Olimpiada de Lingvistică, etapa Asia-Pacific: elevii români au obținut locul II și 8 medalii, depășind Coreea de Sud. Ce subiecte au avut de rezolvat

2.566 de vizualizări
Foto: Facebook.com
Peste 100 de elevi români au participat de curând la cea de-a doua etapă a Olimpiadei de Lingvistică, una regională, până la faza internațională de la finalul lunii iulie. România, alături de alte țări precum Coreea de Sud și Japonia, a obținut astfel numărul maxim de medalii la etapa Asia-Pacific – 8 medalii. Medalia de aur a fost obținută de Vlad-Ștefan Oros, apoi 3 de argint de către Mihai-Alexandru Bratu, Karina Stăncescu, Rareș Polenciuc, urmând 4 medalii de bronz obținute de către Nicoleta Dobrică, Sebastian Pop, Bianca-Maria Negrău și Nicoleta Ana Stan.

APLO – Asia-Pacific Linguistic Olympiad este olimpiada de lingvistică regională specifică zonei continentului asiatic, unde România a mai participat ca țară invitată și în trecut. Unele țări, printre care și România, participă la ea ca etapă de validare și de selecție a lotului final pentru etapa internațională. Anul acesta, internaționala are loc în 25-29 iulie, pe Insula Man, Marea Britanie. Vezi aici cum a fost pentru România etapa internațională (IOL) din 2021.

  • Anul acesta, la APLO, România, Republica Moldova, Ucraina, Canada, India, Columbia și Brazilia au fost țări invitate. Țări participante cu statut oficial au fost China, Coreea de Sud, Japonia, Nepal, Hong Kong, Taiwan, Malaezia și Tailanda.

„În ceea ce privește rezultatele individuale, elevii români au obținut cel mai mare punctaj și al treilea cel mai mare punctaj dintre rezultatele elevilor din delegațiile invitate și la fel din rezultatele tuturor participanților (delegații invitate și delegații oficiale). Cel mai bun elev dintr-o delegație oficială a obținut al patrulea punctaj, primele 3 scoruri fiind obținute de elevi din România (1 și 3), respectiv Canada (al doilea punctaj)”, explică pentru EduPedu.ro Paul Helmer, fost olimpic și implicat în organizarea lotului român în olimpiadele de lingvistică.

Vlad-Ștefan Oros, elev al Liceului Teoretic „Grigore Moisil” din Timișoara, ocupă prima poziție, cu un total de 67,75 puncte, în timp ce Mihai-Alexandru Bratu, elev al Colegiului Național ”Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu ocupă locul al treilea, cu 56,5 puncte. Totodată, într-un clasament neoficial care însumează punctele celor mai buni 8 participanți ai fiecărei delegații, România (delegație invitată) ocupă locul al doilea, cu un total de 329,75 puncte obținute, depășită de Japonia (delegație oficială, 343 puncte) și urmată de Coreea de Sud (delegație oficială, 329,5 puncte), potrivit unui comunicat de pe pagina de Facebook a Olimpiadei de Lingvistică din România.

Legat de cum au fost evaluați virtual elevii, deci de acasă, la această etapă, Asia-Pacific, se precizează următoarele: La ediția din acest an au participat 106 elevi români, reprezentând primii 10% din participanții de la Olimpiada de Lingvistică din România – OLR. Aceștia au avut de rezolvat 5 probleme în 5 ore. Organizarea probei și evaluarea lucrărilor au fost realizate de Valentina Cojocaru și Roxana Preda, cadre didactice ale Facultății de Litere a Universității din București și Paul Helmer, fost olimpic international; supravegherea elevilor în timpul probei a fost realizată cu ajutorul Andreei Mastu și al lui Francisco Răzvan Constantin, cercetători în cadrul Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” al Academiei Române.

„A fost online, pe Zoom, fiecare dintre participanți conectat cu doua dispozitive video poziționate în locuri diferite și sharescreen pornit (partajarea ecranului)”, mai spune Paul Helmer.

Primii 10 elevi români clasați la această competiție [din cei 106 participanți – n. red.] s-au calificat în lotul lărgit al României, unde au beneficiat de mai multe sesiuni de pregătire susținute de Vlad Neacșu. În urma ultimului test de selecție, primii 4 clasați (Vlad-Ștefan Oros, Mihai-Alexandru Bratu, Nicoleta Dobrică și Rareș Polenciuc) au fost selectați pentru a reprezenta România la a XIX-a Olimpiadă Internațională de Lingvistică, care se va desfășura în perioada 25-29 iulie în Insula Man, se mai explică în comunicatul citat.

Astfel, iată elevii români care se califică la ultima fază a competiției mondiale:

Foto: Facebook.com
Comunicatul integral:

„În luna aprilie, România a participat, pentru a doua oară, în calitate de țară invitată, la Asia Pacific Linguistics Olympiad (APLO), competiție internațională la care au participat opt delegații oficiale (China, Coreea de Sud, Hong Kong, Japonia, Malaezia, Nepal, Taiwan și Thailanda), dar și mai multe delegații din partea unor state invitate precum Brazilia, Canada, Columbia, India, Republica Moldova și Ucraina.

