Admitere 2025 la școlile de poliție, jandarmi și pompieri. Înscrierile au loc până pe 17 octombrie / Model cerere înscriere, locurile disponibile, probele și calendarul admiterii

565 de vizualizări
Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr”, Câmpina / Foto: scoalapolitie.ro
Ministerul Afacerilor Interne scoate la concurs 2.880 de locuri, în sesiunea septembrie – decembrie 2025, pentru admiterea în cele șase instituții de învățământ ale MAI în care se formează agenți de poliție, subofițeri de jandarmi, subofițeri de pompieri și maiștri militari auto, conform site-ului oficial.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează și se postează pe site-ul oficial al unității de învățământ pentru care au optat candidații, precum și în portalul de servicii electronice al MAI, până la data de 24 decembrie 2025.

Locurile scoase la concurs pe unități de învățământ, structuri și beneficiari, pentru sesiunea septembrie – decembrie 2025

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” – Câmpina / calificarea Agent de poliţie

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan”- Cluj-Napoca / calificarea Agent de poliţie

Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” – Oradea / calificarea Agent de poliţie de frontieră

Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” – Drăgăşani / calificarea Subofiţer de jandarmi

Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Petru Rareş” – Fălticeni / calificarea Subofiţer de jandarmi

Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldeşti / calificarea Subofiţer de pompieri şi protecţie civilă, Maiștri militari auto

Depunerea cererilor de înscriere 

Cererea-tip de înscriere prevăzută în Anexa nr. 1 la Dispoziția-cadru nr. II/17953/2019 privind recrutarea candidaților pentru admiterea în instituțiile de învățământ care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, precum și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare, până la data de 17 octombrie 2025, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.

Prin excepție, se înscriu prin intermediul platformei „Hub de servicii la nivelul MAI” – https://hub.mai.gov.ro/: a) candidații care optează pentru Școala de Pregătire a Poliției de Frontieră „Avram Iancu” – Oradea, recrutați de către structurile teritoriale ale Poliției de Frontieră Române și structura centrală din cadrul IGPF; b) candidații care optează pentru Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” – Drăgăşani sau Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Petru Rareş” – Fălticeni.

Cererea-tip de înscriere
Depunerea documentelor pentru dosarul de recrutare 

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun documentele solicitate până la data de 03 noiembrie 2025. În acest termen, Centrul de Psihosociologie al MAI finalizează activitatea de evaluare psihologică și, după caz, de soluționare a eventualelor contestații.

Tematica, bibliografia și probele de concurs

Probele de concurs pentru admiterea în unitățile de învățământ sunt proba de evaluare a cunoștințelor și proba de evaluare a performanței fizice și sunt evaluate cu note de la 1 la 10, în cazul probei de evaluare a cunoștințelor, și de la 5 la 10, respectiv „Nepromovat”, în cazul probei de evaluare a performanței fizice. 

Nota de promovare a fiecărei probe este minimum 5.

Proba de evaluare a cunoștințelor, care constă într-un test grilă, pentru 90% din nota maximă, cuprinde: 

a) subiecte din disciplinele: limba română – 40% şi limbă străină – 15%; 

b) subiecte din legislaţia specifică Ministerului Afacerilor Interne, precum şi a instituţiilor politice ale statului – 20%; 

c) subiecte de educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raţionamentului logic – 15%. 

La punctajul obţinut la proba de evaluare a cunoştinţelor se acordă un punct din oficiu, reprezentând 10% din nota maximă. 

Nota finală se calculează ca medie aritmetică a notelor obținute la probele prevăzute la alin. (1). 

La limba străină, candidatul optează, prin cererea-tip de înscriere la concursul de admitere, pentru una din următoarele discipline: limba engleză sau limba franceză. 

Tematica şi bibliografia pentru proba de evaluare a cunoștințelor se publică pe site-ul unităților de învățământ. 

Pentru concursul de admitere în unitatea de învățământ postliceal subordonată Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, proba de evaluare a cunoştinţelor constă în susținerea unui test grilă la disciplina – matematică și se stabileşte potrivit metodologiei de admitere elaborate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.

Evaluarea psihologică 

1) Evaluarea psihologică a candidaților se realizează în conformitate cu Dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite împreună cu unitățile de recrutare. 

(2) Termenele stabilite în Dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, prevăzută la alin. (1), sunt opozabile, în mod corespunzător, și tuturor unităților de recrutare. 

(3) În vederea întocmirii planificării, unitățile de recrutare transmit zilnic Centrului de Psihosociologie al MAI situația candidaților înscriși în ziua anterioară. 

(4) Rezultatele la evaluarea psihologică, transmise de Centrul de Psihosociologie al MAI, se afișează la sediul unității de recrutare și se postează pe site-ul oficial și în portalul de servicii electronice al MAI, în ziua primirii acestora. 

(5) Contestațiile cu privire la rezultatele obținute la evaluarea psihologică se înregistrează la unitățile de recrutare la data primirii și se transmit, în aceeași zi, Centrului de Psihosociologie al MAI, în vederea soluționării cu celeritate. 

