Amalia Zugravu, șefa de promoție a Colegiului Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, anul I la Medicină: Secretul succesului meu în liceu și, în general, în parcursul academic este gestionarea timpului

23.545 de vizualizări
Foto: captura Trinitas TV
Pasiunea pentru medicină a crescut odată cu dorința de a învăța tot mai mult. Amalia Zugravu, șefă de promoție a Colegiului Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, a încheiat toți cei patru ani de liceu cu media 10 și este acum studentă în anul I la Facultatea de Medicină din cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” (UMFCD) din București. Ea a dat detalii într-un interviu pentru Trinitas TV despre parcursul său educațional.

Amalia a vorbit despre ea, ca elevă. În gimnaziu, a obținut mențiune specială etapa națională a Olimpiadei Naționale de Limba Franceză, însă pregătirea pentru Evaluarea Națională i-a schimbat traiectoria. „La început, nu credeam că o să-mi placă matematica. În gimnaziu, eu am fost mai umanistă. […] Însă, când am început să mă pregătesc pentru Evaluarea Națională din clasa a VII-a, doamna de matematică cu care am făcut pregătire m-a îndrumat astfel încât să îmi placă foarte mult ceea ce fac și lucram de drag, eram motivată să lucrez chiar în plus pe lângă tema pe care o primeam”.

Deși înclinația către medicină a venit ulterior admiterii la liceu, pasiunea pentru cunoaștere a avut-o dintotdeauna. „La mine, totul a venit de la sine, pentru că eu am fost genul de copil care adora să meargă la școală și îmi plăcea foarte mult să învăț singură. […] Mama m-a sprijinit pe cât posibil să îmi satisfacă toate curiozitățile”. Tânăra a ales profilul „Științe ale naturii” cu gândul la viitorul său. „După ce am obținut medie mare la Evaluarea Națională […], mi-am ales profilul Științe ale naturii. Nu eram 100% convinsă pe medicină în acel moment, dar știam că voi avea un mai mare spectru de alegere a profesiei în viitor dacă voi alege un profil nici chiar de mate – info, nici de filologie, dar eu, cumva, mă îndreptam spre medicină”.

Cât despre programul său din timpul liceului, tânăra a a avut de înfruntat și unele obstacole. Aceasta a fost nevoită ca, în primii doi ani de liceu, să se acomodeze cu desfășurarea orelor în cea de-a doua parte a zilei. 

„Programul de după-amiază este mai solicitant decât programul de dimineață pentru că, în momentul în care mă duceam la școală la prânz și, cum era iarnă, se făcea seară de pe la patru – cinci, simțeam că s-a dus toată ziua și seara, deja la ora șapte – opt, când ajungeam acasă, […] simțeam că s-a dus toată ziua și că nu mai am timp de nimic. În schimb, în clasa a XI-a, când am început să am ore de dimineață, îmi rămânea oarecum după-amiaza liberă, eram mai motivată să încep anumite lecții, să mă apuc de învățat”.

Întrebată despre pasiunile sale, Amalia a vorbit despre nutriție și arta culinară. „Eu mi-am găsit pasiunea în pandemie, când am stat mai mult pe acasă. Am învățat să gătesc și eu aveam o pasiune deja pentru corpul uman, pentru alimentație, pentru impactul vitaminelor, tot ceea ce înseamnă nutriție m-a pasionat foarte mult. Am citit foarte mult în acest domeniu și am început să gătesc fel și fel de rețete sănătoase”, a spus aceasta.

Ajunsă la facultate, Amalia a observat că mediul universitar este foarte diferit și a simțit nevoia să își adapteze stilul de învățare. „Cumva, perfecționismul meu continuă și în facultate, sunt anul I la medicină și eu realizez cât este de mult și de învățat și, cumva, ar trebui să încep să-mi adaptez stilul de învățat astfel încât să nu mai învăț chiar atât de în detaliu sau să nu îmi bat capul cu atât de multe detalii, cum eram eu obișnuită în liceu”, a menționat Amalia.

Ambiția fetei este demonstrată prin efortul pe care îl depune pentru a avea în continuare rezultate bune. „Primul examen a fost la anatomie, iar eu pot să spun că tot semestrul am învățat la anatomie și m-am stresat, pentru că, eu mi-am dorit 10. Notele nu definesc o persoană, dar eu știam cât efort am depus și îmi doream cu nerăbdare să iau un 10”.

