Directoarea Adriana Iancu, despre creșterea normei didactice de predare: Mă tem că aceste ore multe vor afecta eficiența mea ca profesor și, fără doar și poate, eficiența mea în calitate de director. La ceva va fi obligatoriu să renunț

Adriana Iancu / Foto: captură Educația la putere - YouTube.com

Adriana Iancu, profesoară de Limba română și directoare a Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat, referitor la creșterea normei didactice de predare, că „aceste ore multe vor afecta eficiența mea ca profesor și, fără doar și poate, eficiența mea în calitate de director”. Aceasta a mai afirmat că „am avut întotdeauna ore de predare, însă vă mărturisesc că există în spate destulă presiune”. Declarațiile au fost făcute în emisiunea Viitor pentru România cu Nicoleta Călugăreanu, PrimaNews, de pe 25 iulie.

„În orice caz, sunt zile bune, care pot fi demonstrate cu imaginile din școală, când vin la 8 și plec după ora 8. Dacă am noroc, pot să ajung acasă și la ora 22. Am avut întotdeauna ore de predare, însă vă mărturisesc că există în spate destulă presiune. Referitor la cele 10 ore pe care le voi avea de predare, mă tem că aceste ore multe vor afecta eficiența mea ca profesor și, fără doar și poate, eficiența mea în calitate de director. La ceva va fi obligatoriu să renunț. În cele 40 de ore nu voi reuși niciodată să mă încadrez, dar, repet, probabil sunt un director care nu reușește să-și împartă timpul în mod eficient”, a menționat Adriana Iancu.

Legea 141/2025 introduce, începând cu 1 septembrie 2025, o nouă regulă pentru directorii și directorii adjuncți ai unităților de învățământ. Aceștia vor avea o obligație de predare fixă: 40 de ore pe lună, 10 ore pe săptămână, desfășurate în timpul programului de muncă, fără posibilitatea de a fi remunerați suplimentar prin plata cu ora.

Despre norma didactică

Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:

În plus, în perioada 2025-2026 până în 2029-2030, este valabil un regim special care permite includerea în norma didactică a unor activități precum pregătirea pentru examene naționale, performanță educațională și învățare remedială.

Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Principalele prevederi din Legea 141/2025, care afectează Educația: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă
Citește și:
Directoarea Violeta Estrella Bontilă, despre creșterea normei didactice: Nu e ca și cum eu curăț cartofi încă 2 ore pe săptămână. Nu așa se pune problema, pentru că munca din spatele pregătirii unei lecții este total diferită
Directoarea Adriana Iancu, după creșterea normei didactice de predare: Mă tem de începutul anului școlar. Trăim un moment încordat și tensionat, fără doar și poate. Se simte o nemulțumire în rândul colegilor noștri
Exit mobile version