Daniel David, către părinții îngrijorați că elevii primesc prea multe teme: Dacă sunt astfel de probleme sesizați dirigintele, directorul. Dacă nu primiți răspuns, mergeți în zona inspectoratului școlar până să ajungeți la minister – VIDEO

43.862 de vizualizări
Foto: © LCVA | Dreamstime.com
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a răspuns unei întrebări într-o sesiune online, joi seara pe pagina de Facebook a ministerului, legată de situațiile în care elevii primesc prea multe teme. „Dacă sunt astfel de probleme o să vă rog să sesizați celor care vă spun, care coordonează aceste lucruri, dirigintelui, directorului de școală”, a spus el.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, le-a transmis părinților îngrijorați că elevii primesc prea multe teme, „să sesizeze dirigintele, directorul școlii” și dacă nu primesc răspuns să se îndrepte spre inspectorat și abia apoi la minister.

El a subliniat că există un ordin de ministru care prevede timpul care trebuie alocat temelor pe niveluri de învățământ.

„Ce facem cu temele pentru acasă? Se dau prea multe teme și ce măsuri putem să luăm acuma? Și aici lucrurile sunt foarte bine reglementate. Practic, pentru clasa pregătitoare nu ar trebui să avem teme pentru acasă. În zona învățământului primar și gimnazial toate temele n-ar trebui să depășească o oră, iar în zona învățământului liceal undeva în jur de 2 ore.

Așa că dacă sunt astfel de probleme o să vă rog să sesizați celor care vă spun, care coordonează aceste lucruri, dirigintelui, directorului de școală. Dacă nu primiți răspuns, mergeți în zona inspectoratului până să ajungeți la nivel de minister”, a spus Daniel David.

Informații de context

În România, Ordinul de ministru nr. 5893/28.11.2016 susține că elevii din învățământul primar vor petrece maxim o oră efectuând tema pentru acasă, iar pentru celelalte niveluri de învățământ timpul alocat efectuării temei obligatorii va fi de maximum 2 ore.

„Timpul necesar realizării temelor pentru acasă pentru un elev este de cel mult 2 ore, însumând toate disciplinele, în așa fel încât media zilnică a pregătirii elevului, în clasă și în afara ei, să se încadreze în 5 – 8 ore zilnic”, prevede ordinul.

Adriana Iancu, profesoară de Limba română și directoare a Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat, pentru Prima TV, că „temele nu trebuie privite numai din perspectiva aceasta a formării, a învățării imediate”. Aceasta este de părere că temele sunt „un exercițiu, în primul rând, pentru gestionarea timpului, pentru gestionarea atenției”.

Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă. Tema trebuie să fie efectiv o posibilitate ca el (elevul – n. red.) să-și consolideze acasă, să-și însușească foarte bine ceea ce a învățat la școală, să-și întipărească lucrurile acelea în minte, atât”, a precizat Florentin Gheorghe, profesor de Limba română, la Radio România Actualități.

Foto: © LCVA | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Sociologul Claudia Petrescu: Modelele oferite de părinți, implicarea în viața școlară, ajutorul la teme influențează succesul școlar al copilului
Trăim într-o societate în care părinții sunt toată ziua plecați la serviciu, apoi se întorc acasă seara foarte târziu și, din păcate, petrec timp doar câteva minute cu propriii lor copii, spune profesorul Flavian Georgescu: Acolo unde se poate, recomand cu multă căldură ca bunicii să îi ia de la școală, să îi ajute la teme
Care este efectul temelor pentru acasă asupra performanțelor elevilor? Rezultatele unui studiu experimental implementat la clasa a III-a, explicate de cercetătorul Dacian Dolean: Am obținut efecte uriașe la dezvoltarea cunoștințelor, la rotunjirea numerelor naturale și aflarea termenului necunoscut
La Matematică, mulți profesori nu verifică temele date elevilor și nu sunt respectate normele de evaluare și notare – raport al Inspectoratului Școlar Județean Buzău
Studiu: Ce se întâmplă când sprijinim părinții să își ajute copiii cu temele pentru acasă? – cercetătorul Dacian Dolean
Studiu: Cât de eficiente sunt temele pentru acasă în învățământul primar – cercetătorul Dacian Dolean
Inspecții an școlar 2024-2025. Monitorizarea modului de corelare a temelor pentru acasă cu vârsta elevilor și utilizarea metodelor moderne de predare-învățare-evaluare, printre aspectele vizate
Temele pentru acasă să nu aibă un volum mare, se arată în scrisoarea metodică a Inspectoratului Școlar Brașov pentru învățători 

