SONDAJ Este școala pregătită pentru trecerea în online, din cauza situației epidemiologice?

1.251 de vizualizări
Foto: © Iuliia Mikhalitskaia | Dreamstime.com

Capitala este pe punctul să închidă școlile și să trimită elevii și profesorii online, pentru cel puțin două săptămâni, după ce a fost depășit pragul de infectări de 3 la mie. Măsura a fost luată, deja, în alte orașe ale țării.

A trecut puțin peste o lună de la începutul noului an școlar, au existat multe închideri punctuale, a existat experiența școlii hibrid, dar licitația pentru tablete a întâmpinat complicații și echipamentele sunt departe de a fi ajuns la mulți elevi. Multe autorități locale au asigurat cele necesare, altele nu. Nici problema profesorilor care nu vor să țină ore nu s-a rezolvat în mod determinant. Pe de altă parte, în pofida promisiunilor din primăvară ale ministrului Educației că vor avea o Bibliotecă Școlară Virtuală, profesorii au fost lăsați să se descurce singuri, fără niciun model, să-și elaboreze lecțiile în format digital.

Credeți că școala este pregătită pentru trecerea în online? Spune-ți părerea folosind formularul de comentarii de la finalul articolului.

Foto: © Iuliia Mikhalitskaia | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Nu. Nu e pregatita.
    Faptul ca urci niste lectii in google classroom si pui elevii sa le copieze in caiet si sa ataseze poza ca dovada ca a copiat lectia in caiet nu se cheama lectie online.
    Faptul ca dai mesaj copiilor la 3-4-5 dupa amiaza sa intre online, in conditiile in care orele din orar sunt intre 8-13, nu se cheama scoala online. Elevul nu e obligat sa intre online cand vrea dl / dna profesor, ci in orarul deja stabilit. Altfel, de ce mai exista orar.
    Nici lectie online nu se cheama sa pui quizz in classroom cu 5 minute la dispozitie sa il faca si sa nu anunti elevii (nu era in orar pe ziua respectiva materia) , iar pe pc / laptop nu se primesc notificari din classroom. Iar copiii deja erau pe zoom cu alt profesor.
    Categoric NU, nu e scoala pregatita. Nici n-au avut timp din martie pana acum sa faca reguli si norme pentru scoala online. Mda, sunt ironica. Nu e nimic pus la punct in invatamant. Totul ne surprinde, sunt numai probleme, iar solutii nu sunt de gasit de catre cei pusi in fruntea unui minister important pentru viitorul copiilor nostri. Macar de ar asculta parerea unor oameni capabili. Dar nici de asta nu sunt in stare.

    1. Ceva nume poti da? Ca de curajoasa te stiu! Mda, sunt ironic…
      Concret, cum il cheama pe ala/cum ii cheama pe aia care fac asa ceva? Banuiesc ca stii numele profesorilor clasei copilului tau?
      Si care sunt oamenii capabili, in afara de tine? Tot asa, direct.
      Altfel sunt doar exemple cu care practici sportul tau preferat, vorbitul in general si degeaba.

  2. Da, este pregătită. Trebuie sa fie pregătită pentru siguranța elevilor, daca vom continua școala cu prezența fizica, consider ca vor creste dramatic cazurile din învățământ. Vrem școală online, alegem sănătatea si singuranta!

  3. Cu putina bunăvoință, da.Nu or sa fie mai pregatiti ca acum.De mai bine de jumătate de an se tot pregatesc si uite unde suntem!

  4. Nu este pregătită absolut de loc. În primul rând nu exista infrastructura necesară: internet, laptop etc. pentru elevi și cadre didactice, platforme educaționale realizate de Ministerul Educației sau avizate de acesta pentru a crea o uniformizare a informației, care sa înlocuiască manualul. În al doilea rând multe cadre didactice nu sunt pregătite pentru această trecere forțată la acest tip de invatamant. Este nevoie de o perfectionare faptica , face to face, pentru a functiona corect acest sistem. În al treilea rând elevii trebuie obișnuiți din scoala sa foloseasca sistemul fiind în același timp monitorizat (notați, punandu-se absente etc.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de ViewSonic

Digitalizarea oferă oportunitatea de a combate inechitatea în educație. Profesorii trebuie să fie instruiți pentru utilizarea noilor tehnologii și echipamente, pentru ca acestea să își îndeplinească funcția, spune Valentin Spătaru, reprezentant pentru România și Bulgaria al unei companii din domeniul EdTech

Întârzierea majoră pe care România o marchează la capitolul digitalizare în Educație și în dezvoltarea competențelor digitale pentru copii și profesori este privită ca o oportunitate de investiții de către…
Vezi articolul