Contradicții în Guvern, pe închiderea școlilor: Arafat cere declararea stării de alertă și închiderea școlilor o lună. Orban: Închiderea școlilor nu poate fi luată ușor, perturbă procesul educațional

13.029 de vizualizări
Colaj foto: Facebook.com/Raed Arafat si Gov.ro
Contradicții în Guvernul Orban, cu privire la activitatea școlilor în contextul răspândirii noului coronavirus. Secretarul de stat Raed Arafat a propus astăzi oficial închiderea școlilor și grădinițelor începând de mâine, 10.03.2020, și până la data de 21.04.2020, precum și declararea stării de alertă. Aproape în același timp, premierul Ludovic Orban a declarat că “nu este o măsură care poate fi luată uşor, pentru că o măsură de închidere a şcolilor perturbă procesul educaţional şi lipseşte copiii, elevii, de posibilitatea de a primi toate informaţiile, cunoştinţele necesare”.

Închiderea şcolilor începând din data de 10.03.2020 și până pe 21 aprilie a fost propusă oficial, astăzi, de către Grupul de suport tehnico-științific condus de Raed Arafat, într-un document înaintat Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă.

În aceeași hotărâre, Arafat propune următoarele:

  • “1. Se propune, spre aprobarea CNSSU, închiderea unităților școlare publice din învățământul preșcolar (grădinițe), primar, gimnazial, liceal, post liceal și profesional, începând din data de 10.03.2020 până la data de 21.04.2020. Recomandarea fermă către copii și părinții acestora de a petrece cât mai mult timp la domiciliu, evitând spațiile publice aglomerate.
  • 2. Se propune, spre aprobarea CNSSU, sistarea, până la 31.03.2020, a stagiilor în spitale pentru cursanții școlilor postliceale.
  • 3. Se propune, spre aprobarea CNSSU, transmiterea recomandării, către unitățile superioare de învățământ publice și private, de a organiza cursurile la distanță, atunci când este posibil.
  • 4. Se propune, spre aprobarea CNSSU, declararea stării de alertă, conform prevederilor art. 2 lit. f) coroborat 20 lit. c) din OUG nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările și completările ulterioare.
  • 5. Se propune, spre aprobarea CNSSU, instituirea obligației pentru unitățile de alimentație publică (ex. hyper-market, super market, market, magazine de cartier etc) de a lua măsuri în privința:
    – dezinfecția frecventă a suprafețelor expuse (ex. cărucioare, coșuri de cumpărături, clanțe de la uși, butoane de la lifturi etc.), în special în zona caselor de marcat,
    – instituirea de măsuri privind evitarea aglomerării de persoane în spațiile comerciale.
  • 6. Se propune, spre aprobarea CNSSU, instituirea obligației pentru organizatorii de evenimente/manifestări cultural – artistice (ex. teatre, săli de spectacol, cinema, festivaluri etc.) de a dispune măsuri pentru:
    – asigurarea unei distanțe mai mari între 2 spectatori prin vânzarea unui număr redus de bilete
    – dezinfecția frecventă a suprafețelor expuse (ex. clanțe de la uși, butoane de la lifturi etc.)
    – evitarea contactului fizic (ex. strângerea mâinilor).
  • 7. Se propune, spre aprobarea CNSSU, obligarea furnizorilor publici și privați de transport de persoane la dezinfectarea frecventă a spațiului (ex. bare de susținere, uși, scaune etc), de preferat după fiecare ciclu de transport.
  • 8. Se propune, spre aprobarea CNSSU, obligarea tuturor instituțiilor publice și private de a asigura, la toalete, materiale destinate igienei personale (săpun, prosoape hârtie, uscătoare de mâini), dezinfecția frecventă a clanțelor ușilor, precum și a altor suprafețe expuse (mese conferință, birouri etc).
  • 9. Se propune, spre aprobare CNSSU, transmiterea unei circulare către instituțiile publice și private în vederea analizării posibilității desfășurării muncii la domiciliu pentru o parte din personal, în temeiul dispozițiilor art. 108 -110 din Legea nr. 53/2003 Codul Muncii coroborat cu art. 2 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, acolo unde este posibil.

Președintele Grupului de Suport Tehnico-Știinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României

Dr. Raed ARAFAT

Vezi aici Documentul semnat de Raed Arafat și propus Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, condus de ministrul de Interne Marcel Vela
Ce spune premierul Ludovic Orban: Ce fac copiii care nu se mai duc la şcoală? Există în fiecare familie un bunic sau o bunică sau un membru al familiei – mama sau tata – care nu lucrează?
SURSA: gov.ro

Tot în cursul zilei de astăzi, premierul Ludovic Orban a lăsat de înțeles că nu este de acord cu o eventuală închidere a şcolilor, ca măsură de prevenire a răspândirii infecţiilor cu coronavirus.