13 comments
  1. Am 66 de ani si am profesat ca ing electrotehnica si apoi, de cand nu au mai fost importanti inginerii, am facut psihologia si practic psihoterapia si alte terapiu.
    cand eu am invatat la scoala, mama si tata erau la munca atunci cand eu imi faceam lectiile. rar aveam cate o nelamurire. Atunci invatatorii si profesorii isi faceau meseria serios, erau bine pregatiti, nu incheiau ora pana ce toti elevii / studentii declarau ca au inteles noua lectie. Temele erau pt elevi si nu pt parinti ( cum se obisnuieste de la gradinita). Manualele erau corecte, cu cerinte formulate corect si cu cuvinte potrivite varstei. Acum sunt tot felul de manuale alternative unde gasesti destule greseli de formulare a cerintelor, folosirea de cuvinte, denumiri de obiecte si nume de scriitori din literatura romana si universala sau artisti plastoci de care un copil in ciclul primar nu a auzit ( exp. Tolstoi, Luchian si altii).
    Invatatorii pleaca in vacanta in timpul anului scolar in afara vacantelor, lipsesc de la ore si parintii trebuie sa suplineasca. in loc sa consoludeze cunostintele dobandite in clasa, mai mult se testeaza perspicacitatea. Timpul alocat de elev pt teme este de 2-3 ore dupa 4- 5 ore petrecute la scoala. Ore suplimentare pt pregatirea evaluarii nationale di cl a doua. Prea incarcat zi de zi, elevul isi pierde entuziasmul si bucuria de a merge la scoala si treptat si interesul pt studiu. Oricum, supraincarcarea asta permanenta cred ca e intentionata ca sa adanceasca stima de sine scazuta prin sugerarea ca oricum elevul nu e destul de bun ca sa treaca stacheta artificial ridicata. Si iata si izvorul de analfabeti functionali de care globalismul are atata nevoie. Idiotii utili cum li se mai spune. Sistemul de invatamant ii cultiva.
    Felicitari!

  2. elev de clasa I, primește pe durata “vacanței de schi” 2025 următoarele teme de vacanță: 14 pagini de caiet la matematică, 14 pagini de caiet la limba română, și câte 5 pagini de citit în fiecare zi până la reluarea școlii.
    vreau să înțeleg logica. in clasa I un copil depune mai mult efort și își petrece mai mult timp in fața cărților/caietelor decât un adult care lucrează 8 ore.
    de ce sunt cadrele didactice furioase pe acest ministru? mă întreb dacă au cadrele didactice copii, la rândul lor elevi. daca li se pare că în aceste condiții copiii mai au timp de a fi …copii… sau daca li se pare normal că elevii de clasele 1-4 să aibă insomnii și crize de anxietate, dureri de burtă și nevoie de consiliere psihologică că să gestioneze stresul de la școala!

    dragi părinți…și cadre didactice eminente…doar pentru ca nu recunoașteți semnele stresului la copii, nu înseamnă că ei nu suferă din cauza lui.

    îmi pun mari speranțe în planul acestui ministru de a normaliza programa școlară pentru toți elevii. cei ce vor să facă performanță, bravo lor… dar nu impuneri aceleași standarde tuturor copiilor și familiilor.

  3. Dle Ministru , va rugam interziceti caietele auxiliare , care ingradesc creativitatea inv.Se lucreaza doar pe ele..ex si probl fff dificile..nu e normal ca parintii sa lucreze pana la epuizare..Consider ca , inv trebuie sa -si faca treaba la ore ..nu sa dea tema pagini intregi ..de ce ?? Ce se urmareste ?? Va spun sincer ca la testari se descurca greu pt ca nu sunt inv sa invete..elevii doar completeaza acele caiete..nimeni nu verifica pregatirea cadrelor..se continua meditatiile cu proprii elevi..e o masinarie..va rugam stabiliti reguli clare..totul e un haos…

  4. Bună ziua! În legătură cu temele, ptr un copil special, mi se pare mult două pagini mari cu câte zece exerciții la lb română, plus și auxiliar! Nu credeți că exagerează , mai au teme și la alte obiecte, plus celelalte obiecte, unde tb să învețe! Nu vă supărați, dar când diriginte este de lb română, dă multe teme, dar nici măcar nu sunt corectate sau măcar apreciate, nici măcar un văzut! Mai puțin și bun să poată înțelege copilul, nu mult și fără rost!Nu am nimica, dar degeaba, facem plângeri că toate sunt mâna în mână, pile, relati! Am trecut sim văzut! Tot părinții și copii suferă! Luați exemplu din afară! Cei mai buni copii sunt, tot cei ce fac meditații cu profesori în particular, vin deja pregătiți. Am observat acest lucru în liceele și școlile din România!

