Vorbiți „cu adevărat” engleza? British Council contestă mitul vorbitorului nativ / Angajarea profesorilor trebuie să se facă pe baza pregătirii și a experienței, nu a naționalității lor

296 de vizualizări
Foto: British Council
British Council afirmă că în țări precum România încă există mitul că profesorii „nativi” pot să predea mai bine engleza elevilor, „dar dovezile și experiența sugerează contrariul: ceea ce face cu adevărat diferența este formarea, expertiza, empatia și competențele pedagogice ale unui profesor”, afirmă organizația, potrivit unui comunicat de presă.
  • British Council subliniază faptul că „engleza nu aparține unei singure țări sau unui singur accent: este un instrument global care ar trebui predat prin diversitate și competență, nu prin pașapoarte”.

Pentru a marca Ziua Mondială a Diversității Culturale, British Council transmite că „într-o lume multilingvă și globalizată, judecarea capacității unui profesor de limba engleză în funcție de locul în care s-a născut nu este doar inexactă, ci și tendențioasă”.

Vorbitorii nativi sunt cei care „au dobândit o limbă în mod natural încă din copilăria timpurie”, iar convingerea că aceștia „sunt cu adevărat calificați să o predea – a modelat modul în care se predă limba engleză, influențând atât practicile de angajare, cât și așteptările elevilor și părinților”, afirmă reprezentanții British Council. Însă, această convingere este din ce în ce mai mult contestată de experți, de cercetări și de propria experiență a organizației. 

„Engleza nu aparține unei singure țări sau unui singur grup. Este un instrument de comunicare globală, o limbă vie care evoluează constant și este îmbogățită de fiecare persoană care o folosește, indiferent de accent”, spune Andrew McMullen, Teaching Excellence Project Manager la British Council, iar această abordare este susținută de raportul The Future of English: Global Perspectives

„Mulți profesori care au învățat engleza ca limbă suplimentară sunt mai capabili să înțeleagă provocările cu care se confruntă elevii lor și să aducă strategii mai eficiente pentru a-i ajuta să depășească aceste provocări”, a completat McMullen.

De asmenea, un sondaj intern recent realizat de British Council în rândul a peste 350 de profesioniști din domeniul educației relevă un consens puternic: includerea profesorilor indiferent de limba lor maternă îmbunătățește calitatea educației și reflectă diversitatea limbii engleze așa cum este ea vorbită în întreaga lume.

British Council a condus inițiative globale de combatere a stereotipurilor în predarea limbii engleze. De la revizuirea propriilor politici de recrutare până la publicarea articolului Native speakerism: what is it and why does it matter?, organizația s-a angajat să determine schimbări structurale în întregul sector.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Finanțare pentru tot anul școlar, nu doar până în decembrie, pentru Masa caldă în școli, propusă de mai mulți parlamentari USRPLUS: Sunt situații în care doar 1 leu din cei 10 alocați zilnic au mers efectiv către alimentele în sine

Finanțare pentru tot anul școlar, nu doar până în decembrie, în programul-pilot „Masa caldă în școli”, prevede unul dintre amendamentele depuse de mai mulți parlamentari USRPLUS la ordonanța de urgență…
Vezi articolul

OFICIAL Inspecțiile pentru Definitivat 2023 se pot susține „până la finalul cursurilor școlare” / Modificări și la inspecțiile pentru grade didactice, în condițiile grevei generale din școli

Inspecțiile pentru Definitivat 2023 se pot susține „până la finalizarea cursurilor școlare, conform structurii anului școlar”, potrivit unui ordin de ministru al Educației, publicat în Monitorul Oficial miercuri, 31 mai.…
Vezi articolul

EXCLUSIV Laboratoarele rămân în continuare inaccesibile pentru elevi, care vor face ore doar în clasele lor – proiect de ordin comun. Pauzele rămân decalate, la fel și venirea la școală / Nu mai este obligatorie spălarea cu jet a băncilor din curte

Printre noutățile acestui an școlar se numără lipsa prevederii marcării circuitelor din interiorul școlilor, fiind trecută doar „stabilirea circuitelor funcționale”, se arată într-un draft al Ordinului comun al ministerelor Educației…
Vezi articolul