Raport al Ministerului Educației: Aproape jumătate din elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au avut examene anul acesta, au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise

16.002 vizualizări
meditații în perioada în care școlile au fost închise
Foto: Pexels.com
Aproape jumătate dintre elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au susținut examene naționale în această vară, au participat în mod frecvent la meditații sau pregătire suplimentară în perioada suspendării cursurilor față în față, potrivit raportului de cercetare “Învățarea la distanță”, făcut de unitatea de cercetare din Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație din subordinea Ministerului Educației.

Raportul arată că “meditațiile sau pregătirea suplimentară la una sau mai multe discipline au fost activități frecvente în această perioadă, pentru aproximativ 22% dintre elevii respondenți, 6% dintre aceștia afirmând că desfășoară zilnic pregătire suplimentară, iar 16%, de 2-3 ori pe săptămână”.

Meditații în perioada în care școlile au fost închise

Elevii care au avut examene de evaluare la finalul unui ciclu de studii au avut “rate duble sau mai mari, față de media tuturor elevilor, atât în ceea ce privește participarea zilnică, cât și cea de 2-3 ori pe săptămână, la meditații sau pregătire suplimentară”, prtecizează documentul.

47% dintre elevii de clasa a VIII-a și 42% dintre cei de clasa a XII-a au desfășurat frecvent aceste activități“, potrivit studiului.

“Aproximativ 40% dintre elevii din clasele terminale intervievați nu au desfășurat însă deloc pregătire suplimentară pentru examenele pe care le-au susținut în această vară”, mai arată cercetarea.

Raportul mai precizează că din răspunsurile părinților reiese că “deși starea de urgență a prilejuit extinderea timpului petrecut de elevi în familie, implicarea părinților sau a altor membri ai familiei în activitățile pentru școală a fost constantă (zilnică sau de 2-3 ori pe săptămână) doar pentru aproximativ 23% dintre elevi.

Metodologie: Sondajul s-a adresat elevilor de la ciclurile gimnazial, liceal și profesional/dual, întrucât s-a considerat că elevii din ciclul primar și preșcolar nu sunt încă suficient de autonomi pentru a putea răspunde individual la chestionar.

Au fost înregistrate 268.055 de răspunsuri (cazuri) la chestionarul online, din care au fost reținute pentru analiza propriu-zisă 219.073 de cazuri cu chestionare valide (completate integral, cu răspunsuri valide inclusiv la întrebările socio-demografice). Baza cu chestionare valide a fost ponderată în funcție de sex și ciclul de studiu (gimnaziu, liceu-școală profesională).

Datele arată următoarea structură a lotului de elevi:

  • 50% sunt elevi de gimnaziu,
  • 46% elevi de liceu
  • 4% elevi din învățământul profesional de trei ani sau din învățământul dual
  • 54% dintre elevii de liceu sunt la licee teoretice
  • 37% sunt din licee tehnologice
  • 9% din licee vocaționale
  • 49% sunt fete
  • 51% băieți
  • 51% dintre elevii respondenți locuiesc în mediul rural
  • 49% în mediul urban
  • 75% dintre cei care au completat chestionarul urmează o școală din mediul urban.

Foto: pexels.com


2 comments
  1. In orasul nostru ,o pondere mare dintre profesorii de lb.romana si matematica nu faceau orele de curs online la clasa,insa faceau meditatii online si mergeau parintii la automatele bancilor sa depuna in cont profesorilor banii de la meditatiile copiilor lor.Asta este scoala si astia sunt profesorii din România în secolul XXI.Toti decidentii stiu ce se intampla ,dar nu vor sa schimbe nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Joblandia

Profesoară: Elevii pot fi captați ușor, de profesori implicați este nevoie. Încerc să le ofer o plajă cât mai largă și mai diversificată de activități, atât în cadrul orei de dirigenție, cât și în cadrul săptămânii „Școala altfel” / Interviu cu un elev, un părinte și un cadru didactic despre orientarea în carieră a tinerilor

Făcută în mod profesionist, orientarea în carieră devine cheia pentru un viitor profesional stabil și o viață cu satisfacții. Odată ce se apropie momentul pentru o decizie, fie că este…
Vezi articolul
Admiterea la liceu, simularea Evaluării Naționale

ULTIMA ORĂ Calendarele olimpiadelor și concursurilor școlare din anul școlar 2021-2022, publicate de Ministerul Educației. Când sunt fazele județene, unde se țin fazele naționale în 2022

Calendarele olimpiadelor și concursurilor naționale, precum și ale olimpiadelor internaționale, au fost publicate astăzi de Ministerul Educației. De asemenea, sunt publicate și calendarele pentru competițiile școlare sportive și pentru “activitățile…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Orange

Copiii pasionați de tehnologie sunt invitați să creeze animații în competiția națională SuperCoders #10 – povestea creată în Scratch poate lua viață pe ecran până pe 19 noiembrie

O nouă ediție a programului SuperCoders de programare vizuală pentru copiii cu vârste între 10 și 14 ani a început și așteaptă înscrieri până pe 19 noiembrie. Elevii pasionați de…
Vezi articolul

Bursele de merit și cele de performanță sunt acordate prin solicitarea dirigintelui, fără să depună elevii vreun act sau o cerere – modificările din noul ordin cu criteriile pentru burse / Situația școlară pe primul semestru nu generează revizuirea listei elevilor care beneficiază de burse de merit

Noul ordin, care modifică și completează criteriile de acordare a burselor, obținut de Edupedu.ro, prevede că bursele de merit și cele de performanță se acordă la propunerea dirigintelui și elevii…
Vezi articolul

Aproape 20 modificări la calendarul olimpiadelor școlare 2024, făcute de Ministerul Educației: etapa județeană de Fizică a fost devansată cu o săptămână, faza națională la Limba română a fost mutată

Calendarele olimpiadelor și concursurilor școlare au fost modificate de Ministerul Educației printr-o erată publicată pe 9 februarie, la aproape două săptămâni de când planificările au fost anunțată inițial. Printre schimbări…
Vezi articolul