Instruirea profesorilor pentru predarea online și mixtă – Studiu de caz: Ce oferă și ce urmărește un nou curs pentru cadrele didactice din Marea Britanie

4.463 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Lipsa de pregătire a profesorilor pentru specificul școlii online este, pe lângă tehnologia insuficientă și multe alte probleme, una dintre cauzele pentru care sisteme solide de învățământ din Europa – Franța, Marea Britanie, Germania – au insistat cât au putut pentru continuarea predării față în față, în pandemie. Pe măsură ce unele dintre aceste țări au fost forțate să înceapă predarea la distanță, s-au dezvoltat inclusiv mai multe instrumente de instruire a cadrelor didactice. Unul dintre acestea a fost anunțat zilele trecute de Institutul pentru Educație al University College London. Cum arată și ce abordare folosește acesta?

Programul a fost lansat în condițiile în care, la începutul anului, autoritățile de la Londra au decis să treacă online școlile din Anglia, din cauza creșterii explozive a numărului de cazuri de Covid-19. Închiderea claselor fizice a fost decisă după ce, în a doua jumătate a anului trecut, guvernul a insistat, în pofida tuturor presiunilor, că școala trebuie să continue față în față.

Noul curs este realizat de o expertă în domeniu, Prof. Diana Laurillard. El a fost conceput să aibă o durată de trei săptămâni, cu un program de predare de trei ore pe săptămână. Este gratuit și disponibil tuturor profesorilor din școlile primare, secundare, din colegii și universități.

Scopul lui este să-i sprijine pe profesori în a inova pentru predarea online după propriile lor nevoi. Pentru aceasta, folosește Cadrul Conversațional, metodă bazară pe ideea că procesul de predare-învățare este un schimb interactiv de concepte pe practici, pe colaborare în învățare, cu o componentă socială puternică.

Punctual, cursanților li se explică modalități prin care ei înșiși pot să îmbunătățească predarea sincron sau asincron și să exploreze ce pot face cu tehnologiile video, cu forumurile, chestionarele, instrumentele creative disponibile în mediul digital.

Pentru aceasta, este folosit un instrument online gratuit, numit the Learning Designer (detalii despre acesta – aici) , conceput pe baza cercetărilor în domeniul educațional. Potrivit profesoarei Lauillard, profesorii învață pornind de la ceea ce știu deja și capătă “un mediu de învățare bazată pe colaborare, așa încât să dezvolte și mai mult cunoștințele întregii comunități de profesori, pentru predarea online”.

  • Programul Learning Designer permite utilizatorilor să vadă ceea ce au făcut alți profesori pe o temă sau alta, categorisind abordările pedagogice după sector de învățământ, materie, nevoi de proiect. Platforma oferă o analiză și sugestii în funcție de căutări și de parametrii introduși de fiecare utilizatori și permite colaborarea între aceștia, inclusiv prin punerea proiectului rezultat la dispoziția tuturor.

Mai multe despre proiectul de instruire al Institutului pentru Educație al UCL

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea: Nu contează atât de mult ce face viața din noi, contează mai mult ce facem noi cu ceea ce a făcut ea din noi. E o dovadă lașitate să invoci mereu nu știu ce traumă din trecut ca să nu mai faci nimic. Soluția e în registrul acțiunii

„Nu contează atât de mult ce face viața din noi, contează mai mult ce facem noi cu ceea ce a făcut ea din noi”, spune profesorul Mircea Miclea, parafrazându-l pe…
Vezi articolul

Curriculumul de liceu în Austria, una din țările europene cu cele mai bune rezultate PISA 2022: Multă Matematică și Științe, dar și Latină, Istorie și educație politică, Geografie și economie, Arte

Matematica, studiile de limbă – inclusiv limba latină sau limba greacă, științele, dar și Istoria și educația politică, Geografia și economia, Muzica și Artele ocupă fiecare un loc important printre…
Vezi articolul

Președintele Ungariei a comparat anexarea Crimeei cu Tratatul de la Trianon prin care Transilvania revenea României: Maghiarii nu au uitat, nici după un secol, că au ajuns minoritari, că li s-au luat școlile şi s-a făcut tot posibilul ca învăţământul în limba maternă să fie desfiinţat

Președintele Ungariei, János Áder, a comparat, luni, anexarea Crimeei de către Rusia cu Tratatul de la Trianon, încheiat la finalul Primului Război Mondial, prin care Transilvania revenea României, transmite hirado.hu,…
Vezi articolul