La finalul Biroului Permanent Naţional al PNL, Ludovic Orban a declarat următoarele, cu privire la închiderea școlilor din cauza noului coronavirus:

  • Am văzut că toată lumea se pricepe la toate măsurile pe care ar trebui să le ia Guvernul. Această măsură este în analiză.
  • Nu este o măsură care poate fi luată uşor, pentru că o măsură de închidere a şcolilor perturbă procesul educaţional şi lipseşte copiii, elevii, de posibilitatea de a primi toate informaţiile, cunoştinţele necesare şi de a crea un gol în ceea ce priveşte derularea serviciului educaţional. Este o măsură care într-un fel trebuie pregătită.
  • Puneţi-vă întrebarea ce fac copiii care nu se mai duc la şcoală? Rămân acasă.
  • Pot să stea ei sub supraveghere? Există în fiecare familie un bunic sau o bunică sau un membru al familiei – mama sau tata – care nu lucrează?
  • Copiii nu pot fi lăsaţi fără supraveghere, pentru că, altfel, dacă nu-i mai ducem la şcoală şi îi lăsăm acasă fără supraveghere, s-ar putea să fie cu un grad de expunere mai mare la riscul de contaminare decât dacă se duc la şcoală într-un cadru organizat, aflaţi sub supravegherea cadrelor didactice.
  • Astfel de măsuri trebuie luate după o analiză foarte serioasă, atunci când există cu adevărat toate argumentele pentru a putea lua această decizie.
  • Avem ca punct de analiză din nou pe ordinea de zi a Comitetului naţional pentru situaţii de urgenţă acest punct, această analiză pe care o facem”.
Citește și:

 


2 comments
  1. Cineva a zis si a zis bine: prefer sa am un copil sanatos decat unul mai destept cu 30 de minute. Sa fim seriosi. Elevii constiinciosi vor face singuri scoala acasa cu manualele, culegerile si eventual cu indicatiile pe telefon ale profesorilor. Cei care nu au in sange invatatura vor sta in continuare, ca si la scoala, pe telefoane si vor dormi. Asa macar nu se vor imbolnavi si nu vor consuma rezervele necesare tratarii oamenilor muncii, medicilor si organelor de ordine care vor fi mai expusi.

    Update: vine stire pe surse la edupedu ca de miercuri inchise scolile. DE CE INCA O ZI DE EXPUNERE IN COLECTIVITATE? NU A FOST SUFICIENT PANA ACUM?

  2. E simplu de decis: se inchid toate scolile!
    Dar vor fi sute de mii de elevi care, in loc sa fie la scoala, intr-un mediu limitat si controlat, vor fi pe strazi, in mall-uri, in tramvaie, cluburi etc. Domnul Arafat isi inchipuie probabil ca toti elevii care nu sunt la scoala vor sta inchisi in casa sau poate se evapora si problema elevilor dispare.
    E normal sa inchizi o scoala daca se depisteaza un caz de coronavirus. Dar sa inchizi TOATE scolile, indiferent daca exista o situatie de risc in zona sau nu… va avea efecte grave, mult mult mai grave decat infectia cu coronavirus.
    Lasati copiii sa mearga la scoala!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Copiii percep “personalizat”, nu neapărat religios piesele cu nașterea lui Iisus și alte activități de sorginte creștină organizate la grădiniță sau în școală – constatările unei cercetătoare britanice

Diverse cercetări au arătat că părinții apreciază scenetele cu nașterea lui Iisus, organizate de diverse școli și grădinițe înaintea Crăciunului, din diverse considerente – că le amintesc de propria copilărie…
Vezi articolul

EXCLUSIV Andreas Schleicher, OECD, despre decizia României privind începerea școlii: Descentralizarea e bună, dacă e întărită capacitatea locală / Plus: Când are loc următoarea evaluare PISA

Descentralizarea aleasă de autoritățile române pentru începutul noului an școlar este strategia potrivită, dar ca să funcționeze e vitală întărirea capacității locale, spune, pentru EduPedu.ro, Andreas Schleicher, șeful Directoratului pentru…
Vezi articolul

Cele șase vulnerabilități ale profesorilor universitari identificate de Mircea Miclea: „narcisism universitar, retorită, indiferentism, gloriolă, riscofobie și multifrenie” / „Pot să ducă la dereglări majore și la nivel instituțional și la nivel de individ”

Mircea Miclea, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească și fost ministru al Educației, a identificat șase vulnerabilități la care sunt expuși profesorii universitari în mediul academic, oferind exemple de unde…
Vezi articolul

Independența instituției care acreditează și autorizează toate școlile și grădinițele din România, în pericol. ARACIP ar urma să fie puternic politizată, atrage atenția Ovidiu Voicu, președintele Centrului pentru Inovație Publică: Nu pot să facă parte din consiliul Agenției cei care vor să fie evaluați, pentru că nu ar mai fi evaluarea externă

Ministerul Educației a organizat, luni, 27 decembrie, o dezbatere publică în legătură cu proiectul unei Hotărâri de Guvern care schimbă modul de funcționare al instituției care acreditează toate școlile și…
Vezi articolul