Jurnal al profesorului în vremea pandemiei. Exemple de bune practici pentru predarea orelor de limba și literatura română – resursă educațională gratuită

7.455 de vizualizări
Foto: © Tetiana Soares | Dreamstime.com
Asociația profesorilor de limba și literatura română, ANPRO, a publicat recent o carte cu “Experiențe online de multiliterație”, în care peste 20 de profesori din toată țara descriu experiențele lor de la școala online. Materialele gratuite oferă idei și sfaturi pe care orice profesor le poate folosi, indiferent de disciplina predată. Volumul este o resursă educațională deschisă, este o carte publicată de Editura Art care poate fi descărcată în format pdf.

Cartea cu exemple de lecții online are articole atât pentru profesorii de gimnaziu cât și pentru cei de la liceu.

“Am navigat pe internet, pe linkurile inserate în texte, ca într-o călătorie de explorare a unor ținuturi noi. M-am bucurat să descopăr diversitatea în diferite planuri: la nivelul ideilor, al paradigmelor și algoritmurilor didactice, al resurselor și instrumentelor folosite, al nivelurilor de școlaritate și domeniilor disciplinei, al interdisciplinarității sau transdisciplinarității, al temelor și textelor propuse, dar și al emoțiilor, neliniștilor și satisfacțiilor sau neîmplinirilor trăite de fiecare autor”, spune în prefața cărții Florentina Sâmihăian, profesoară la Facultatea de Litere de la Universitatea din București, specialistă în lingvistică generală și în didactică, autoare de manuale școlare.

Denumește această carte drept un “Jurnal al profesorului în vremea pandemiei” și spune că “este util și pentru perioada când toți profesorii se vor întoarce în clasele lor. De ce? Pentru că, indiferent când se va întâmpla asta, deschiderile și resursele digitale descoperite acum vor fi valoroase. Nu putem ignora beneficiile tehnologiei și nu putem renunța la a fi creativi și riguroși în același timp.

Volumul de față îl ajută pe fiecare cititor să înțeleagă că un demers consistent mizează mai întâi pe întrebările „de ce?”, „ce?”, ale căror răspunsuri concentrează esența unui demers didactic, și abia apoi pe întrebările „cum?”, „unde?”, „când?”, care vizează variabilele circumstanțiale ale acelui demers. Și, pentru că profilul generației actuale de elevi este cel al unor nativi digitali, este esențial ca profesorul să vină în întâmpinarea lor cu resurse atractive, adaptate nevoilor și intereselor reale de cunoaștere ale acestora.

Găsim în paginile de față suficiente sugestii ce pot stimula orice profesor care citește articolele să depășească distopia în care trăim prin asumarea unui rol activ ce implică, pe lângă efort, și multe satisfacții. Sperăm, așadar, că ideile și resursele prezentate în acest jurnal colectiv vor fi utile nu doar în vreme de pandemie”, încheie Florentina Sâmihăian.

Descărcați de aici cartea ANPRO Exemple online de multiliterație

Foto: © Tetiana Soares | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu anunță posibila amânare a noilor planuri cadru pentru liceu: „Am depășit 10 mii de propuneri de modificare, practic nimănui nu-i convin / Poate ar fi cazul să luăm o mică pauză și să ne mai gândim un pic”

„Poate ar fi cazul să luăm o mică pauză și să ne mai gândim un pic”, a declarat la Realitatea PLUS ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, referitor la noile planuri-cadru pentru…
Vezi articolul

UTIL 5 motive pentru care să alegeţi Muzeul Simțurilor din București ca destinație pentru activitățile extracurriculare ale claselor / Modalități inovatoare de a oferi elevilor o educație captivantă și memorabilă (P)

Dacă sunteţi în căutarea unor modalități inovatoare de a oferi elevilor o educație captivantă și memorabilă, Muzeul Simţurilor și-a propus să fie o destinație esențială pentru activitățile extracurriculare ale claselor.…
Vezi articolul

„Undeva la 1.900” de cadre didactice fără laptop/smartphone sau fără acces la internet vor primi tablete până la 15 septembrie, anunță secretarul general adjunct al Ministerului Educației

Sunt „undeva la 1.900” de cadre didactice fără un dispozitiv, ori fără acces la internet, potrivit secretarului general adjunct al Ministerului Educației, Sorin Decă, la conferința online organizată de Tineretul…
Vezi articolul