Un ghid de utilizare a inteligenței artificiale pentru profesorii din învățământul preuniversitar va fi lansat de ministerul Educației într-o săptămână, două, spune Daniel David

Daniel David / Foto: Guvernul României/ gov.ro

„Într-o săptămână, două vom avea un ghid de utilizare a inteligenței artificiale în învățământul preuniversitar, despre cum să folosești inteligența artificială, nu doar focalizată pe rezultat, ci și pe pașii care te duc la rezultat”, a anunțat, în premieră, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, la Digi24, pe 16 octombrie.

Daniel David a precizat că utilizarea tehnologiei și a inteligenței artificiale depinde de modul în care este folosită.

„Eu mereu am spus că tehnologia, inclusiv inteligența artificială, nu este bună sau rea în sine, ci devine mai bună sau mai proastă în funcție de cum o utilizăm și hai să o utilizăm bine.

Nu ne oprește nimeni, când folosim sistemul de inteligență artificială pentru a rezolva o problemă, să nu cerem doar rezultatul, ci și pașii pe care trebuie să-i parcurgem. În același timp, putem cere sistemului de inteligență artificială și un sumar al lucrurilor pe care ar trebui să le știm și să le învățăm după ce rezolvăm această problemă”, a explicat Daniel David.

În învățământul superior există deja ghiduri și instrucțiuni pentru utilizarea inteligenței artificiale, AI, iar acum ministerul pregătește un document similar pentru școli.

 „Avem în zona învățământului superior și parțial în segmente ale învățământului preuniversitar diverse ghiduri de utilizare a inteligenței artificiale. Dar acum anunț în premieră faptul că în câteva zile, mai degrabă aș spune una, două săptămâni, vom avea un ghid de utilizare a inteligenței artificiale în mediul preuniversitar”, a declarat Daniel David.

Ghidul va fi adresat în primul rând profesorilor din învățământul preuniversitar, însă principiile sale pot fi preluate și mediul universitar.

Cum să folosești inteligența artificială, nu doar focalizată pe rezultat, ci și pe pașii care te duc la rezultat. Cum să folosești inteligența artificială pentru a fi un plus și nu un minus. În primul rând va fi pentru preuniversitar, fiindcă în zona universitară deja diversele universități și-au dezvoltat ghidurile proprii, dar sigur că vor fi și principii generale care pot fi aplicate și în zona învățământului superior”, a adăugat ministrul.

Citește și:
Profesorii din România spun că cel mai mult au nevoie să fie învățați cum să predea la elevii cu CES, potrivit studiului internațional TALIS 2024 / Managementul clasei și utilizarea AI în educație, următoarele pe lista celor mai mari nevoi de formare
Exit mobile version