Impactul educaţiei remediale în pandemie: Peste 88% dintre copiii din programele World Vision România și-au păstrat sau și-au îmbunătățit rezultatele în anul școlar trecut

799 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
O analiză a impactului programelor Fundației World Vision România care includ și o componentă de educație remedială arată că datorită acestora 35% dintre elevi și-au îmbunătățit rezultatele școlare, iar 53,5% le-au menținut la același nivel, chiar dacă activităţile de educaţie remedială au fost organizate online în cea de-a doua jumătate a anului, se arată într-un comunicat de presă transmis de World Vision.

În ultimul an, însă, în condiţiile în care peste 40% dintre elevii din mediul rural nu avut acces la şcoală online, pierderile de învățare acumulate sunt din ce în ce mai mari. Recuperarea este esențială dacă nu vrem să condamnăm la abandon școlar o bună parte a acestei generații de copii, atrage atenția World Vision.

„Trebuie să facem o analiză la nivel național a situației educaționale a elevilor, mai exact o evaluare a acestora pentru a vedea care sunt lacunele acumulate. Fiecare zonă de sărăcie rurală, cu copiii ei înzestrați, dar lipsiți de șansă, are nevoi specifice: într-un loc vorbim de lipsa profesorilor calificați, în altul de lipsa accesului la resurse educaționale, în altul de discriminare”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Fundația World Vision România derulează programe educaționale în 300 dintre satele cele mai sărace din România. Conform cercetărilor realizate de organizație, în 80% dintre gospodării copiii și tinerii de toate vârstele, de la grădiniță la liceu, lucrează acasă făcând curățenie, îngrijind animalele sau având grijă de alți membri ai gospodăriei; pentru trei sferturi dintre acești copii sunt activități care le iau 1-2 ore pe zi.

Același timp este alocat temelor de către 58% dintre copiii și tinerii chestionați. 8% din tineri lipsesc uneori sau întotdeauna de la școală pentru că se duc să muncească, iar 17% se simt obosiți pentru că muncesc înainte sau după ore. 21% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 18 ani nu merg la liceu, jumătate dintre aceștia lucrând cu ziua. Peste jumătate dintre elevii care abandonează școala după clasa a VIII-a o fac pentru că familia nu își permite costul școlii.

Educația digitală a profesorilor trebuie să continue

Experții World Vision atarg atenția că este nevoie de adaptarea curriculei și de ghiduri special gândite pentru a-i ajuta pe profesori să susțină ore de educație remedială. „Trebuie să includem şi metode inovative de predare, digitalizarea este în continuare importantă dacă vrem să ajungem la elevul din 2021. Nu trebuie să uităm ce am învăţat în pandemie“, a mai declarat Mihaela Nabăr.

Conform unui sondaj realizat de World Vision România în perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021, 62% dintre cadrele didactice au declarat că au nevoie de soluții de adaptare a conținutului educațional din partea Ministerului Educației, până la finalul anului școlar. De asemenea, profesorii afirmă că este nevoie de implicarea părinților în procesul de învățare, astfel încât aceștia să înțeleagă importanța continuării procesului educațional în modalitatea și frecvența decise de autorități, asigurându-le în același timp copiilor condițiile necesare pentru a învăța acasă.

Principalele temeri ale cadrelor didactice cu privire la întoarcerea la școală se referă la lacunele mari acumulate de elevi în perioada școlii online (61%), implicarea scăzută a părinților în susținerea eforturilor școlii de recuperare a materiei (49%), volumul mare de materie ce trebuie recuperată (45%) și suprasolicitarea elevilor (43%). Peste un sfert dintre cadrele didactice se tem de așteptările nerealiste din partea conducerii școlii și a Inspectoratelor Școlare Județene.

Foto: © Sebastian CzapnikDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Construirea unei „școli online suport” și „granturi pentru partenerii care dezvoltă conținut educațional în format digital” – soluții propuse de senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie, după ce elevii care au făcut peste 159 de zile de „școală online”, „au pierdut un an școlar și pierderile nu mai pot fi recuperate”

Construirea unei „școli online suport” și „granturi pentru partenerii care dezvoltă conținut educațional în format digital”, propune senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie într-un text publicat pe pagina sa de Facebook. Pălărie…
Vezi articolul

Ministerul Educației nu a publicat proiectele consolidate ale legii educației, în varianta rezultată după consultări, deși Sorin Cîmpeanu a spus că vor fi făcute publice săptămâna aceasta / Instituția încalcă termenul prevăzut de Legea 52/2003, de prezentare a proiectelor, care a expirat de 14 zile

Șirul lung al amânărilor și termenelor nerespectate în privința proiectelor de legi din pachetul România educată continuă. Ministerul Educației nu a publicat nici săptămâna aceasta, la două săptămâni de la…
Vezi articolul