  5. Sincer,de unde ii găsiți pe acești miniștri liberali care sunt ori Incompetenți ori mai repede a doua variantă, Chiar fac cu bună știință asta, adică să distrugă sistemul de învățământ românesc?! Serios, ați luat o razna de tot domnule ministru? Hai să nu mai facă elevul Nimic,dar NIMIC,pe bune, că atâta puteți,de fapt asta vreți! De ce nu spuneți oamenilor că vreți generații de semianalfabeți,de persoane ușor de manipulat și manevrate,care să preia informații doar de la voi ,din ce le oferiți voi ,via mediu online?! Ești profesor universitar și cică specialist in psihologie,și se vede prin ceea ce vrei să implementezi, adică disimulare și manipulare la nivelul psihologic! Cine vă găsește de vă pune in aceste funcții cheie, importante pentru o națiune? Ați nenorocit acest sistem de învățământ care scotea valori,in care se ÎNVĂȚA,ceea ce azi e Zero! Ați reușit în 35-36 ani să aduceți învățământul românesc de la primele 3 locuri in lume ,la ultimul in Europa și foarte jos in lume! Rușine! Ar trebui să vă dați Demisia de Onoare,daca mai aveți așa ceva,având în vedere că ați semnat o ordonanță pe 30 Dec 2025 ,Nr 156 și nici nu știți ce ați semnat?!

  6. E mare bai cu temele și greu de înțeles rolul acestora de către toți părinții și toți elevii.Profesorii ,unii,sunt acuzați că dau teme prea multe. Cât e mult? Cât e puțin?Cine are dreptate?
    Dacă nu ar da nici teme orale,nici scrise ar fi toți mulțumiți oare? Sigur nu .La unele materii nu se poate fără teme! Cum scapă elevii de teme? Simplu , dacă ar rămâne în curriculum trunchi comun doar Religia și Educația fizică.Cred că această perspectivă a început deja prin nesiguranța modificării curriculum-ului actual prin eliminarea unor materii.

  7. Cum rămâne cu temele pentru vacanță? Chiar și pentru vacanțele de o săptămână….Mi se pare normal ca vacanța să fie vacanță, atât pentru elevi ,cât și pentru părinți, având în vedere că cel mai mult au de lucrat acasă și că cele mai dificile probleme/exerciții se dau ca temă pentru acasă

  8. “Dragi părinți și elevi, dacă profesorii, îndrăznesc să vă cheme la școală și nu vă pun nota 10 în catalog, atunci când ii sunați vă rog să îi reclamați să îi dăm afară.”
    Să sperăm că după alegeri, dispari! Altfel vom ajunge România PROASTĂ!

  9. In scoala de azi este de dorit daca se poate zero teme si zero lectii. Daca se poate cat mai mult internet, X, Instagram si Youtube, distractii si droguri, etc. AI si robotii nu au nevoie de oameni cu scoala.

  10. Pe ce lume trăiește domnul ministru?
    Sau doar pretinde că nu știe ca să nu aibă vreo răspundere?!
    Profesorii nu se coordonează ca să știe unul de altul câte teme dă fiecare.
    Astfel, se ajunge ca un copil de gimnaziu, după șase-șapte ore la școală vine acasă și este stresat ca ii mai trebuiesc 3-4 ore pentru teme și învățat. Numai tema la matematică îi ia o oră – două. Plus la educație tehnologică proiect, istorie, română de învățat. Un copil conștiincios nu mai rămâne aproape deloc cu timp pentru el, pentru odihnă. Toată săptămâna trage continuu la această corvoada!!
    Este normal?
    Cui să-i spui? El te trimite la dirigintă. Dirigintă ori nu te ia în serios, ori te consideră nebun, ori începe să-ți înțepe copilul ca act de răzbunare că ai “criticat”.
    Directorul e neputincios. Ce sa facă săracul. La altele se pricepe de minune. La asta nu! Te duci la Inspectorat. Inspectoratul duce problema înapoi la școală și le zice “Rezolvați-o”
    Nu rezolvi nimic. Cui îi pasă?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Lucrarea de licență și examenul de licență vor fi ambele obligatorii din nou, ca acum 10 ani, potrivit unui proiect de ordin de ministru pus în dezbatere de Ministerul Educației

O serie de modificări la metodologia-cadru de organizare și desfășurare a examenelor de absolvire, licență/diplomă și disertație au fost publicate de Ministerul Educației în consultare luni seara, pe 2 decembrie.…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu: Sunt încrezător că anul viitor va fi extinsă la nivel național această procedură de scanare și încărcare, de digitalizare a proceselor ce țin Evaluarea Națională și Bacalaureat / Timpul mediu de scanare și încărcare a unei lucrări a fost de două minute

În județul Dâmbovița, s-au încărcat 3400 de lucrări, în 255 de clase de examen, din 133 de centre, în cadrul probei de limba română a Evaluării Naționale 2022, spune ministrul…
Vezi articolul

Conducerea Inspectoratului Școlar Dolj și-a dat demisia în urma situației de la Școala Gimnazială Filiași, care a rămas fără conducere înaintea începerii anului școlar, după ce numirile din pix ale interimarilor au stârnit o revoltă în rândul părinților și profesorilor

Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Dolj și-a dat demisia în urma situației controversate de la Școala Gimnazială din Filiași, potrivit presei locale. Jurnaldecraiova.ro scrie că inspectorul școlar general Alexandru Gâdăr și…
Vezi articolul