Afacerea Informatica lipsă de la BAC-ul propus de Andronescu. Explicația Ministerului Educației: Probele din cadrul diferitelor tipuri de Bacalaureat vor fi definite în metodologii, nu într-o viitoare lege a educației

Foto: Pixabay.com

Ministerul Educației reacționează la scrisoarea profesorilor universitari care au criticat scoaterea informaticii din bacalaureatul anunțat de Ecaterina Andronescu. “Probele din cadrul diferitelor tipuri de Bacalaureat vor fi stabilite în urma dezbaterilor care vor clarifica nevoile simțite la nivelul sistemului educațional, urmând ca acestea să fie definite prin legislația secundară și prin metodologii interne ale ministerului”, a precizat Ministerul Educației, într-un comunicat remis Edupedu.ro. Instituția precizează că o viitoare lege a educației, în viziunea Andronescu, ar urma să conțină numai “tipurile de Bacalaureat”.

De remarcat că explicațiile de astăzi ale Ministerului diferă de argumentele aduse de Ecaterina Andronescu atunci când s-a confruntat cu criticile geografilor pentru lipsa Geografiei din aceleași planuri de BAC. A fost “o scăpare” faptul că Geografia nu era în “viziunea” de BAC anunțată de Andronescu, explica ministrul însuși, la începutul lunii aprilie, într-o emisiune la Digi 24.

Într-un comunicat remis astăzi, Ministerul Educației spune că “examenele naționale, care sunt centrate pe evaluarea competențelor dobândite de elev pe parcursul școlarității obligatorii, Evaluarea Națională, precum și la finalul acesteia – Bacalaureatul, vor evolua firesc către o creștere a ponderii evaluării competențelor digitale, într-un mod care urmează a fi decis împreună cu specialiști din domeniul evaluării și cu ceilalți factori implicați”.

Comunicatul integral remis de Ministerul Educației către Edupedu.ro, astăzi 25 aprilie:

“Clarificările Ministerului Educației Naționale cu privire la structura examenului de Bacalaureat propusă în viziunea Educația ne unește

  1. Digitalizarea sistemului de învățământ constituie o prioritate a Ministerului Educației Naționale, dovadă fiind programele și proiectele inițiate și derulate în vederea dezvoltării competențelor digitale, inclusiv a celor de utilizare a instrumentelor digitale în activitatea didactică a profesorilor. Obiectivul acestor programe îl reprezintă consolidarea pe parcursul școlarității obligatorii a competențelor digitale, a celor adiacente (programare, gândire algoritmică etc.) și a gândirii computaționale, în acord cu cele mai moderne cerințe ale societății și economiei digitale.
  2. Noile planuri-cadru pentru gimnaziu intrate în vigoare acum doi ani includ, în premieră, disciplina „Informatică și TIC”, care urmărește, în mod explicit, prin programele de studiu aferente, dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor. Mai mult, toate celelalte discipline includ elemente semnificative de utilizare a instrumentelor TIC atât în activitățile de învățare, cât și de predare și evaluare.
  3. În aceste condiții, este evident că disciplina Informatică nu va fi eliminată ca disciplină de studiu. Competențele digitale sunt deja o parte integrantă a curriculumului național, constituind unul dintre elementele principale ale profilului absolventului fiecărui ciclu al învăţământului obligatoriu, obiectivul fiind înzestrarea viitorilor absolvenți ai școlii românești cu acele competențe necesare pe piața muncii, într-o societate a informaţiei.
  4. În consecință, examenele naționale, care sunt centrate pe evaluarea competențelor dobândite de elev pe parcursul școlarității obligatorii, Evaluarea Națională, precum și la finalul acesteia – Bacalaureatul, vor evolua firesc către o creștere a ponderii evaluării competențelor digitale, într-un mod care urmează a fi decis împreună cu specialiști din domeniul evaluării și cu ceilalți factori implicați.
  5. Probele din cadrul diferitelor tipuri de Bacalaureat vor fi stabilite în urma dezbaterilor care vor clarifica nevoile simțite la nivelul sistemului educațional, urmând ca acestea să fie definite prin legislația secundară și prin metodologii interne ale ministerului. Tipurile de Bacalaureat vor fi specificate în legea primară.”

BAC-UL PROPUS DE ECATERINA ANDRONESCU

Amintim că Guvernul Dăncilă, cu Ecaterina Andronescu ministru al Educației, a promis în fața sindicatelor că până pe 31 martie va realiza nu mai puțin de 3 legi ale educației: o lege a învățământului preuniversitar, o lege a învățământului superior și statutul personalului didactic.

Nici până la această oră Andronescu nu a publicat vreun proiect de lege. Pe 30 martie, însă, a lansat în dezbatere un document cu titlul “Educația ne unește – Viziune asupra viitorului educației în România”, care nu are formă de act legislativ, dar care a fost descris de ministru drept “o propunere”.

“Viziunea” lui Andronescu elimină examenul de Informatică de la Bacalaureat. Vezi aici tipurile de BAC propuse de Ecaterina Andronescu

Materiile propuse pentru BAC A1 – Bacalaureat pentru studiile de științe:

Materiile pentru BAC A2 Bacalaureatul pentru studiile socio-umaniste:

Materiile pentru BAC V Bacalaureatul pentru studiile vocaționale:

Materiile pentru noul BAC T Bacalaureatul profesional:

Citește și:

Scoaterea Informaticii de la BAC generează reacția dură a celor mai bune universități: scrisoare către Andronescu de la profesorii de Informatică din Consorțiul Universitaria

 

Exit mobile version