Alianța Colegiilor Centenare susține greva profesorilor: Alocarea a 6% din PIB pentru Educație și creșterea autonomiei școlilor ar fi evitat declanșarea conflictului de muncă

2.447 de vizualizări
vârsta de pensionare, cancelarie profesori
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Greva generală din educație ar fi putut fi evitată dacă se aloca 6% din PIB pentru acest domeniu, așa cum este prevăzut în lege, dar amânat succesiv de guverne, și dacă autonomia școlilor fi crescut, atrage atenția Alianța Colegiilor Centenare într-un comunicat în care susține protestul profesorilor, primit la redacție.

„Un sistem de educație puternic în mod cert generează o societate puternică. Amplitudinea actualei greve este alimentată și de problemele grave cu care se confruntă societatea românească: promovarea falselor ierarhii; îndepărtarea de valorile perene – însușite în mod tradițional de școala românească – și înlocuirea lor cu repere conjuncturale etc., toate acestea afectând esența identitară a națiunii”, scrie organizația în comunicat.

„Refacerea învățământului nu se poate face decât prin atragerea tinerilor valoroși în sistem, iar o condiție necesară, dar nu și suficientă, ar fi retribuirea substanțială a profesorilor debutanți”, se arată în continuare în comunicat, redat mai jos.

Amintim că profesorii și angajații din Educație au respins oferta făcută vineri de Guvern, potrivit informațiilor Edupedu.ro, confirmate de reprezentanții sindicatelor sâmbătă seară. Pe baza unui referendum făcut cu membrii de sindicat aflați în grevă, cele două federații au decis să respingă ultima propunere a Executivului, cea prin care angajații ar fi urmat să primească câte 1.500 lei net în luna octombrie și o creștere salarială cu 45% din diferența dintre salariul actual și cel din viitoarea grilă inclusă în viitoarea legea a salarizării. Greva generală din școli continuă.

Comunicatul integral, redat mai jos:

Alianța Colegiilor Centenare din România are ca scop principal, conform statutului, „promovarea calității (…) prin creșterea autorității școlii, ca instituție menită să consacre primatul valorilor intelectuale și morale, necesare bunului cetățean”, iar obiectivele sale se încadrează în politica de descentralizare a învățământului preuniversitar.

Chiar dacă nu are atribuții sindicale, ACC susține revendicările colegilor care participă la grevă și consideră că alocarea a minim 6% din PIB pentru educație și creșterea autonomiei școlilor, așa cum prevede legea, ar fi evitat declanșarea acestui conflict de muncă.

Un sistem de educație puternic, în mod cert generează o societate puternică. Amplitudinea actualei greve este alimentată și de problemele grave cu care se confruntă societatea românească: promovarea falselor ierarhii; îndepărtarea de valorile perene – însușite în mod tradițional de școala românească – și înlocuirea lor cu repere conjuncturale etc., toate acestea afectând esența identitară a națiunii.

Refacerea învățământului nu se poate face decât prin atragerea tinerilor valoroși în sistem, iar o condiție necesară, dar nu și suficientă, ar fi retribuirea substanțială a profesorilor debutanți.

„Formularea și aplicarea unor criterii flexibile de salarizare a personalului din învățământ” (obiectiv al ACC) ar fi un element motivant pentru calitatea actului educativ.

Greva aceasta are ca scop nedeclarat reașezarea poziției sociale a dascălului, care se impune ca expresie a importanței sociale a educației.

Ne exprimăm speranța că deciziile se vor lua în interesul viitorului țării”.

Foto: © Elena Koleva | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Face parte din aceasta “ clasa selecta” și “ Colegiul Național” Onisifor Ghibu din Oradea cu o istorie de mai puțin de 25 de ani, devenit colegiu național, peste noapte, din pixul unui “ om de treaba”! Din câte știu eu acolo nu face nimeni greva!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie din România: Încotro? Problema este că corpul profesoral, în imensa sa majoritate, lucrează în condiții dificile, face eforturi deosebite la clasă, testează, evaluează. Și aceasta în condițiile creșterii normei didactice / Op Ed

În fiecare zi mi se întărește convingerea că de circa un an de zile România a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare a sa. Nu știu cum o vor marca…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Bosch România

Înscrierea și repartizarea la liceu a cetățenilor ucraineni cu statut de elevi în anul școlar 2023 – 2024. Ce documente trebuie să conțină dosarul candidaților

Înscrierea și repartizarea cetățenilor ucraineni cu statut de elevi care doresc să se înscrie în clasa a IX-a în învățământul liceal de stat, în anul școlar 2023—2024, se realizează până…
Vezi articolul

UPDATE Patru elevi răniți într-o școală din județul Sibiu, după ce s-a prăbușit tavanul sălii de clasă / Unul dintre copiii răniţi a rămas internat. Termenul de garanție al montării tavanului fals expirase de 2 ani, spune primarul

Patru elevi au fost răniți într-o școală din județul Sibiu, după ce s-a prăbușit tavanul sălii de clasă. Unul dintre copiii răniţi a rămas internat în Spitalul Clinic de Pediatrie…
Vezi articolul
Daniel Funeriu

Cadrul legislativ care instituie „toleranță zero” față de plagiat există, azi, din 2011, prin Legea 1/2011, spune Daniel Funeriu, fost ministru al Educației / Klaus Iohannis a cerut azi: „Noile legi ale Educației trebuie să includă prevederi explicite cu privire la prevenirea și sancționarea acestui fenomen toxic al mediului educațional”

Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, a reacționat într-o postare pe Facebook la declarația președintelui Klaus Iohannis în care spunea că “avem nevoie de toleranță zero în privința plagiatului, iar…
Vezi articolul