Grădinițele, școlile și liceele din România își pot monitoriza, autoevalua și compara performanțele de mediu pe baza a șapte categorii de indicatorii prin intermediul platformei online ScoalaECO.ro

580 de vizualizări
Sursa: Facebook – ECOTECA – Colectia de Verde
Toate grădinițele, școlile și liceele din România își pot monitoriza, autoevalua și compara performanțele de mediu pe baza a șapte categorii de indicatori, accesând platforma online ScoalaECO.ro. Aceasta a fost lansată joi, 28 noiembrie, în cadrul conferinței „Pregătim Școli Verzi”, de către Asociația ECOTECA, în parteneriat cu Primăria Municipiului București.

ScoalaECO.ro facilitează schimbul de bune practici, promovează soluții sustenabile și generează rapoarte sintetice accesibile comunității și autorităților. Acest instrument devine astfel o punte de legătură între școli, administrații locale, comunitate și organizații civice, contribuind la un management de mediu mai eficient”, au explicat organizatorii proiectului într-un comunicat de presă.

Programul „Școlile Verzi”

Înregistrarea pe platformă și completarea gradului de realizare pentru fiecare indicator se face completând formularul online, disponibil pe site-ul oficial al proiectului. Cei 7 indicatori de mediu sunt:

  • Colectare deșeuri;
  • Calitate apă;
  • Calitate aer;
  • Emisii de CO2;
  • Dotări sanitare;
  • Eficiență energetică;
  • Educație ecologică.

„Un management de mediu eficient în școli nu este doar un exercițiu de conformare la standarde, ci o investiție directă în sănătatea elevilor și în formarea unei mentalități ecologice încă din copilărie. Prin implementarea unor practici sustenabile, precum reducerea deșeurilor, îmbunătățirea calității aerului și optimizarea consumului de resurse, școlile devin nu doar spații mai sănătoase, ci și exemple pentru comunitate.

Educația de mediu nu doar că reduce costurile de operare ale unităților școlare, ci și crește nivelul de conștientizare al elevilor, profesorilor și părinților. De exemplu, adoptarea unor strategii precum compostarea deșeurilor organice sau instalarea de sisteme de economisire a apei poate transforma școlile în centre de inovație ecologică. Copiii care învață să colecteze separat deșeurile sau să economisească energia nu doar că adoptă aceste practici acasă, ci devin ambasadori ai sustenabilității.

Mai mult decât atât, sănătatea elevilor este direct influențată de mediul în care învață. O cercetare efectuată de Centrul Flamand pentru Politici de Mediu și Sănătate a evidențiat o conexiune directă între condițiile de mediu și abilitățile elevilor de a învăța și de a reține informații. Agenția Americană de Mediu documentează corelația dintre calitatea aerului și retenția elevilor și chiar a profesorilor”, se mai arată în comunicat.

În luna noiembrie, proiectul a organizat patru ateliere online gratuite, susținute de experți de la ECOTECA și partenerii CSR Nest și Ecopolis. La sesiuni au participat peste 150 de profesori și elevi din peste 100 de școli din București, abordând teme precum:

  • Gestionarea deșeurilor în școli, cu accent pe reducere, reutilizare și reciclare.
  • Calitatea aerului în instituțiile de învățământ și în proximitate,
  • Accesul la apă și importanța infrastructurii sanitare, oferind soluții practice pentru un mediu școlar sănătos.

În completarea atelierelor online, peste  80 de profesori și elevi au participat la întâlniri fizice, beneficiind de abordări directe și interactive. Aceste activități au consolidat implicarea comunității școlare și au oferit un cadru pentru schimbul de experiențe și aplicarea soluțiilor sustenabile.


1 comment
  1. Nu e timp!
    Nu e nici treaba noastră!
    Angajați oameni pentru munca asta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, despre „valoarea“ notei de fundamentare în care apare garanția cerută de profesori că de anul viitor salarizarea în Educație va porni de la salariul mediu pe economie: Are semnăturile a doi miniștri / Nota de fundamentare a unei OUG adoptate este un simplu document care facilitează înțelegerea OUG, fără nicio altă valoare, potrivit CCR

„Nota de fundamentare, care este asumată la nivel guvernamental, este semnată, ca ordonanța, de cei doi miniștri inițiatori, de ministerele avizatoare, de vicepremier și de premierul României”, a declarat Ligia…
Vezi articolul

Mircea Miclea, despre deznodământul alegerilor prezidențiale: Nu cred că este o vindecare. Cred că este doar o anestezie și un pic de amnezie socială. Trebuie să recredibilizăm instituțiile statului. Domnul președinte să vină să spună ce s-a întâmplat în turul doi, care a fost anulat

Fost ministru al Educației și profesor de științe cognitive aplicate la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), Mircea Miclea a spus despre deznodământul alegerilor prezidențiale: „Nu cred că este o vindecare.…
Vezi articolul

Daniel David anunță că a semnat ordinul de ministru „legat de așa-numitul buton roșu”, fără ca actul normativ să fi fost vreodată publicat în transparență decizională de Ministerul Educației și Cercetării

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat joi seara că a semnat ordinul privind „butonul roșu” prin care se semnalează aspectele problematice din școli precum agresivitatea, bullying-ul și consumul…
Vezi articolul

O medalie de aur, una de argint și două de bronz, obținute de lotul României, format din patru eleve de la un liceu privat din București, la EGMO 2025 – Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete / Subiectele primite

Petru medalii pentru lotul României, la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete 2025 (EGMO 2025) desfășurată în perioada 11-17 aprilie 2025 la Priștina, în Kosovo, anunță Ministerul Educației și Cercetării.…
Vezi articolul

DOCUMENT Elevii care învață online, sau părinții lor, din școlile aflate în scenariul 3, chemați la școală ca să ia cornul și laptele pentru zilele în care au stat acasă. În schimb, cei din scenariul 2 vor primi produsele când revin la școală

Elevii care învață online, sau părinții lor, din școlile aflate în scenariul 3, sunt chemați la școală ca să ia cornul și laptele pentru zilele în care au stat acasă,…
Vezi articolul