Vorbiți „cu adevărat” engleza? British Council contestă mitul vorbitorului nativ / Angajarea profesorilor trebuie să se facă pe baza pregătirii și a experienței, nu a naționalității lor

292 de vizualizări
Foto: British Council
British Council afirmă că în țări precum România încă există mitul că profesorii „nativi” pot să predea mai bine engleza elevilor, „dar dovezile și experiența sugerează contrariul: ceea ce face cu adevărat diferența este formarea, expertiza, empatia și competențele pedagogice ale unui profesor”, afirmă organizația, potrivit unui comunicat de presă.
  • British Council subliniază faptul că „engleza nu aparține unei singure țări sau unui singur accent: este un instrument global care ar trebui predat prin diversitate și competență, nu prin pașapoarte”.

Pentru a marca Ziua Mondială a Diversității Culturale, British Council transmite că „într-o lume multilingvă și globalizată, judecarea capacității unui profesor de limba engleză în funcție de locul în care s-a născut nu este doar inexactă, ci și tendențioasă”.

Vorbitorii nativi sunt cei care „au dobândit o limbă în mod natural încă din copilăria timpurie”, iar convingerea că aceștia „sunt cu adevărat calificați să o predea – a modelat modul în care se predă limba engleză, influențând atât practicile de angajare, cât și așteptările elevilor și părinților”, afirmă reprezentanții British Council. Însă, această convingere este din ce în ce mai mult contestată de experți, de cercetări și de propria experiență a organizației. 

„Engleza nu aparține unei singure țări sau unui singur grup. Este un instrument de comunicare globală, o limbă vie care evoluează constant și este îmbogățită de fiecare persoană care o folosește, indiferent de accent”, spune Andrew McMullen, Teaching Excellence Project Manager la British Council, iar această abordare este susținută de raportul The Future of English: Global Perspectives

„Mulți profesori care au învățat engleza ca limbă suplimentară sunt mai capabili să înțeleagă provocările cu care se confruntă elevii lor și să aducă strategii mai eficiente pentru a-i ajuta să depășească aceste provocări”, a completat McMullen.

De asmenea, un sondaj intern recent realizat de British Council în rândul a peste 350 de profesioniști din domeniul educației relevă un consens puternic: includerea profesorilor indiferent de limba lor maternă îmbunătățește calitatea educației și reflectă diversitatea limbii engleze așa cum este ea vorbită în întreaga lume.

British Council a condus inițiative globale de combatere a stereotipurilor în predarea limbii engleze. De la revizuirea propriilor politici de recrutare până la publicarea articolului Native speakerism: what is it and why does it matter?, organizația s-a angajat să determine schimbări structurale în întregul sector.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fundației Regală Margareta anunță că a strâns 180.000 de euro la Concertul Regal Caritabil pentru sprijinirea tinerilor artiști talentați cu posibilități financiare limitate / Selecția Tinere Talente 2024 va începe în noiembrie

Fonduri de 180.000 de euro, pentru sprijinirea tinerilor artiști talentați cu posibilități financiare limitate, s-au strâns cu ocazia celei de-a 14-a ediții a Concertului Regal Caritabil, ce a avut loc…
Vezi articolul

Încă un atac PSD la adresa ministrului Educației. Deputat: Ministerul “nu s-a deranjat să propună o hotărâre de guvern” pentru transportul elevilor, situație care riscă „să se adauge listei de nemulțumiri față de Sorin Cîmpeanu” / PSD dorește “dezbatere cât mai amplă” pe legile educației în Parlament / Premierul declara recent că “parcursul de aprobare nu va fi foarte lung”

“Lista de nemulțumiri față de Sorin Cîmpeanu” este invocată de deputatul Lucian Lungoci, reprezentant PSD – partenerul de guvernare al PNL, partidul premierului Nicolae Ciucă și al ministrului Educației –…
Vezi articolul

Reacția ministrului Daniel David în cazul de cenzură masivă asupra analizei cercetătorilor IȘE pe măsurile din Legea Bolojan: Nimeni în știință nu se poate aștepta să scrie ceva, care ulterior să fie asumat direct și necritic instituțional chiar sub antetul ministerului pe care îl analizează / Oficialul nu contestă investigația, ci acuză „practici care trebuie să se schimbe” la IȘE

Ministrul Educației și Cercetării Daniel David reacționează public, într-un comunicat postat pe pagina Ministerului Educației și Cercetării, după ce Edupedu.ro a publicat joi, 24 iulie, integral răspunsul original al cercetătorilor…
Vezi articolul