Evaluare clasa a IV-a 2019 – Modele de subiecte la Limba română și Matematică, publicate de Ministerul Educației

84.814 vizualizări
Modele de subiecte la Limba română și Matematică
Modele de subiecte la Limba română și Matematică
Modele de subiecte pentru evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a au fost publicate de Ministerul Educației. Copiii care termină anul acesta învățământul primar vor susține o testare la Limba română, Matematică și Limba maternă, în perioada 14-16 mai 2019. Modelele publicate de Ministerul Educației sunt chiar subiectele de la Evaluarea Națională la finalul clasei a IV-a din 2014.

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a IV-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către învățător, care trebuie să îi spună acestuia și cum anume să lucreze pe timpul vacanței de vară cu cel mic, pentru a acoperi eventualele lacune.

Scopul evaluării de la clasa a IV-a este de a vedea în ce măsură copiii și-au însușit informațiile prevăzute în programa școlară pentru finalul ciclului primar. Este și momentul în care Ministerul Educației trebuie să facă o diagnoză a implementării curriculumului: rezultatele la nivel național se pliază pe profilul elevului care a terminat ciclul primar, așa cum a fost el proiectat?

Modele de subiecte la Limba română și Matematică pentru evaluarea la clasa a IV-a

Modelele de subiecte publicate săptămâna trecută de Ministerul Educației sunt chiar subiectele pe care le-au avut de rezolvat copiii în 2014. Descarcă de mai jos modelele de subiecte publicate de Minister.

Matematică clasa a IV-a – Model de Subiecte Matematică clasa a IV-a

Descarcă Modele de subiecte pentru Evaluarea la clasa a IV-a:

Model de Subiecte Limba română clasa a IV-a

Model 2 de Subiecte Limba română clasa a IV-a

Model Subiecte Matematică clasa a IV-a

Model Subiecte Limba maternă clasa a IV-a

Calendar Evaluare clasa a IV-a:
14 mai 2019: Limba română
15 mai 2019: Matematică
16 mai 2019: Limba maternă

Precizăm că, deși aceste evaluări sunt organizate de 4 ani la nivel național, niciodată Ministerul Educației nu a explicat pe înțelesul publicului care sunt rezultatele medii, astfel încât părinții să aibă un element de referință, să aibă cu ce să compare rezultatele obținute de copiii lor.

Pe de altă parte, aceste evaluări sunt o oportunitate pentru copii: se obișnuiesc în siguranță (pentru că notele nu se trec în catalog) cu condițiile de examen, în loc să se trezească pentru prima dată în fața unor subiecte de la centru și cu rigorile unei testări naționale fix la examenul de la clasa a VIIII-a, care la decide parcursul școlar.

Și pentru părinți evaluările acestea aduc o oportunitate: văd cum performează copilul în fața unor subiecte făcute de altcineva decât învățătoarea de la clasă.

Iar prin compararea rezultatelor obținute de o clasă întreagă la a II-a și apoi la a IV-a se vede clar efortul făcut de învățător: s-a concrentrat doar pe o mână de copii al căror nivel a crescut? copiii cu rezultate slabe la prima evaluare au fost ajutați să își acopere lacunele și să treacă la un nivel superior de învățare sau au fost abandonați, în spatele câtorva copii “buni” pe care s-a concentrat întregul act didactic?

Sindicatele au încercat în mod constant să elimine aceste evaluări, blamate și de parte a corpului profesoral ca fiind cronofage și inutile. Iar luptele subterane împotriva acestor instrumente de evaluare care pot să stea oricând la baza unei salarizări diferențiate se reflectă direct în modul în care Ministerul Educației tratează evaluarea: nu a format învățătoarele și profesorii astfel încât aceștia să aibă în mod concret seturi de exerciții, de îndrumări pe care să le dea părinților pentru a lucra cu cei mici acasă pe timpul vacanței de vară, nu a realizat nici până la această oră un model național de portofoliu educațional în care aceste rezultate trebuie trecute – conform legii educației în vigoare din 2011, nu a făcut publică niciodată semnificația rezultatelor la nivel macro.

Un alt semn al indiferenței cu care Ministerul tratează evaluările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a stă chiar în modelele de subiecte publicate acum de instituție: sunt subiectele propriu-zise din 2014. Nici un efort de realizare a unor modele noi.

Citește și:

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dacă ar dispărea inspectoratele școlare mâine, probabil că nimeni n-ar mai putea repara nimic în Educație, spune ministrul Cîmpeanu: Vreau să mergem în sensul ăsta, dar în mod responsabil

Dacă ar dispărea inspectoratele școlare mâine, probabil că nimeni n-ar mai putea repara nimic în Educație, spune ministrul Educației la Forumul Bunei Guvernări Locale în Educație, organizat de proiectul Școli…
Vezi articolul

DOCUMENT Elevii care învață online, sau părinții lor, din școlile aflate în scenariul 3, chemați la școală ca să ia cornul și laptele pentru zilele în care au stat acasă. În schimb, cei din scenariul 2 vor primi produsele când revin la școală

Elevii care învață online, sau părinții lor, din școlile aflate în scenariul 3, sunt chemați la școală ca să ia cornul și laptele pentru zilele în care au stat acasă,…
Vezi articolul

Sindicatele din educație, despre creșterile cu aproape 300% ale salariilor profesorilor prezentate de ministrul muncii: Sunt cifre eronate. Ne simțim folosiți în campania electorală

“Ministrul Muncii prezintă în spațiul public cifre eronate privind creșterile de salarii din educație”, anunță Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Reacția FSLI, unul dintre cele două mari sindicate din învățământul…
Vezi articolul

Premierul Florin Cîțu: În educație și sănătate s-au băgat foarte mulți bani și rezultatele nu se văd. Miniștrii să știe să folosească resursele pe care le vor avea / Anul trecut, Cîțu a acordat cea mai mică alocare din PIB din ultimii 25 de ani pentru educație

“Sunt câteva sectoare în economie unde s-au băgat bani, foarte mulți bani, și rezultatele nu se văd. Și aș pune aici și sănătate, și educație, șamd. Deci nu banii au…
Vezi articolul

VIDEO Sorin Cîmpeanu anunță modificări în regulamentul CNATDCU / Plus: Profesorii trebuie formați cu privire la bullying, lucru pe care îl vom face. Va trebui să reluăm discuțiile pe proiectul strategiei de educație parentală

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a susținut declarații de presă astăzi, de la ora 11:00. Edupedu.ro a transmis live text cele mai importante declarații din cadrul conferinței. Sorin Cîmpeanu, cele mai…
Vezi articolul