25 de profesori de istorie vor fi selectați pentru a participa la un seminar de formare pe tema Holocaustului, organizat în Israel. Dacă sunt punctaje egale, prioritate au cei care predau în mediul rural / Care sunt condițiile și ce trebuie să conțină dosarul 

3.756 de vizualizări
elaborarea curriculumului de liceu
Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com
25 de profesori de istorie, titulari sau suplinitori, vor fi selectați pentru a participa la seminarul de formare pe problematica Holocaustului, organizat în perioada 7-14 august 2022 de Institutul Yad Vashem din Ierusalim, potrivit unei adrese trimise de Ministerul Educației către inspectoratele școlare. Dosarul se va depune online la adresa international@edu.gov.ro, până la data de 13 iunie, ora 16:00, conform documentului.
  • Vor fi selectate și 5 cadre didactice rezerve, pe lângă cele 25. Cheltuilele vor fi suportate atât de Institutul Yad Vashem, cât și de Ministerul Educației.

Fiecărui dosar îi va fi asociat un cod ce va fi transmis prin mesajul de confirmare a depunerii. Evaluarea dosarelor se va face de către o comisie desemnată la nivelul Ministerului Educației, în perioada 14-15 iunie 2022. Rezultatele vor fi anunțate pe 15 iunie. Eventualele contestații vor putea fi depuse până la data de 16 iunie, ora 16:00, iar rezultatele finale vor fi publicate pe 17 iunie.

Dacă vor exista cazuri de punctaje egale, va fi acordată prioritate cadrelor didactice care predau în mediul rural, potrivit sursei citate.

Condiții de eligibilitate:

  • cadru didactic încadrat la catedra de istorie în anul școlar 2021-2022, în învățământul preuniversitar, cu statut de titular sau suplinitor;
  • nu a mai participat la un seminar de formare organizat la Yad Vashem.

În document apare că neîndeplinirea oricărei condiții de eligibilitate determină respingerea candidaturii.

Iată care sunt criteriile de selecție:

  • „motivația participării precizată în scrisoarea de intenție – 10p;
  • organizarea de activități vizând tematica Holocaustului (de exemplu: comemorări, vizite la locuri memoriale, lecții deschise, cercuri), susținute cu adeverințe, diplome sau alte documente eliberate de școală, muzee, locuri memoriale, alte instituții – 30p;
  • participarea la cursuri de formare organizate în România pe tematica Istoriei evreilor, Holocaustului, dovedită cu diploma/atestat sau adeverința de participare eliberată de instituția care a organizat cursul de formare – 10p;
  • articole, lucrări sau cărți publicate pe tematica Istoriei evreilor, Holocaustului, justificate de fotocopii ale articolelor, coperților, primelor pagini sau linkuri către paginile web pe care sunt postate lucrările din care rezultă faptul că este autor sau face parte din colectivul de autori – 10p;
  • cunoașterea limbii engleze nivelul B1, dovedită prin certificate, atestate de competențe lingvistice sau alte documente similare. Nu vor fi luate în considerare autoevaluări – 10p.”

Conținutul dosarului de aplicație, potrivit documentului:

  • CV în format Europass (însoțit de documente care permit punctarea criteriilor de selecție, preferabil urmărind ordinea acestora);
  • scrisoare de motivație (max.2 pagini format A4);
  • declarație privind exprimarea acordului de prelucrare a datelor cu caracter personal, asumată prin semnătură. Se va avea în vedere ca documentele transmise să fie, de preferință, în format *.pdf, *.jp(e)g sau *.png.

Este necesar ca participanții să aibă pașaport valabil la data efectuării călătoriei, conform sursei menționate anterior.

Cheltuielile de cazare, masă și transport intern, pe teritoriul Israelului, vor fi suportate de către Institutul Yad Vashem, iar cele privind asigurarea medicală, diurna și transportul internațional, de către Ministerul Educației.

După participarea la seminar, cadrele didactice vor elabora un raport privind activitatea de formare, având obligația organizării de activități școlare și extrașcolare legate de tematica Holocaustului.

Adresa trimisă de Ministerul Educației către inspectorate poate fi consultată mai jos:

Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Întrebare: până când? Ministerul Educației, din Romania, finanțează asemenea manifestări, dar nu susține performanta privind studierea Istoriei românilor. Vedeți premiile olimpicilor naționali. Avem, mai nou, prin lege, o noua disciplina de studiu privind un alt popor. Despre Ip, Trăsnea, Moisei, au auzit, români zic ei, cei care au votat asemenea legi? Despre umilința soldaților români, retrasi
    din Basarabia și Bucovina de Nord, la ordinul regelui Carol al II -lea in iunie 1940, la care au fost supuși de reprezentanții unei anumite etnii susținătoare a comunismului în Romania, știu ei? Știu ei că nu mai apar în manuale informații privind suferințele românilor în țara lor, impunând studiul istoriei altor popoare? Nu știu și nu-i interesează! De aceea mă întreb: până când vor accepta romanii
    umilința in defavoarea demnitatii?

  2. Complet inutil. Profesorii romani de istorie ar trebui sa participe la seminarii despre istoria Romaniei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reacție fără precedent a studenților și profesorilor de la facultățile de Drept, care cer abrogarea OUG 7. Studenții la Drept de la Universitatea din București: Devine posibilă intimidarea magistraților

Ordonanța care modifică legile justiției generează o reacție fără precedent din partea studenților și a profesorilor de la facultățile de Drept. Studenții de la Facultatea de Drept a Universității din București…
Vezi articolul

Elevul cu coronavirus din Timișoara / “Cum poți să spui că izolezi toți elevii din clasa copilului cu coronavirus, dar suspenzi cursurile la acea clasă o singură zi? Este o secretomanie care a dus la panică” – inspectorul școlar general Aura Danielescu

Un elev de clasa a IX-a din Timișoara a fost diagnosticat cu coronavirus și internat, miercuri. Însă băiatul de 16 ani a așteptat înainte cu o zi de diagnosticare, 2…
Vezi articolul

Rafila: Şcoala, într-un fel sau altul, trebuie să reînceapă. Să punem în balanţă şi protecţia, dar şi dezvoltarea normală a copiilor/ Părinţii trebuie să ştie că discutăm de o boală transmisibilă, iar evitarea în totalitate a transmiterii nu este posibilă

Profesorul Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS, consideră că, într-un fel sau altul, şcoala trebuie să reînceapă, argumentând că trebuie puse în balanţă protejarea copiilor de infecţia cu noul coronavirus,…
Vezi articolul
Iulian Cristache

Răspundeți unei comenzi sau unei persoane din Ministerul Educației? – Reacția președintelui Asociațiilor de părinți la afirmațiile președintelui Asociației colegiilor pedagogice

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – învățământ preuniversitar, răspunde afirmațiilor făcute de profesorul Mircea Bertea, președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România: Am…
Vezi articolul