Grădinițele, școlile și liceele din România își pot monitoriza, autoevalua și compara performanțele de mediu pe baza a șapte categorii de indicatorii prin intermediul platformei online ScoalaECO.ro

580 de vizualizări
Sursa: Facebook – ECOTECA – Colectia de Verde
Toate grădinițele, școlile și liceele din România își pot monitoriza, autoevalua și compara performanțele de mediu pe baza a șapte categorii de indicatori, accesând platforma online ScoalaECO.ro. Aceasta a fost lansată joi, 28 noiembrie, în cadrul conferinței „Pregătim Școli Verzi”, de către Asociația ECOTECA, în parteneriat cu Primăria Municipiului București.

ScoalaECO.ro facilitează schimbul de bune practici, promovează soluții sustenabile și generează rapoarte sintetice accesibile comunității și autorităților. Acest instrument devine astfel o punte de legătură între școli, administrații locale, comunitate și organizații civice, contribuind la un management de mediu mai eficient”, au explicat organizatorii proiectului într-un comunicat de presă.

Programul „Școlile Verzi”

Înregistrarea pe platformă și completarea gradului de realizare pentru fiecare indicator se face completând formularul online, disponibil pe site-ul oficial al proiectului. Cei 7 indicatori de mediu sunt:

  • Colectare deșeuri;
  • Calitate apă;
  • Calitate aer;
  • Emisii de CO2;
  • Dotări sanitare;
  • Eficiență energetică;
  • Educație ecologică.

„Un management de mediu eficient în școli nu este doar un exercițiu de conformare la standarde, ci o investiție directă în sănătatea elevilor și în formarea unei mentalități ecologice încă din copilărie. Prin implementarea unor practici sustenabile, precum reducerea deșeurilor, îmbunătățirea calității aerului și optimizarea consumului de resurse, școlile devin nu doar spații mai sănătoase, ci și exemple pentru comunitate.

Educația de mediu nu doar că reduce costurile de operare ale unităților școlare, ci și crește nivelul de conștientizare al elevilor, profesorilor și părinților. De exemplu, adoptarea unor strategii precum compostarea deșeurilor organice sau instalarea de sisteme de economisire a apei poate transforma școlile în centre de inovație ecologică. Copiii care învață să colecteze separat deșeurile sau să economisească energia nu doar că adoptă aceste practici acasă, ci devin ambasadori ai sustenabilității.

Mai mult decât atât, sănătatea elevilor este direct influențată de mediul în care învață. O cercetare efectuată de Centrul Flamand pentru Politici de Mediu și Sănătate a evidențiat o conexiune directă între condițiile de mediu și abilitățile elevilor de a învăța și de a reține informații. Agenția Americană de Mediu documentează corelația dintre calitatea aerului și retenția elevilor și chiar a profesorilor”, se mai arată în comunicat.

În luna noiembrie, proiectul a organizat patru ateliere online gratuite, susținute de experți de la ECOTECA și partenerii CSR Nest și Ecopolis. La sesiuni au participat peste 150 de profesori și elevi din peste 100 de școli din București, abordând teme precum:

  • Gestionarea deșeurilor în școli, cu accent pe reducere, reutilizare și reciclare.
  • Calitatea aerului în instituțiile de învățământ și în proximitate,
  • Accesul la apă și importanța infrastructurii sanitare, oferind soluții practice pentru un mediu școlar sănătos.

În completarea atelierelor online, peste  80 de profesori și elevi au participat la întâlniri fizice, beneficiind de abordări directe și interactive. Aceste activități au consolidat implicarea comunității școlare și au oferit un cadru pentru schimbul de experiențe și aplicarea soluțiilor sustenabile.


1 comment
  1. Nu e timp!
    Nu e nici treaba noastră!
    Angajați oameni pentru munca asta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Kelemen Hunor: La legile educației nu ar trebui să avem amendamente, nici noi, nici colegii din coaliție, în Parlament. Eu de la bun început am spus să trecem legea prin asumare, cum am făcut în 2011 cu legea lui Funeriu, dar nu au fost de acord colegii

Vicepremierul Kelemen Hunor a spus că „UDMR nu are amendamente la legile Educației și nici colegii de coaliție nu ar trebui să aibă în Parlament”. Proiectele legilor Educației se află…
Vezi articolul
Rareș Moldovan, rector Fcaultatea de Litere, UBB

Devine necesar să accentuăm importanța educației, în mod repetat, ca pe o urgență: Modul în care ne comportăm, existăm în societate, opiniile noastre politice, modul în care alegem să le dezbatem – toate sunt trecute prin acest filtru formator al educației noastre, spune Rareș Moldovan, decanul Facultății de Litere din Cluj-Napoca

Decanul Facultății de Litere din cadrul Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, Rareș Moldovan, spune că „devine necesar să accentuăm importanța educației în mod repetat, ca pe o urgență și să…
Vezi articolul

Rezolvarea la Limba română, simulare Evaluare Națională 2025. Profesorul Cătălin Zaman: Subiecte mai grele decât anii trecuți. Am rezerve despre textul literar, poezia lui Lucian Blaga, și mă gândesc la colegii din mediul rural

Profesorul Cătălin Zaman a rezolvat, pentru Edupedu.ro, subiectele pe care le-au primit elevii la simularea pentru Evaluarea Națională 2025. Luni, 17 martie, a avut loc proba scrisă la Limba și…
Vezi articolul