Transmiterea tabelelor candidaților la unitățile de învățământ și repartizarea candidaților 

(1) Tabelele nominale cuprinzând candidații, completate potrivit modelului din Anexa nr. 6, inclusiv la rubrica cod unic, se transmit unităților de învățământ pentru care candidații au optat, până la data de 03 noiembrie 2025, în format electronic, la adresele de email ale unităților de învățământ, însoțite de cererea de înscriere, diploma de bacalaureat (față/verso)/adeverința eliberată de liceu în cazul în care nu i s-a eliberat candidatului diploma de bacalaureat, foaia matricolă, în format scanat. Documentele vor fi transmise într-o arhivă cu numele candidatului, iar dimensiunea acesteia nu trebuie să depășească 20MB. Până la aceeași dată se realizează și repartizarea candidaților la centrele zonale. 

(2) Tabelele nominale cuprinzând candidații prevăzuți la art. 4 alin. (1) sunt transmise în mod distinct, de către unitățile de recrutare la instituțiile de învățământ postliceal pentru care candidații au formulat prima opțiune, în termenul prevăzut la alin. (1), pentru afișarea locurilor rezervate acestora. 

(3) Dosarele de recrutare ale candidaților exceptați de la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit fizic la unitatea de învățământ pentru care au optat, în termenul prevăzut la alin. (1). 

(4) Datele candidaților, inclusiv media generală obținută la examenul național de bacalaureat și nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat, se implementează în sistemul informatic e-Management Resurse Umane, Modulul unic admitere școli – e-Admitere, în conformitate cu prevederile art. 23 din Dispoziţiacadru a directorului general al Direcției Generale Management Resurse Umane nr. II/17953 din 06.05.2019 privind recrutarea candidaţilor pentru admiterea în unitățile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne. 

(5) La finalizarea concursului de admitere, unitățile de recrutare transmit unităților de învățământ dosarele candidaților declarați admis.

Susținerea probei de evaluare a performanței fizice 

(1) Proba de evaluare a performanței fizice se susține de către candidații care sunt declarați „apt psihologic”, în perioada 07 – 12 noiembrie 2025, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, potrivit arondării prevăzute în Anexa nr. 7

Proba de evaluare a cunoștințelor 

 (1) Proba de evaluare a cunoștințelor se susține în data de 15 noiembrie 2025, la unitățile de învățământ pentru care au optat, de către candidații care au PROMOVAT proba de evaluare a performanțelor fizice. 

(2) Repartizarea și planificarea candidaților pentru susținerea probei de evaluare a cunoștințelor sunt aduse la cunoștința acestora prin afișare și postarea pe site-ul oficial al unității de învățământ, precum și în portalul de servicii electronice al MAI, pentru candidații prevăzuți la art. 7 alin. (1). 

(3) Comisia Centrală de Admitere stabilește sinopticul activităților probei de evaluare a cunoștințelor, pe care îl comunică structurilor interesate în timp util.

Examinarea medicală 

(1) Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului m.a.i. nr. 105/2020, cu modificările și completările ulterioare, pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale, în perioada 24 noiembrie – 19 decembrie 2025.

Rezultate finale 

(1) Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale. 

(2) Rezultatele finale ale admiterii se afișează și se postează pe site-ul oficial al unității de învățământ pentru care au optat candidații, precum și în portalul de servicii electronice al MAI, pentru candidații prevăzuți la art. 7 alin. (1), până la data de 24 decembrie 2025.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de programul Școala din Valiză

Cheia succesului, explicată de directorul unei școli rurale din județul Arad, Claudiu Vlad: Să nu le cerem copiilor noștri să memoreze informații, ci să îi învățăm să lucreze cu acea informație, să fie creatori / Modele de fișe de progres pentru elevi pe clase

„Anul acesta, am implementat un sistem prin care fiecare profesor de la clasă, la materia pe care o predă, să întocmească o fișă de progres a elevului, adică la începutul…
Vezi articolul

Klaus Iohannis, despre urgențele din educație: introducerea unei specializări distincte pentru pregătirea cadrelor didactice și educația antepreșcolară. „Câteva urme de metodică și pedagogie și un nivel redus de practică nu pot substitui o educație direcționată strict către formarea profesorilor”

„Rezultatele PISA reprezintă unul dintre argumentele de netădăduit pentru urgența soluțiilor rapide și temeinice”, a declarat președintele Klaus Iohannis, la conferința la care lansează patru documente de politică publică realizate…
Vezi articolul

Probleme la plata burselor de performanță, merit, studiu și ajutor social, deși termenul limită, prevăzut de lege, este data de 15 a lunii / Ministerul Educației nu știe dacă data a fost respectată și spune că Ministerul de Finanțe virează banii

Mai mulți cititori au semnalat Edupedu.ro faptul că elevii nu au primit banii pentru bursele de merit, de performanță, de studiu și de ajutor social, deși termenul limită, prevăzut de…
Vezi articolul