OFICIAL Metodologie învățământ simultan 2025: elevii de clasa a VIII-a sunt amestecați din nou cu alte clase mai mici / Orele de Limba română și Matematică le fac separat

8.794 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – George Călin
Reintroducerea învățământului simultan pentru elevii de clasa a VIII-a a fost aprobată de Ministerul Educației și Cercetării (MEC). Ordinul de ministru de ordin care modifică Metodologia privind organizarea claselor în regim simultan în vigoare din ianuarie 2024 a fost publicat vineri, 29 august, în Monitorul Oficial.

La articolul 2, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: «(4) De regulă, în învățământul gimnazial, gruparea elevilor în clasele organizate în regim simultan se face, după caz, fie pentru clasa a V-a și clasa a VII-a, fie pentru clasa a VI-a și clasa a VIII-a»”, prevede ordinul semnat de ministrul Daniel David.

La articolul 2, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins: «(6) La clasele de gimnaziu organizate în regim simultan, predarea disciplinelor Limba și literatura română, Limba și literatura maternă și Matematica, la care se susține evaluarea națională, se face separat pentru elevii de clasa a VIII-a, indiferent de numărul acestora”.

La articolul 1, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:

«(4) În situații excepționale, în unitățile de învățământ în care respectarea condiției prevăzute la alin. (3) nu este posibilă din cauza numărului mic de elevi existent la nivelul primar, respectiv gimnazial, se pot organiza formațiuni de studiu în regim simultan și cu efective mai mici de 10 elevi. Pentru învățământul cu predare în limbile minorităților naționale, precum și pentru învățământul cu predare în limba română organizat în unități administrativ-teritoriale în care o minoritate națională constituie majoritatea populației, formațiunile de studiu în regim simultan se pot organiza și cu efective mai mici de 8 elevi»”.

DOCUMENT OMEC 5.415 / 19.08.2025 – metodologie clase învățământ simultan:

Informații de context. Învățământul simultan a fost subiect de dezbatere în ultima lună, odată cu comasările de școli – una din măsurile care afectează educația prin Legea Bolojan 141/2025.

Recent, organizația World Vision România a lansat, după un an de pilotare în mediul rural, o metodologie dedicată pentru clasele primare, cu variante de orar, modele de planificare și strategii didactice. Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a invocat exemple din Franța și Irlanda, arătând că învățământul simultan există și acolo, însă a recunoscut că lipsește pregătirea profesorilor pentru a lucra în acest sistem.

În același timp, premierul Ilie Bolojan a anunțat că vrea desființarea claselor simultane. Aura Danielescu, inspector școlar general în Timiș, a criticat măsurile Guvernului, spunând că acestea duc la un regres al școlii românești și că, în mediul rural, doar 3-4% dintre școli scapă de comasări.

Citește și:
Metodologie de predare în învățământul primar simultan, lansată de World Vision România, după un an de pilotare în mediul rural – vezi variante de orar, modele de planificare calendaristică și de proiectare a unei unități tematice și strategii didactice
Învățământul simultan există și în Franța sau Irlanda, spune ministrul Educației / Daniel David: Ne lipsește trainingul profesorilor pentru a preda în învățământul simultan
Premierul Ilie Bolojan vrea desființarea claselor de învățământ simultan: Ceea ce trebuie avut grijă la țară este, într-adevăr, să luăm măsuri în așa fel încât clasele care sunt simultane să nu mai existe
Aura Danielescu, primul șef de inspectorat școlar care critică public, cu argumente, măsurile Guvernului Bolojan în Educație: Ceea ce se întâmplă acum regresează învăţământul românesc cu cel puţin 10-15 ani / În rural, doar 3-4% dintre școli scapă de comasări, iar multe clase vor funcționa în regim simultan, mai rău decât pe vremea lui Creangă
PROIECT Elevii de clasa a VIII-a fac din nou învățământ simultan, cu alte clase de gimnaziu, în afară de orele de Limba română și Matematică, pe care le fac separat
Ordinul care modifică Metodologia privind organizarea claselor în regim simultan să prevadă clar că reorganizarea claselor de gimnaziu se face de către Consiliul de Administrație al școlii, în funcție de context, propune directoarea Delia Petran / Secretarul de Stat Sorin Ion: Este o propunere rezonabilă


4 comments
  1. Nu-i bai, ideea e să nu comasăm școli că stricăm educația. Clasele simultane asigură o educație mult mai bună decât clasele separate într-o școală mai mare.

  2. voi vă dați seama ce babilonie , cum plimbi copiii aceia de colo colo , cum pui o moaca de a cincea cu o adolescenta de 14 ani , cei mari o sa i domine pe cei mici , nu este indicat un astfel de amestec , Turnul Babilon .
    da la justiție , parfum!!
    santeti fraieri daca incepeti școala în condițiile astea.

  3. da ce , santem in Alaska printre ghețari , de nu putem școlariza clase separate ?
    bine că avem vacanta de schi pt toată lumea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Vlad Mixich: Dacă epidemia evoluează în ritmul actual, o prognoză a INSP estimează că, la finalul lunii august, 80% din paturile de la Terapie Intensivă pentru COVID-19 din România vor fi ocupate de pacienți în stare gravă

Vlad Mixich, expert numit de Parlamentul European în conducerea Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă, afirmă că, potrivit unei prognoze realizate de Institutul Național de Sănătate Punlică, dacă…
Vezi articolul

OFICIAL Crește numărul de elevi în clasă de la 1 septembrie 2025, potrivit Legii 141/2025 intrată în vigoare / Modificările se fac pentru toate clasele pe fiecare ciclu școlar: într-o clasă de liceu pot fi din nou 34 de elevi, față de 26 în prezent

Numărul de elevi dintr-o clasă crește, în medie, cu doi elevi, potrivit legii 141/2025, legea Bolojan, publicată vineri seara în Monitorul Oficial. În anul școlar 2025-2026 cursurile încep pe data de…
Vezi articolul

Secretarul de stat Sorin Ion, despre probele orale de la BAC 2025: Vom emite un set de recomandări pentru licee. De exemplu, copiii pot veni după-amiază la cursuri şi de dimineaţă la probele de competenţe. Dacă se învaţă în două schimburi, se poate reorganiza programul, astfel încât să perturbăm cât se poate de puţin desfăşurarea cursurilor

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, într-o intervenție telefonică la TVR Info, că vor fi emise recomandări pentru licee, în privința organizării probelor de competențe de…
Vezi articolul

Supravegherea audio-video în clase: Un proiect de lege pentru introducerea sistemelor de monitorizare în grădinițe a primit aviz negativ și de la Consiliul Economic și Social, și de la Consiliul Legislativ / Filmarea fără consimțământ „încalcă drepturile individuale, dreptul la confidențialitate și demnitate personală”

Un proiect de modificare a Legii învățământului preuniversitar, așa încât să fie permisă instalarea unor sisteme de supraveghere în grădinițe și creșe, anume în clase, pe holuri, în sala de…
Vezi articolul

Bătaie de joc la adresa profesorilor și elevilor, din partea Ministerului Educației. Instituția le-a cerut cadrelor didactice să facă reperele metodologice pentru clasa a XI-a, pentru peste 80 de discipline, în doar 10 zile lucrătoare, în plină vacanță – document

Profesorii din grupurile de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului pentru disciplinele/ domeniile de studiu obligatorii din învățământul liceal și pentru calificările/domeniile de pregătire profesională pentru care se școlarizează prin învățământul profesional…
Vezi articolul