Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a răspuns unei întrebări într-o sesiune online, joi seara pe pagina de Facebook a ministerului, legată de situațiile în care elevii primesc prea multe teme. „Dacă sunt astfel de probleme o să vă rog să sesizați celor care vă spun, care coordonează aceste lucruri, dirigintelui, directorului de școală”, a spus el.
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, le-a transmis părinților îngrijorați că elevii primesc prea multe teme, „să sesizeze dirigintele, directorul școlii” și dacă nu primesc răspuns să se îndrepte spre inspectorat și abia apoi la minister.
El a subliniat că există un ordin de ministru care prevede timpul care trebuie alocat temelor pe niveluri de învățământ.
„Ce facem cu temele pentru acasă? Se dau prea multe teme și ce măsuri putem să luăm acuma? Și aici lucrurile sunt foarte bine reglementate. Practic, pentru clasa pregătitoare nu ar trebui să avem teme pentru acasă. În zona învățământului primar și gimnazial toate temele n-ar trebui să depășească o oră, iar în zona învățământului liceal undeva în jur de 2 ore.
Așa că dacă sunt astfel de probleme o să vă rog să sesizați celor care vă spun, care coordonează aceste lucruri, dirigintelui, directorului de școală. Dacă nu primiți răspuns, mergeți în zona inspectoratului până să ajungeți la nivel de minister”, a spus Daniel David.
Informații de context
În România, Ordinul de ministru nr. 5893/28.11.2016 susține că elevii din învățământul primar vor petrece maxim o oră efectuând tema pentru acasă, iar pentru celelalte niveluri de învățământ timpul alocat efectuării temei obligatorii va fi de maximum 2 ore.
„Timpul necesar realizării temelor pentru acasă pentru un elev este de cel mult 2 ore, însumând toate disciplinele, în așa fel încât media zilnică a pregătirii elevului, în clasă și în afara ei, să se încadreze în 5 – 8 ore zilnic”, prevede ordinul.
Adriana Iancu, profesoară de Limba română și directoare a Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat, pentru Prima TV, că „temele nu trebuie privite numai din perspectiva aceasta a formării, a învățării imediate”. Aceasta este de părere că temele sunt „un exercițiu, în primul rând, pentru gestionarea timpului, pentru gestionarea atenției”.
„Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă. Tema trebuie să fie efectiv o posibilitate ca el (elevul – n. red.) să-și consolideze acasă, să-și însușească foarte bine ceea ce a învățat la școală, să-și întipărească lucrurile acelea în minte, atât”, a precizat Florentin Gheorghe, profesor de Limba română, la Radio România Actualități.
Foto: © LCVA | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.