ANALIZĂ Elevii care au mediile sub 3 la Evaluarea Națională au mediile la clasă cu cel puțin 4 puncte mai mari față de cele de la examen. Un elev din Brăila a luat media 2.95 la Evaluare și are 9.59 în cei patru ani de gimnaziu

meditații în perioada în care școlile au fost închise

Foto: Pexels.com

Mediile din clasele V-VIII obţinute de elevii care au fost notați cu medii sub 3 la examenul de Evaluare Națională 2022 au fost, în peste 90% din situațiile analizate, mai mari cu cel puțin 4 puncte. Edupedu.ro a analizat rezultatele din 8 județe din România.

Menționăm că Evaluarea Națională are doar două probe, cele de română și matematică, în schimb media de la clasă este formată din toate mediile disciplinelor studiate în cei 4 ani de gimnaziu. Este un semn de întrebare că elevii cu medii sub 3 la Evaluarea Națională au mediile gimnaziale peste 6. Este al patrulea an consecutiv de când Edupedu.ro semnalează deferențele uriașe dintre mediile de la Evaluare și mediile din clasele V-VIII.

Ministrul Cîmpeanu a declarat că media de gimnaziu din cei 4 ani ar putea să nu mai fie luată în calcul la media admiterea la liceu, fără să precizeze o rezolvare a problemei de fond: „Este în dezavantajul elevilor să iei în calcul această pondere a notelor din gimnaziu pentru că nu mai pot să faci niciun fel de diferență între cei care au note între 9 și 10, conforme cu competențele pe care le posedă și ceilalți elevi care au note între 9 și 10 și nu au nicio legătură cu ceea ce trebuie să însemne un elev de 9 și 10”. – detalii aici

Metoda analizei. Am luat un eșantion format următoarele județe: Brăila, Teleorman, Constanța, Arad, Maramureș, Iași, Dâmbovița, Vâlcea și Municipiul București. Am analizat din listă aproximativ 20 de poziții din jurul mediei 3 la Evaluarea Națională (intervalul 3.00-1.00) la Evaluarea Națională 2022 și le-am comparat cu mediile pe care le-au luat la clasă, adică media ciclului gimnazial V-VIII.

În București, sunt 12 absolvenți de clasa a VIII-a care au media de la Evaluarea Națională egală sau mai mică decât 2. Dintre aceștia, cea mai mică medie obținută la examen a fost 1.00. Astfel, un candidat a luat nota 1 atât la limba româna, cât și la matematică. Media claselor V-VIII a elevului menționat mai sus este de 7.29

Un elev din Capitală are media de absolvire a claselor V-VIII 7.46, iar media de la Evaluarea Națională este 1.75. Acest elev de clasa a VIII-a a obținut nota 1.50 la limba română, iar la Matematică a luat 2.

Am analizat mediile și din județul Brăila, iar elevii cu medii sub 3 la Evaluarea Națională au mediile la clasă peste 6, în general. 5 candidați cu medii cuprinse între 3.27 și 3.52 la examen au mediile claselor V-VIII între 8.00 și 8.47.

Un singur candidat din județul Brăila are media mai mică decât 2 la Evaluarea Națională. Elevul a obținut media de examen 1.85. La Limba română a luat 2.20 și la matematică – 1.50. Media claselor gimnaziale este de 6.84.

De menționat este că un elev din județul Brăila are media claselor V-VIII 9.59. Cu toate acestea, media de la Evaluarea Națională este de 2.95. Acest elev a obținut nota 3.40 la limba română, iar la matematică – 2.50.

În Teleorman, elevii cu medii între 2 și 3 la Evaluarea Națională au media la clasă peste 6.

Și în județul Constanța situația mediilor este la fel, adică în jur de 3 la Evaluarea Națională și 6-7 la gimnaziu. Există și aici un caz aparte al unui elev care a avut media 2.37 la Evaluarea Națională (1.75 la română și 3.00 la matematică) și care în clasele V-VIII a avut media de absolvire 8.05.

În județul Arad, un elev cu media 2.45 la Evaluarea Națională (2.40 la limba română și 2.50 matematică) are media claselor V-VIII de 8.62. Candidații cu medii sub 3 la Evaluarea Națională au media de absolvire între 6 și 8. De asemenea, un alt candidat cu media claselor gimnaziale 8.28 are media de la Evaluarea Națională 2.40. La română a luat 3.30, iar la matematică – 1.50.

Tot în județul Arad, un elev cu media claselor V-VIII de 8.49 a luat la Evaluarea Națională următoarele note: 2.25 la română și 2.00 la matematică. Media de la Evaluarea Națională este de 2.12.

În județul Maramureș, un candidat cu media de 1.30 la Evaluarea Națională (1.60 la limba română și 1.00 la matematică) are media claselor gimnaziale de 8.42. Situația este similară și în cazul candidaților cu media sub 3 la Evaluarea Națională care au media claselor V-VIII peste 6.

