (rezultatele nu se trec în catalog și nici nu sunt afișate sau anunțate public) a condițiilor de examen.

Brosura Evaluare Clasa IV

Citește și:
Exit mobile version