Din cei 462 de participanți, cei mai buni 8 ai fiecărei delegații au primit distincții din partea juriului internațional, prezidat în acest an de Vlad Neacșu, fost olimpic internațional. Astfel, România, alături de Hong Kong, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan și Ucraina, a obținut numărul maxim de distincții: una de aur (Vlad-Ștefan Oros), 3 de argint (Mihai-Alexandru Bratu, Karina Stăncescu, Rareș Polenciuc) și 4 de bronz (Nicoleta Dobrică, Sebastian Pop, Bianca-Maria Negrău și Nicoleta Ana Stan).

Într-o ierarhie neoficială a punctajelor obținute de toți participanții (delegații oficiale și invitate), Vlad-Ștefan Oros, elev al Liceului Teoretic „Grigore Moisil” din Timișoara, ocupă prima poziție, cu un total de 67,75 puncte, în timp ce Mihai-Alexandru Bratu, elev al Colegiului Național ”Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu ocupă locul al treilea, cu 56,5 puncte. Totodată, într-un clasament neoficial care însumează punctele celor mai buni 8 participanți ai fiecărei delegații, România (delegație invitată) ocupă locul al doilea, cu un total de 329,75 puncte obținute, depășită de Japonia (delegație oficială, 343 puncte) și urmată de Coreea de Sud (delegație oficială, 329,5 puncte).

La ediția din acest an au participat 106 elevi români, reprezentând primii 10% din participanții de la Olimpiada de Lingvistică din România – OLR. Aceștia au avut de rezolvat 5 probleme în 5 ore. Organizarea probei și evaluarea lucrărilor au fost realizate de Valentina Cojocaru și Roxana Preda, cadre didactice ale Facultății de Litere a Universității din București și Paul Helmer, fost olimpic international; supravegherea elevilor în timpul probei a fost realizată cu ajutorul Andreei Mastu și al lui Francisco Răzvan Constantin, cercetători în cadrul Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” al Academiei Române.

Primii 10 elevi români clasați la această competiție s-au calificat în lotul lărgit al României, unde au beneficiat de mai multe sesiuni de pregătire susținute de Vlad Neacșu. În urma ultimului test de selecție, primii 4 clasați (Vlad-Ștefan Oros, Mihai-Alexandru Bratu, Nicoleta Dobrică și Rareș Polenciuc) au fost selectați pentru a reprezenta România la a XIX-a Olimpiadă Internațională de Lingvistică, care se va desfășura în perioada 25-29 iulie în Insula Man.

Punctajele obținute de fiecare delegație, precum și clasamentul oficial (fără țările invitate) poate fi consultat accesând https://aplo.asia/results/aplo-2022-results/„, au transmis organizatorii români.

Subiect și barem, în limba română:

Mai multe subiecte se pot consulta aici, pe site-ul oficial al olimpiadei, aplo.asia.

Vezi și:
Iulie 2021 – INTERVIU Premiile României la Olimpiada Internațională de Lingvistică 2021: Aur, două medalii de Bronz și Mențiune la proba pe echipe / Descarcă subiectele de concurs


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Op Ed / Profesoara Iuliana Șerban: Intrarea noastră cea de toate zilele. Am uitat că nu avem planuri cadru noi, nici ROFUIP actualizat, că nu avem nici bani, am uitat de tot în fața gâlcevii din fața intrării în școală

S-a vorbit săptămâna trecută, cu prea multă pasiune, aș zice, despre intrări. Gândindu-se cam ce modificări și drepturi suplimentare (obligațiile sunt doar pentru maturi) ar putea adăuga Statutului lor (mă…
Vezi articolul

Fostul premier și ministru al Educației din Franța, Gabriel Attal, și-a lansat o asociație-hub pentru lupta contra hărțuirii în școli, care va forma profesori și va consilia elevii afectați de bullying

Fostul premier și ministru al Educației din Franța, Gabriel Attal, a anunțat lansarea unei noi asociații, „Faire Face”, dedicată combaterii hărțuirii în școli, potrivit FranceInfo. Aceasta are scopul de a…
Vezi articolul

Programele școlare de liceu 2026 pentru disciplinele din trunchiul comun, puse în transparență de Ministerul Educației, vor fi prezentate în format video în perioada 26 – 28 noiembrie 2025 / Prima prezentare, conținutul programei la Istorie, marți, ora 12:30

Conținutul programelor școlare de liceu pentru disciplinele din trunchiul comun, care au fost puse în transparență, vor fi prezentate video pe pagina de Youtube a Ministerului Educației, în perioada 26-28…
Vezi articolul
Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ

Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost din nou modificată: actualizări în validarea planificării concediului de odihnă pentru profesori, printre noutăți

Aplicația de salarizare pentru profesorii și angajații din Învățământ a fost actualizată, potrivit unui document publicat de mai multe inspectorate școlare. Printre noutăți se află și actualizările în validarea planificării…
Vezi articolul