HARTĂ Trei comune din România au peste 6 cazuri de COVID la mia de locuitori. Elevii de aici ar face ore online dacă școala ar începe luni

4.756 de vizualizări
Foto: captură Hartă Interactivă
Trei localități din România sunt, la momentul actual, la o rată de incidență peste 6 la mia de locuitori, potrivit harții interactive a Universității Babeș Bolyai din Cluj-Napoca, dezvoltată în proiectul de cercetare denumit “COVID-19: Romanian Economic Impact Monitor“, care monitorizează în timp real evoluția pandemiei. În aceste localități, dacă școala ar începe luni, unitățile de învățământ din comunele Margău, Ignești și Cămărzana ar desfășura orele în sistem online.

Trecerea la predarea online se face atunci când localitățile trec de pragul 6 ‰, conform regulilor pentru începerea anului școlar 2021-2022 anunțate ieri de miniștrii Educației și Sănătății și prevăzute într-un ordin comun. De menționat că doar creșele și grădinițele ar funcționa în format fizic în acest caz.

Comuna Margău din județul Cluj are o rată de incidență de 13,65 oameni infectați la mia de locuitori (actualizat ieri, 1 septembrie 2021) și o rată de vaccinare de 22,22%, confirmată pe 5 august anul acesta.

Comuna Ignești din județul Arad are o rată de incidență de 10,14 oameni infectați la mia de locuitori (actualizat ieri, 1 septembrie 2021) și o rată de vaccinare de 6,85%, confirmată pe 5 august anul acesta.

  • Populația Igneștiului măsurată recent este de aproximativ 740 de locuitori, potrivit numărului de persoane furnizat pentru EduPedu.ro de către un reprezentant al primăriei comunei.

Comuna Cămărzana din județul Satu Mare are o rată de incidență de 6,16 oameni infectați la mia de locuitori (actualizat ieri, 1 septembrie 2021) și o rată de vaccinare de 1,02%, confirmată pe 5 august anul acesta.

Pentru a vedea pe harta de mai jos incidența localităților după care se stabilesc scenariile de funcționare a școlilor în partea dreaptă, sus, se poate selecta meniul „școală”.

Datele preluate și harta interactivă sunt comunicate de Universitatea Babeș Bolyai din Cluj-Napoca, în proiectul de cercetare denumit “COVID-19: Romanian Economic Impact Monitor“, care monitorizează în timp real evoluția pandemiei, respectiv starea economică a țării, oferind în același timp previziuni pe termen scurt și mediu privind pandemia și performanța economică a României.

Pe harta făcută cu datele oficiale se poate vedea situația localităților la zi, orice părinte, profesor sau elev poate afla cum arată localitatea sa din punct de vedere al ratei de infectare (rata de incidență). Harta are patru funcționalități și informațiile se pot sorta astfel:

  • date legate de ratele de vaccinare din orașe;
  • date legate de ratele de incidență din orașe;
  • date legate de restricții (de mobilitate);
  • date legate de prezența copiilor la școală (fizic sau online), rezultate pe hartă din indicii legați de ratele de incidență. Foto:
Citește aici toate articolele relevante pentru anul școlar 2021-2022, care începe pentru elevi pe 13 septembrie.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum îmbunătățim alfabetizarea copiilor romi din România și a colegilor lor care provin din medii defavorizate socio-economic? Primele dovezi științifice care arată efecte de transfer – analiza cercetătorului Dacian Dolean VIDEO

Alfabetizarea copiilor romi din România și a colegilor lor care provin din medii defavorizate din punct de vedere socio-economic este de mult timp una dintre provocările cele mai mari ale…
Vezi articolul

Universitățile care au atras cei mai mulți bani din Fondul pentru Situații Speciale – FSS, la dispoziția ministrului, în primul an de mandat Ligia Deca, 2023 – raport oficial / În top urcă și SNSPA, universitatea unde ea este acum prorector, cu sume în creștere față de 2021-2022

Universitatea din București conduce detașat în rândul universităților care au primit bani din fondurile pentru situații speciale, aflate la dispoziția ministrului Educației, în anul 2023 – primul an întreg în…
Vezi articolul

Cei mai mulți profesori, directori de școli și părinți cred că școala lor poate face ce trebuie în pandemie, dar persistă „angoasa generală” / Nu e nevoie doar de măsuri sanitare, ci și de măsuri educaționale pentru ieșirea din criză – studiu

Un sfert dintre participanții la un studiu referitor la politicile educaționale în context pandemic, realizat când școala era pe punctul să înceapă, apreciau că școlile lor nu erau pregătite pentru…
Vezi articolul