50 de locuri în două clase de învățământ dual, din toamnă, pentru elevi care vor să devină instalatori, în București și Constanța. Încă din școală au avantaje de până la 1.000 de lei pe lună

1.342 de vizualizări
Foto: ENGIE
Două noi clase de învățământ profesional în sistem dual, în București și Constanța, având calificarea de instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze sunt înființate de Asociația Hands across Romania și ENGIE Romania, potrivit unui comunicat de presă. Pentru calificarea a 50 de tineri, ce urmează să fie selectați pentru anul școlar 2022-2023, investiția companiei este de 2.300.000 de lei.

Programul de învățământ profesional în sistem dual, „Energie pentru meseria mea”, este desfășurat în parteneriat cu Liceul Tehnologic “Tomis” din Constanța, Colegiul Tehnic „Mihai Bravu” din București și cu sprijinul asociației Hands Across România.

Până acum, 165 de elevi din București, Brașov și Galați au ales programul de învățământ profesional dual, derulat de compania amintită, iar prima generație de absolvenți lucrează deja în cadrul filialelor companiei. Pentru calificarea celor 215 elevi, compania din domeniul energiei investește aproximativ 10.000.000 de lei.

Avantaje financiare multiple: până la 1.050 de lei lunar

Elevii care optează pentru programul de învățământ profesional în sistem dual “Energie pentru meseria mea” se bucură de avantaje financiare multiple, pe până la 1.050 de lei lunar. Suplimentar față de bursa lunară acordată de statul român, în valoare de 200 de lei, compania care susține școala duală oferă:

  • Bursă lunară în valoare de 500 de lei;
  • Bursă de merit în valoare de 200 de lei, în funcție de rezultatele școlare;
  • Supliment de 150 de lei pentru acoperirea cheltuielilor de transport pre-urban sau a cazării în regim de semi-internat;
  • Masă de prânz pe toată durata practicii;
  • Condiții excelente de practică, sub îndrumarea mentorilor cu experiență;
  • Certificarea de instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze;
  • Oportunitatea de a se angaja în cadrul uneia dintre filialele companiei, Distrigaz Sud Rețele și ENGIE Servicii, la finalul celor trei ani de studii.

“În urmă cu patru ani, am luat decizia de a demara propriul program vocațional, ca răspuns la deficitul de tineri cu o calificare tehnică. Prima generație de absolvenți, care s-a alăturat anul trecut filialelor noastre, ne-a confirmat faptul că investiția în acest tip de învățământ dual este benefică și că ne putem baza pe energia tinerilor dornici să învețe o meserie de viitor. Continuăm să susținem acest proiect prin înființarea a două noi clase de elevi”, a declarat Eric Stab, directorul general al companiei.

În primul an de studiu, elevii beneficiază de 40 de zile de formare practică, urmând ca în anii următori această perioadă să se extindă până la 120 de zile. În baza parteneriatului existent între companiile grupului și instituțiile de învățământ partenere, elevul beneficiază de formare teoretică și practică, timp de trei ani, în baza unui contract de pregătire practică. Școala asigură resursele umane și financiare pentru formarea teoretică, iar compania pe cele pentru formarea practică a elevilor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației: Decizia a fost luată. Evaluarea Națională și Bacalaureatul se vor susține. În învățământul profesional, vocațional și postliceal examenele de competențe vor fi numai pe bază de proiect

Ministrul Educației a anunțat că decizia a fost luată și că examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională se vor susține. Monica Anisie a răspuns astfel la Digi 24, celor care…
Vezi articolul

Angajatorii critică dur sistemul de Educație din România, dar nu se implică în schimbarea lui sau în formarea angajaților, arată două studii ale Băncii Mondiale

Două studii ample derulate de către Banca Mondială în România arată un paradox. În primul rand Sondajul Online Employer Survey, făcut în 2017 de către Banca Mondială, printre companiile de la…
Vezi articolul

VIDEO Andrei Mercea, coordonatorul școlii duale de la Jucu, județul Cluj: Mulți dintre elevi nu au suficiente resurse materiale și încep să lucreze în diferite companii. Apare abandonul școlar, deoarece nu mai fac față să vină și la școală, să vină și la practică, în spate mai lucrează încă 6 ore

„Am avut un elev care, spre exemplu, făcea naveta, venea la noi la fabrică, după care de la noi, de la fabrică, fugea rapid la un hypermarket și programul lui…
Vezi articolul