ANALIZĂ Numărul școlilor din România diferă de la o zi la alta. Cifrele prezentate de Ministerul Educației în ultima săptămână arată că instituția nu prezintă date coerente despre situația scenariilor din unitățile de învățământ

5.229 de vizualizări
Numărul școlilor din România - Admiterea în clasa a V-a
FOTO: Freepik.com
Numărul școlilor din România este diferit de la o raportare la alta, potrivit cifrelor prezentate de Ministerul Educației. Analiza datelor publicate în ultima săptămână scoate în evidență fluctuații de zeci sau chiar sute de unități de învățământ.

Pe 10 septembrie 2020 Ministerul Educației prezenta pe site-ul instituției și într-un comunicat de presă preluat de toate instituțiile mass-media, cifrele cu scenariile aprobate de comitetele pentru situații de urgență în școli. Erau numărate în total 17.747 de unități de învățământ.

De ce diferă numărul școlilor de la o zi la alta?

Pe 13 septembrie, ministrul Educației a anunțat în conferință de presă că sunt în total 17.600 de școli în România, în care erau aplicate diverse scenarii pentru începerea cursurilor. Se poate constata o diferență de 147 de unități de învățământ fațâ de prima raportare.

Joi, 17 septembrie, la 3 zile de la debutul cursurilor, ministerul Educației publică date care arată că sunt de fapt 17.656 de unități de învățământ. Față de începutul săptămânii au mai apărut 56 de școli, dar tot mai sunt 91 care lipsesc, față de raportarea din 10 septembrie.

Scenariile10 sep13 septdiferență 13.09/10.0917 septdiferență 17.09/13.09
Verde 12.61012.423-18712.981558
Galben4.8924.915234.375-540
Roșu2382622430038
mixt77
Total unități 17.747 17.600-1471765656
Sursa: calcule pe baza datelor edu.ro/ministrului Educației

În plus, față de raportul din 10 septembrie, 62 de școli au intrat în scenariul roșu, fără să existe o schimbare a situației epidemiologice din localitățile respective, potrivit comunicării de la INSP.

Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Educației, numărul unităților de învățământ din sistemul preuniversitar este de 17.796. În nicio raportare de până acum instituția nu a prezentat scenariile pentru toate școlile din România.

FOTO: Freepik.com


2 comentarii
  1. Chiar nu știu de ce vă mirați. Au fost zone (cartiere , orașe, școli) cu propuneri concrete pentru începerea școlii și nu au fost băgate in seamă

  2. In Iasi, cam toate scolile sunt pe scenariul galben dar nu se respecta nimic. Sunt scoli cu clase ce merg cu prezenta integrala, si sunt foarte multe scoli, licee mari care merg pe hibrid inclusiv la clasele a8-a si a 12-a. Ordinul in care se spune ca cei din clasele a8-a si a 12-a merg fizic la scoala si in scenariul galben este cu caracter informativ sau obligatoriu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Igor Șarov, ministrul Educației din Republica Moldova: Planificăm începerea anului școlar pe 1 septembrie, când cadrele didactice vor recupera materia restantă și vor consolida subiectele predate online / Despre educația digitală de la clasa I și soarta examenelor

Copiii din Republica Moldova au educație digitală obligatorie încă de la clasa I, iar după primele 3 săptămâni de la închiderea școlilor au la dispoziție o platformă de educație online…
Vezi articolul
Calendarul de înscriere pentru clasa pregătitoare

OECD: Sprijiniți educatorii cu exemple clare despre cum să pună în aplicare curriculumul nou și investiți mai mulți bani în educația timpurie. România este ultima în Europa la procentul din PIB alocat

Învățământul preșcolar din România are enorm de recuperat față de cel al altor țări europene, mai ales când vine vorba de nevoile și necesitățile copiilor, părinților și personalului didactic. Concluzia…
Vezi articolul

INFOGRAFIC În lumea globalizată, școlile românești predau limbi străine, dar rămân în urmă la capitolul activități care ajută elevii să fie mai deschiși către alte culturi și să ia atitudine în problemele lumii – studiu

Cât de pregătiți sunt elevii de acum, din școlile lumii, să facă față și să înțeleagă lumea globalizată, guvernată de schimburi economice, politice și culturale internaționale, dominată de diversitate și…
Vezi articolul

Timpul recomandat pentru predare în școala primară și gimnaziu, în România, a scăzut în ultimul an cu zeci de ore față de acum doi ani, fără a lua în calcul efectele pandemiei – raport Eurydice

România face parte dintr-un grup restrâns de țări europene unde timpul minim de predare recomandat pentru învățământul general obligatoriu a scăzut, în ansamblu, în anul 2020/21 față de anul 2018/2019,…
Vezi articolul