Tânăra îmbină, de asemenea, efortul academic cu timpul de calitate alături de oameni dragi. „Seara, mai ales acum că s-a terminat sesiunea, ne întâlnim, stăm la o ciocolată caldă, mai povestim, mai plănuim ieșiri”.

Vorbind despre trecerea de la liceu la facultate, Amalia a mai adăugat că „parcursul acesta este vizibil mai plăcut, dacă este alături de persoane dragi”.

„Inițial, m-am gândit la specializarea diabetologie și boli metabolice […] dar acum, sunt abia anul I în facultate, iar stagiile le voi începe mai târziu, în anii clinici, și poate mă voi îndrepta înspre cardiologie sau înspre pediatrie”. 


2 comments
  1. sefa de promotie nu Este nici o garantie ca VA fi Dr exceptional.

    1. Nu.Dar în mod sigur este deșteaptă și dacă își dorește ceva ,reușește. Oamenii deștepți sunt altceva indiferent de nivelul la care își aleg sa rămână. Spre deosebire de alții ei ,dacă vor,pot urca unde majoritatea nu poate orice ar face.Si IQ-ul este scris în gene indiferent ca este agreata sau nu pentru asta.Mediocrii o vor privi întotdeauna cu invidie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un ghid pentru profesori referitor la abordarea egalității de gen la clasă – ținta unei campanii de petiții către inspectorate și Ministerul Educației / Luciana Antoci, ISJ Iași: Același conținut, semnături diferite, același scenariu ca într-o campanie anti-mască desfășurată în pandemie

Un material destinat profesorilor, intitulat “Egalitatea de gen – predarea și integrarea în învățământul preuniversitar”, realizat de un grup de cercetătoare și lansat la începutul acestui an școlar, a devenit…
Vezi articolul

Ligia Deca: Raportul preliminar în cazul Şcolii Nicolae Titulescu arată o serie de abateri de la procedură. Inspectoratul urmează să demareze procesul de cercetare disciplinară / Am trimis corpul de control la școală și inspectorat

„Raportul preliminar al inspectoratului ne sesizează o serie de abateri de la procedură. Inspectoratul urmează să demareze procesul de cercetare disciplinară. În plus, am decis ca începând de astăzi să…
Vezi articolul

Raluca Turcan solicită respingerea oricărei forme de propagandă electorală în unitățile de învățământ, cu o zi înaintea dezbaterii lui Iohannis de la Școala Națională de Studii Politice și Administrative

Vicepremierul Raluca Turcan, prim-vicepreședinte PNL, solicită inspectorilor școli și directorilor unităților de învățământ respingerea oricărei forme de propagandă electorală în acestea, cu o zi înaintea dezbaterii care va fi organizată…
Vezi articolul

Abonamentele la internet pentru o treime din cele 250 de mii de tablete cumpărate de Ministerul Educației pentru elevi, în pandemie, au expirat. Încă 100 de mii expiră luna viitoare. Dispozitivele nu mai pot fi folosite decât în zone Wi-Fi / Sorin Ion: Am putea să lăsăm școlilor posibilitatea contractării de abonamente de internet

Achiziția de tablete în primele luni din pandemie a trimis în școlile din România circa 250 de mii de dispozitive cumpărate de Ministerul Educației prin Oficial Național de Achiziții Centralizate,…
Vezi articolul

VIDEO Reacția studenților față de decizia Biroului Electoral de a renumăra voturile: Hoții! Hoții! Pentru cine numărați? / Mesaje anti-servicii și anti Curtea Constituțională: „Nu te juca cu democrația!”

Reacție vehementă a tinerilor protestatari din Piața Universității împotriva deciziei Biroului Electoral Central (BEC) de a renumăra voturile din primul tur de alegeri prezidențiale fără observatori independenți. Nemulțumirea a fost…
Vezi articolul

Asociația Școlilor Particulare cere Guvernului să descentralizeze decizia deschiderii școlilor cu prezență fizică, din 8 noiembrie, motivând și cu vaccinarea personalului peste 85%

Descentralizarea deciziei de deschidere a școlilor cu prezență fizică a elevilor, din 8 noiembrie, este solicitată Guvernului de Asociația Școlilor Particulare într-o scrisoare publicată pe pagina de Facebook a organizației.…
Vezi articolul