Subiecte Matematică clasa a II-a 2019: Descarcă testele de la Evaluarea Națională la Matematică

76.642 de vizualizări
Subiectele de la Evaluarea Națională la Matematică susținută astăzi de elevii de clasa a II-a au fost publicate de Ministerul Educației și pot fi descărcate de mai jos. Subiectele sunt concepute de Minister, sunt elaborate pe două numere, iar elevii au avut la dispoziție 30 de minute pentru a le rezolva. Obiectivul testării este de a verifica în ce măsură copiii și-au însușit elementele de bază scris-citit și socotit prevăzute de curriculumul național, iar rezultatele pe care le vor obține copiii nu vor fi trecute în catalog.

Subiectele de la Matematică au fost împărțite în sală chiar de învățătorul de la clasă, care a fost asistat pe toată durată evaluării naționale de un al doilea profesor, care nu predă la acea clasă. Testele de la clasa a II-a trebuie să fie corectate în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă.

Descarcă de mai jos subiectele de astăzi de la Matematică – clasa a II-a 2019:

 

 

 

 

Calendar Evaluarea Națională clasa a II-a 2019
7 mai 2019: Limba română – Scris
7 mai 2019: Limba maternă – Scris
8 mai 2019: Limba română – Citit
8 mai 2019: Limba maternă – Citit
9 mai 2019: Matematică
10 mai 2019: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit
Cine corectează testele de la clasa a II-a

Lucrările scrise de elevii de clasa a II-a sunt evaluate în școală, de către profesorii din respectiva unitate școlară. Fiecare test este evaluat și notat de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul de la clasă.

Testele de la clasa a II-a trebuie să fie corectate în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă.

Ce se întâmplă cu rezultatele de la evaluarea națională la clasa a II-a

Rezultatele obținute de fiecare elev de clasa a II-a nu se afișează, nu se anunță public și nu se trec în catalog. Rezultatele de la evaluarea națională la clasa a II-a le sunt comunicate de către învățătoare părinților, individual.

Scopul evaluărilor este de a arăta în ce măsură și-au însușit copiii elementele de bază prevăzute de programa școlară și de a-i ajuta pe cei care au lacune să le remedieze, pe timpul verii.

Pe baza acestor teste, învățătoarele trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare, adaptate fiecărui elev la care a identificat probleme. Planurile trebuie comunicate părinților, pentru a fi parteneri în procesul de învățare.

Planul individualizat de învățare este un “instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării”, prevede metodologia. Actul aprobat prin ordin de ministru precizează că “decizia privind elaborarea planului individualizat de învățare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele și observațiile înregistrate de-a lungul parcursului educațional al elevului”.

“După informarea părinților/reprezentanților legali, se întocmește un proces-verbal, în care aceștia semnează pentru luarea la cunoștință a informațiilor referitoare la rezultatele elevului la EN și, după caz, la măsurile prevăzute în planul individualizat de învățare”, se mai arată în metodologie.

De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuitPărinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere? În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Vezi mai jos o broșură informativă despre Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, realizată de Mișcarea Populară:

Brosura Evaluare Clasa II

CALENDAR EVALUAREA NAȚIONALĂ CLASA A IV-A 2019:

14 mai 2019: Limba română
15 mai 2019: Matematică
16 mai 2019: Limba maternă

Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a IV-a 2019

Citește și:

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
SRI / Foto: Facebook SRI

Situația din învățământ, înainte și în timpul pandemiei Covid-19 –  menționată de SRI în raportul pe 2020, la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor constituționale”: infrastructură și resurse deficitare, decalaje accentuate în accesul la școala online

Situația din învățământul românesc, atât prin felul cum se prezenta înaintea pandemiei Covid-19 cât și prin schimbări cauzate de aceasta, este menționată la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor…
Vezi articolul

Monica Anisie: Serbările de premiere se pot organiza în aer liber, în curtea școlii, cu respectarea distanțării fizice / Recomandarea mea pentru colegii profesori este să realizeze astfel de activități de premiere după examene

Serbările de sfârșit de an, activitățile de premiere a elevilor “se pot organiza în aer liber, în conformitate cu prevederile legii stării de alertă”, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației,…
Vezi articolul

Scrisoarea unei profesoare de Geografie către elevii săi care susțin BAC 2024 la această disciplină, după rezultatele de la simulare. 25 de sfaturi și puncte-cheie pentru pregătirea examenului

Elevii au șanse să-și îmbunătățească performanțele la Geografie dacă mențin ritmul de pregătire pentru Bacalaureat 2024, le transmite o profesoară elevilor ei de la clase, într-o scrisoare primită pe adresa…
Vezi articolul

Ministerul Educației: 3.208 de elevi stau acasă din cauza gripei. Lista școlilor și grădinițelor închise parțial sau integral

3.208 de elevi sunt afectați (stau acasă) din cauza suspendării cursurilor în unități de învățământ, din cauza gripei, anunță Ministerul Educației într-un comunicat de presă remis EduPedu.ro. Instituția prezintă situația…
Vezi articolul