Cele 90 de școli câștigătoare ale competiției „Școală Europeană”, premiate de ministrul Cîmpeanu

9.816 vizualizări
Foto: Sorin Cîmpeanu / Facebook
Cele 90 de școli care au fost câștigătoare ale Competiției Naționale „Şcoală Europeană” au fost premiate ieri, 8 iunie, de către ministrul Educației, potrivit unui comunicat al ministerului. Edupedu.ro a publicat lista acestora aici. Competiția a fost întreruptă timp de doi ani, din cauza pandemiei de Covid-19, și a fost reluată în primăvara acestui an școlar.
  • La ediţia curentă s-au înscris 131 de unităţi de învăţământ preuniversitar din 36 de județe și din Municipiul București. 

„Pe lângă Certificatul „Şcoală Europeană” 2022, fiecare școală premiată beneficiază și de suma de 5.000 lei, utilizabilă pentru dotarea instituţiei. Decizia privind bunurile achiziţionate aparţine conducerii fiecărei unităţi de învățământ.”, arată sursa citată.

În funcţie de judeţele de provenienţă, se înregistrează următoarea distribuţie a celor 90 de şcoli câştigătoare: Bucureşti – 11, Suceava şi Dolj – câte 9, Iaşi – 6, Gorj – 5, Cluj, Timiş, Bihor şi Vaslui – câte 4, Buzău, Dâmboviţa, Ialomiţa şi Prahova – câte 3, Botoşani, Constanţa, Călăraşi, Giurgiu, Hunedoara, Ilfov, Maramureş, Neamţ – câte 2, Arad, Bacău, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Covasna şi Olt – câte una, comform comunicatului.

Pe primele 5 locuri s-au clasat Școala Gimnazială „George Vâlsan” din Amara (196 de puncte), Liceul de Arte „Ionel Perlea” din Slobozia (195 de puncte), Școala Gimnazială nr. 10 Suceava (193 de puncte), Colegiul Tehnic „Lațcu Vodă” Siret (191 de puncte) și Școala Gimnazială „Constantin Parfene” din Vaslui (190 de puncte).

Evaluarea candidaturilor s-a realizat pe baza următoarelor criterii:

  1. coerenţa activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor europene cu politica generală a unității şcolare,
  2. integrarea activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor europene în programul curent al şcolii;
  3. performanțele școlare reflectate în rezultatele elevilor;
  4. asigurarea egalităţii de şanse și facilitarea accesului la educație;
  5. continuitate şi constanţă în derularea de activităţi/proiecte/programe europene;
  6. strategie şi modalităţi de implementare și evaluare;
  7. strategie şi modalităţi de valorizare (diseminare şi exploatare a rezultatelor/produselor);
  8. dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei prin activităţile de cooperare europeană;
  9. calitatea și coerența documentelor de candidatură (documentele manageriale pentru perioada 2019-2022, formularul de candidatură și portofoliul ilustrativ). 

Certificatul „Școală Europeană” este valabil trei ani, la finalul cărora școala trebuie să candideze din nou pentru a reconfirma titlul obținut. Astfel, pentru menținerea titlului, pe lângă un management coerent și performant, școlile trebuie să dezvolte noi proiecte de parteneriat școlar cu unități similare din Europa. Obținerea titlului de „Școală Europeană” conferă recunoaștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale, iar eforturile depuse pentru menținerea titlului obținut denotă un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi și noi proiecte, ceea ce conduce la o îmbunătățire a managementului școlar și la dezvoltarea unei culturi organizaționale solide.

  • La eveniment au mai fost prezenți Monica Cristina Anisie, președintele Comisiei pentru învățământ, tineret și sport din Senatul României, Ramona Chiriac, șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România, secretarii de stat Antoneta-Georgina Bolchiș, Sorin Ion, Ionel Florian Lixandru și subsecretarul de stat Cătălin Mihai Micu (Ministerul Educației). 
Citește și:
LISTA 90 de școli sunt câștigătoare în cadrul competiției „Școală Europeană” 2022, potrivit Ministerului Educației


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii de germană contestă selecția noului grup de lucru pentru programele de liceu și acuză ministerul Educației și Cercetării că a schimbat abuziv membrii: Niciunul dintre profesorii din grupul inițial nu a fost întrebat

Asociația Profesorilor de Limba Germană din România (APLGR) acuză ministerul Educației și Cercetării că a schimbat abuziv grupul de lucru pentru elaborarea programelor de liceu la limba germană și cere…
Vezi articolul

Profesoara Raluca Răducanu, despre șabloanele de la examenele naționale: Se aplică baremul mult mai ușor, dar efectul este catastrofal la nivelul liceelor / Altfel e inexplicabil cum copii care intră cu 9,90 la matematică cu greu iau nota 6, spune profesoara Andreia Bodea

Pe rețetele după care învață elevii pentru examenele naționale, Evaluarea națională și Bacalaureat, „se aplică baremul mult mai ușor. Aceasta este logica, dar efectul este unul catastrofal la nivelul liceelor”…
Vezi articolul

Webinar gratuit: Ce sunt știrile contrafăcute din mediul online și cum îi afectează acestea pe copii și adolescenți?

VIDEO Cum recunoaștem Fake News? Cum deosebim adevărul de fals? Răspunsuri pentru întrebările părinților

Accesul la internet deschide copiilor și adolescenților o lume infinită de lucruri interesante pentru descoperit și, cel puțin teoretic, îi ajută să înțeleagă mai bine cum funcționează lumea în care…
Vezi articolul

USR acuză PNL pentru calitatea consilierilor ministrului Educației și cere: „Fără pile de partid, doar oameni integri” / Niciun cuvânt despre prezența Danielei Vișoianu la Minister, cu proiect pe fonduri europene în derulare și legături cu băieții deștepți din energie

USR face bilanțul guvernării PNL pe Educație, la aproape o lună de când liberalii au preluat guvernarea, și nominalizează fiecare consilier sau secretar de stat considerat „cu probleme” din perspectiva…
Vezi articolul