Oana Badea: România are nevoie acum de mai mulţi bani investiţi în Educaţie pentru a putea plăti pensii şi în viitor. Desfiinţarea inspectoratelor, generalizarea calificativelor

2.974 de vizualizări
Ca să poată plăti pensii în viitor şi să aibă o economie funcţională, România trebuie să aloce “acum mai mulţi bani pentru investiţii în Educaţie” susţine fostul secretar de stat din ministerul Educaţiei, Oana Badea, actual profesor de liceu şi primar în Aiud, judeţul Alba. Aceasta lansează “7 provocări-soluţii pentru îmbunătăţirea sistemului de educaţie din România”. Într-o opinie publicată în ziare.com Oana Badea propune ca direcţiile din ministerul Educaţiei să se numească în funcţie de problemele şi obiectivele din învăţământ, curriculumul să fie schimbat, inspectoratele şcolare să fie desfiinţate din forma pe care o au în prezent şi propune alocarea unui procent de 6% din PIB pentru învăţământ timp de 4 ani la rând.

Oana Badea susţine că structura organizatorică a Ministerului Educatiei ar trebui să fie una de tipul “Directia pentru generalizarea educaţiei timpurii”, “Direcţia pentru reducerea analfabetismului funcţional”, “Direcţia pentru reducerea părăsirii timpurii a educaţiei”, “Direcţia pentru creşterea calităţii şi a numărului de absolvenţi cu studii universitare” etc.” În opinia sa, “direcţiile ministerului trebuie să deservească obiectivelor generale, de etapa şi de viitor ale sistemului de educaţie, nicidecum perpetuării unor forme şi funcţii depăşite demult de realităţile timpului”.

Finanţarea suplimentară a sistemului de educaţiei ar trebui să prevadă “alocarea timp de 4 ani succesiv a minimum 6% din PIB”, susţine Oana Badea. Aceasta argumentează această a doua “provocare” în felul următor: “Dacă profesorii buni au nevoie de un imbold salarial pentru a fi dispuşi să rămână în sistem pentru a face marea schimbare, metodele adecvate elevului de astăzi şi de mâine necesită o baza materială modernizată, rezultat al unor investiţii majore în fiecare şcoală”.

În contextul discuţiilor despre sustenabilitatea sistemului de pensii actual, al majorărilor programate în viitorul apropiat pentru pensionari, dar şi al problemelor demografice, Oana Badea scrie că “România are nevoie acum de mai mulţi bani investiţi în educaţie pentru a putea plati pensii şi în viitor dintr-o economie funcţională”.

De asemenea Badea propune “un curriculum nou, în cel mai scurt timp, adaptat lumii în care trăim fără a renunţa însă la rigoarea cunoaşterii autentice. Să permită folosirea tehnologiei, să implice mai multă lectură şi gândirea critică, munca în echipă şi dezbaterea. (…) La şcoală trebuie să se înveţe despre igienă, nutriţie şi importanţa prevenţiei pentru sănătate, despre discriminare, toleranţă şi consecinţele violenţei, despre fraudă şi importanţa corectitudinii, despre necesitatea muncii voluntare, despre propagandă şi ştiri false. Despre bine şi rău, adevar şi minciună, omenie şi neomenie. Pentru că toate acestea puse cap la cap sunt viaţa noastră de zi cu zi. Iar şcoala cu folos e despre cum vom reusi să ne trăim viaţa, nu despre ce note am luat cândva. E despre viitor.”

Oana Badea propune şi “desfiinţarea inspectoratelor şcolare aşa cum sunt cunoscute acum”, motivând că “sunt sub asediul continuu al populării cu incompetenţi şi sinecurişti, inspectoratele si vechile lor metehne trebuie să dispară”. Aceasta susţine şi “generalizarea calificativelor în învăţământul preuniversitar”. “Pentru oricine “insuficient” are aceeasi semnificatie: nu e bine deloc. “Bine” nu e “foarte bine” si impune un efort in plus, iar excelenta este mult mai mult decat “foarte bine”. Un sistem care te invata ca accesul intr-o ierarhie obiectiva se bazeaza pe efort suplimentar este infinit mai bun decat ceea ce avem in prezent”, potrivit opiniei citate.

Formarea initiala a profesorilor prin masteratul didactic şi reorganizarea sistemului de recompensare a muncii didactice sunt alte două “propuneri” pe care Oana Badea le face în textul citat.

Oana Badea este profesor de discipline economice la Colegiul Tehnic Aiud, fost secretar de stat în Ministerul Educaţiei şi inspector scolar general adjunct la ISJ Alba. În prezent este primar al municipiului Aiud.


1 comment
  1. La OI POCU MEC e director Ella Stefan, susținută de Andronescu și fiica lui Ionel Marineci, condamnat cu Dragnea in dosarul angajarilor fictive. informația este reala, se poate verifica. Doamna ministru Monica Anisie, mențineți pesedisti, odrasle de infractori în funcție? Cum e posibil? Rog luați măsuri și curățați Ministerul și inspectoratele de cancerul PSD!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Centrul de analize educaționale: E ușor să afli ce notă a luat copilul tău, dar nu și ce știe cu adevărat copilul tău. Cum să construiești subiecte care să măsoare abilitățile reale ale elevilor

În timpul școlii, elevii iau nenumărate note, dintre care unele, precum cele la examenele  naționale sau la admiterea în diferite unități de învățământ, le influențează major traseul educațional și chiar…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de “specialitate” care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale recomandă profesorilor de limba română să realizeze hărți mentale cu elevii pentru a putea învăța mai ușor, să îi încurajeze să-și exprime punctul de vedere și să rezolve fiecare cerință în parte, chiar și parțial – raport

Profesorii de limba română sunt sfătuiți de grupul profesorilor de “specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale pe itemi…
Vezi articolul

Greva profesorilor și PNRR au provocat o alocare bugetară de 4,3% din PIB pentru Educație pentru anul 2024, cea mai mare din ultimii cel puțin 20 de ani, dar cu 36 de miliarde de lei mai mică față de prevederile legii Deca-Iohannis

Ministerul Educației a publicat pe Facebook un anunț prin care susține că a crescut alocarea pentru Educație în bugetul pentru anul 2023 până la echivalentul a 4,3% din PIB. Proiectul…
Vezi articolul

Daniela Vasile, profesor: Modelul hibrid, cel mai dificil de implementat la nivel de clasă, dar cu cea mai mare flexibilitate și oportunități. Cum se face învățare de tip hibrid cu o clasă inversată

În timp ce societatea este blocată în discuții superficiale si contradictorii, generate de o implementare deficitara a conceptului de învățare online în lunile martie-iunie, o discuție mai productivă ar consta…
Vezi articolul