Un leu investit în educația unei persoane care termină facultatea aduce la buget opt lei – studiu Deloitte pentru World Vision România / Fiecare nivel absolvit aproape dublează veniturile unei persoane

Foto: Pixabay.com

Fiecare leu pe care statul român îl investește într-un ciclu complet de educație (de la nivel preșcolar la postuniversitar) generează opt lei sub formă de venit la buget din taxe, impozite și contribuții, potrivit unui studiu realizat de Deloitte România pentru Fundația World Vision România.

Studiul „Costul educației: investiție, randament, impact”, lansat marți, arată că investiția în educație generează încasări importante pentru stat, ca administrator al bugetelor publice, cu un impact considerabil pentru societate în ansamblul acesteia.

Potrivit sursei citate:

În același timp, din cauza lipsei accesului la educație, statul cheltuiește, în medie, circa 90.000 de lei pentru un șomer cu studii primare, pe toată durata vieții acestuia, arată studiul. 

Potrivit raportului citat:

Contribuțiile persoanelor fizice la buget cresc odată cu nivelul de educație. O persoană cu studii primare contribuie în fiecare an la buget, în medie, cu maxim 10.363 de lei. Suma crește la maxim 20.517 lei pentru persoanele care au absolvit cel mult o școală profesională și ajunge la o valoare maximă de peste 40.000 de lei pentru cei cu studii universitare și postuniversitare.

Efectul educației asupra nivelului veniturilor persoanelor fizice: veniturile brute realizate de o persoană se dublează, în medie, cu fiecare nivel de învățământ finalizat. Prin urmare, un absolvent de liceu câștigă de două ori mai mult decât o persoană care a terminat doar școala generală, iar un absolvent de facultate câștigă dublu față de cineva care are doar o diplomă de bacalaureat. Această evoluție se păstrează indiferent de statutul profesional, fiind valabilă nu doar pentru salariați, ci și pentru agricultori și lucrătorii pe cont propriu în alte activități decât cele agricole. 

Studiul pe larg poate fi consultat aici

Potrivit Mihaelei Nabăr, director executiv al World Vision România, concluziile studiului sunt un argument pentru ca statul să “respecte legea și să aloce Educației cele 6 procente din PIB la care s-a obligat”:

Studiul „Costul educației: investiție, randament, impact” a fost efectuat de Deloitte România la solicitarea Fundației World Vision, pe baza seturilor de datelor disponibile din surse publice (desk research).

Studiul a fost realizat pentru următoarele categorii de statut ocupațional: lucrător pe cont propriu în activități neagricole, agricultor, șomer, salariat conform, pentru următoarele niveluri de studii: primar/ISCED 0-1, secundar/ISCED 2-3, superior/ISCED 5-7. În prezentul studiu nu sunt prezentate informații referitoare la categoria ”Patroni” / ”Antreprenori” din cauza nivelului limitat de informații.

Exit mobile version