În județul Iași, elevii cu media sub 3 la Evaluarea Națională, au mediile gimnaziale peste 6.

În județul Dâmbovița, situația este asemănătoare cu județele de mai sus. Candidații cu medii mai mici ca 3 la Evaluarea Națională au mediile claselor gimnaziale peste 6. Un elev din Dâmbovița are media de absolvire 7.91, iar media de la Evaluare este de 1.20. La limba română a luat 1.40 și la matematică a primit 1.

În județul Vâlcea, un candidat cu media de absolvire 8.16 are media de la Evaluarea Națională 1.75.

Calculul mediei de Admitere la liceu 2022

1. Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a, care are o pondere de 80%, și media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

2. Calculul mediei de admitere se face astfel:

𝑀𝐴 = 0,2 × 𝐴𝐵𝑆 + 0,8 × 𝐸𝑁∗

unde:
MA = media de admitere;
ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
EN = media generală obținută la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a.

* Candidații care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă și au susținut evaluarea națională la limba și literatura maternă respectivă pot opta pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă. În acest sens, părinții sau reprezentanții legali ai acestor candidați completează o declarație, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin, semnată de părinte sau reprezentat legal și de candidat, care însoțește fișa de înscriere în vederea repartizării computerizate și se depune la secretariatul unității de învățământ de proveniență în perioada prevăzută de calendar. Acești candidați, care au optat pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă, nu pot fi repartizați computerizat în învățământul liceal sau profesional în clase cu predare în limbile minorităților naționale.

II. Calculul mediei finale de admitere utilizate pentru admiterea în învățământul liceal vocațional, profilurile artistic, sportiv și teologic, pentru anul școlar 2020-2021

1. Pentru profilul artistic, pentru profilul sportiv și pentru specializarea filologie de la liceul Waldorf, media finală de admitere se calculează astfel:

(3 APT + MA)/4 = MFA,
unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;
MA = media de admitere (calculată conform Punctului I);
MFA = media finală de admitere.

2. Pentru profilul teologic, media finală de admitere se calculează astfel:

(APT + MA)/2 = MFA,
unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;
MA = media de admitere (calculată conform Punctului I);
MFA = media finală de admitere.

Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă, precum și a celor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023 va avea loc în data de 14 iulie.

Într-o analiză recentă Edupedu.ro a arătat cum are loc „devalorizarea” notelor la Evaluarea Națională în acest an. Și asta pentru că poziția în ierarhia de la Evaluarea Națională, în București, s-a schimbat anul acesta cu peste 1.200 de locuri față de anul trecut pentru un elev cu media 9, de exemplu. La media 7, diferența e de aproape 3.000 de locuri. (detalii aici)

Amintim că elevii de clasa a VIII-a vor completa opțiunile în fișele de înscriere la liceu, în prezența părintelui și a dirigintelui, în perioada 4-11 iulie 2022, conform calendarului. – detalii aici

Citește și:
Ministrul Educației spune că sunt suficiente locuri la liceele din București, după ce două petiții semnate de peste 3 mii de persoane cereau suplimentarea numărului acestora
Suplimentarea numărului de locuri la liceu pentru clasa a IX-a, cerută în două petiții de către sute de părinți
Eliminarea mediei de gimnaziu la admiterea la liceu / “Ce argumente am avea s-o păstrăm în condițiile în care în care am văzut bine, lipsa de relevanță notelor”, spune ministrul Educației, fără să precizeze de când s-a putea aplica
ANALIZĂ Devalorizarea notelor la Evaluarea Națională: Poziția în ierarhia de la Evaluarea Națională, în București, s-a schimbat anul acesta cu peste 1.200 de locuri față de anul trecut pentru un elev cu media 9, de exemplu / La media 7, diferența e de aproape 3.000 de locuri
ANALIZĂ Media pentru admiterea la liceu devine irelevantă, în București, pentru majoritatea candidaților. Elevi cu note mari vor ajunge la licee la care anii trecuți s-a intrat cu medii mici / Oficialii din Ministerul Educației au transferat problema părinților și le-au dat „un sfat”
Ghid de Admitere la liceu 2022. Ce înseamnă fiecare filieră și profil în parte, ce competențe ar trebui să obțină un elev de la specializarea aleasă și ce meserii ar putea alege apoi – recomandările Inspectoratului Școlar Iași
Admitere liceu 2022. Procedura pentru completarea fișei de înscriere, alături de părinte și diriginte la școală / Fișa poate fi transmisă și prin e-mail, cu o declarație pe proprie răspundere – descarcă model
DOCUMENT Admitere liceu 2022 în alt județ: Completarea opțiunilor se poate face și online, potrivit procedurii
Exit mobile version