Evaluare clasa a IV-a 2019: Testarea la Limba română durează 60 de minute. Regulile evaluării de astăzi

4.303 vizualizări
Evaluare clasa a IV-a
Evaluare clasa a IV-a
Evaluarea națională a elevilor de clasa a IV-a 2019 începe astăzi, 14 mai 2019, cu testarea la Limba română. Subiectele de la evaluarea la clasa a IV-a sunt concepute de Ministerul Educației, sunt aceleași în toată țara, iar elevii au timp 60 de minute pentru a rezolva subiectele de evaluare. Scopul testării este de a verifica dacă elevii și-au însușit elementele prevăzute de curriculum pentru final de ciclu primar.

Evaluarea națională de la finalul clasei a IV-a este formată din două probe: Limba română și Matematică. Copiii aparținând minorităților naționale vor da evaluarea și la Limba maternă. Regulile de evaluare la clasa a IV-a sunt următoarele: testarea se susține în clasele în care elevii învață în mod normal, în aceeași așezare în bănci cu care sunt obișnuiți. Elevii nu vor susține evaluarea cu învățătoarea de la clasă, ci cu două cadre didactice din școală care nu au ore la ei.

Modele de subiecte pentru Evaluarea națională clasa a IV-a 2019
Model de teste Limba română clasa a IV-a
Model de teste Limba română clasa a IV-a
Model de teste Matematică clasa a IV-a
Model de teste Matematică clasa a IV-a
Model de teste Limba maternă clasa a IV-a
Calendar Evaluarea națională la clasa a IV-a 2019
14 mai 2019: Limba română
15 mai 2019: Matematică
16 mai 2019: Limba maternă
Cine concepe subiectele de la testarea la clasa a IV-a

Subiectele de la evaluarea națională a elevilor de clasa a IV-a sunt concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNE) – instituția din subordinea Ministerului Educației care elaborează cerințele pentru toate examenele școlare. Potrivit regulilor de evaluare, subiectele de la clasa a IV-a trebuie “să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu”, dar și “să aibă un nivel mediu de dificultate”.

Metodologia mai prevede că testele pentru evaluarea națională de la clasa a IV-a “au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale”. Nefiind o testare clasică, baremele nu sunt publicate de Minister în mod similar examenelor de final de ciclu, ci “sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic, document tip, elaborat de CNEE” și trimis în școli, informează Ministerul.

Testul la română “vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română”, iar al doilea test organizat la clasele a IV-a vizează evaluarea competențelor de matematică.

Subiectele de la fiecare testare de clasa a IV-a sunt concepute astfel încât să poată fi rezolvate într-o oră.

Cum se desfășoară evaluarea națională la clasa a IV-a 2019

Evaluarea Națională la clasa a IV-a se desfășoară în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei școli, stabilește metodologia, care a rămas neschimbată din 2016.

Evaluarea la clasa a IV-a va fi administrată de către un profesor care nu predă la clasa respectivă, asistat de un al doilea cadru didactic de asemenea fără ore de predare la copiii pe care îi supraveghează.

Copiii vor da testarea în clasa în care învață de obicei, așezați în bănci așa cum obișnuiesc în rutina școlară. Profesorii le vor distribui elevilor testul, pe care copiii își vor scrie numele, prenumele și numele școlii.

Profesorii asistenți nu au voie să le ofere elevilor indicații despre rezolvarea subiectelor, să facă modificări ale testelor sau completări ale rezolvărilor testelor.

La încheierea celor 60 de minute de evaluare, profesorul care administrează testul recuperează foile de evaluare de la elevi și le predau, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei, care este directorul sau directorul adjunct.

Cine corectează și notează lucrările elevilor

Testele de la evaluarea națională la clasa a IV-a se evaluează în cadrul școlii, de către profesorii din respectiva unitate școlară. Fiecare lucrare a elevilor de clasa a IV-a este evaluată de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul de la clasă.

“Pentru a facilita analiza rezultatelor și comunicarea acestora către elevi și părinți/reprezentanți legali ai elevului, în timpul evaluării testelor, profesorii evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau mențiuni“, se arată în metodologie.

Profesorii trebuie să termine corectarea testelor “în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă”.

Ce se întâmplă cu rezultatele de la evaluarea națională la clasa a IV-a

Rezultatele individuale de la evaluarea națională la clasa a IV-a nu se trec în catalog, nu se afișează și nu se comuncă public. Învățătoarele comuncă părinților rezultatele, precum și planurile individualizate de învățare, dacă este cazul.

De ce este nevoie de evaluare la clasa a IV-a

Evaluarea la clasa a IV-a a fost introdusă, prin legea educației 1/2011, pentru a face o analiză de impact asupra curriculumului școlar. Concret, această evaluare este singura din ciclul EN la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a care nu trebuia susținută în toate școlile din țară, ci numai pe un eșantion. Obiectivul era ca, prin această testare, ministerul să verifice dacă există politici educaționale care nu dau rezultate.

În 2014, Ministerul Educației a decis ca testarea să fie la nivel național și așa a rămas de atunci.

Cu această testare, orice părinte și director de școală poate verifica efortul depus de învățătoarea de la clasă. Pentru elevi, evaluarea este o exersare în siguranță (rezultatele nu se trec în catalog și nici nu sunt afișate sau anunțate public) a condițiilor de examen.

Brosura Evaluare Clasa IV

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prezența la școală și media 10 la purtare, condiții obligatorii pentru bursele școlare 2024-2025 / La mai mult de 10 absențe nemotivate într-o lună, elevii nu mai primesc bursa de excelență, merit, de reziliență, socială sau tehnologică pe luna respectivă

În situația în care elevii acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună, nu primesc bursa de excelență, bursa de reziliență, bursa de merit, bursa socială, respectiv bursa tehnologică,…
Vezi articolul

EXCLUSIV Comisiile ilegale de la concursul de directori semnalate de minister într-o adresă către toate inspectoratele din țară, deși secretarul de stat Sorin Ion susținea că doar în București era „o problemă de ordin general” / Inspectoratele ar fi ignorat metodologia, iar ministerul avertizează că asta poate duce la „anularea probei de interviu” în cazul contestării

Ilegalitatea constituirii comisiilor de concurs pentru directorii de școli a fost semnalată de Ministerul Educației într-un al doilea document trimis de data aceasta tuturor inspectoratelor școlare, potrivit unei adrese obținute…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă adresată ministrului Educației de un grup de profesori din Dolj implicați în Olimpiada de franceză: „Organizarea și desfășurarea probelor olimpiadei au fost impecabile” / Internatul nu este „o ruină, așa cum s-a sugerat în mod tendențios (…) Nu este lux, dar sunt condiții decente”

Mai mulți profesori de limba franceză din Dolj au transmis o scrisoare deschisă în care își exprimă „dezamăgirea profundă provocată de caracterul unidirecționat al imaginii finale a Olimpiadei Naționale de…
Vezi articolul

Drept la replică

Bogdan Cezar Alexandru a trimis redacției Edupedu.ro un drept la replică referitor la articolul Numire controversată în guvern: Bogdan Cezar Alexandru, șeful comisiei de BAC în cazul suspiciunilor de fraudă…
Vezi articolul