Mesaj către directorii de școli, pentru înscrierea în apelul cu 200.000 de euro per proiect, deschis până pe 16 iulie: E bine ca noi, profesorii, să fim realiști și să ne punem mintea la muncă și să creăm o școală așa cum dorim noi, să încetăm să ne mai văităm că nu ne lasă sistemul – Viforel Dorobanțu, directorul școlii-pilot de la Curcani, Călărași

5.623 de vizualizări
Foto: Arhiva Personala
Îndemn la înscrierea în programul de școli-pilot făcut de unul dintre directorii care derulează un program-pilot încă din 2022, de la prima ediție. Este vorba despre Viforel Dorobanțu, directorul Școlii Gimnaziale Curcani, județul Călărași. Acesta scrie într-un mesaj pe Facebook că profesorii trebuie să creeze o școală așa cum își doresc ei și că finanțarea prin PNRR de 12 milioane de euro pentru proiecte de pilotare este una care poate ajuta la schimbare.

„Chiar dacă acest apel (n.red. apelul pentru finanțarea școlilor-pilot) vine de la Ministerul Educației într-un moment în care atenția publică este îndreptată spre zona electorală, eu cred că e bine ca noi, profesorii, să fim realiști și să ne punem mintea la muncă și să creăm o școală așa cum dorim noi, să încetăm să ne mai văităm că nu ne lasă sistemul! Ce este foarte important, se poate primi finanțare! Așa că, spor la muncă!”, scrie Viforel Dorobanțu.

VIforel Dorobanțu conduce Școala Gimnazială Nr. 1 din Curcani, județul Călărași. Unitatea de învățământ, situată la circa 50 de km de București, este înscrisă în programul de școli-pilot cu un plan ce pune accent pe întărirea predării științei în gimnaziu: orele de fizică se extind de la clasa a VI-a și încep din clasa a V-a, iar orele de chimie se extind de la clasa a VII-a și încep din clasa a VI-a. Este singura unitate de învățământ care s-a înscris în pilotare cu un proiect legat de științe.

Amintim că școlile pot aplica pentru 200.000 de euro per proiect, până pe 16 iulie, în apelul „Granturi pentru unitățile de învățământ pilot”.

Vor fi alese 60 de școli, iar planul de pilotare trebuie să fie aplicat pe o perioadă de minimum 1 an școlar și fără să fie depășit termenul limită până la care trebuie finalizată investiția, 31 martie 2026. 

Proiectele se vor depune exclusiv online, prin platforma electronică dedicată PNRR, până în data de 16.07.2024, ora 17:00.

Planul de pilotare trebuie să adreseze cel puțin două priorități din cele menționate mai jos: 

1. Managementul unității de învățământ, inclusiv finanțare alternativă și recrutare personal, 

2. Elemente inovative la nivel de curriculum, arii curriculare, programe școlare, 

3. Metode și standarde de evaluare a performanțelor elevilor/ Metode de evaluare a progresului în dezvoltarea antepreșcolarilor/preșcolarilor, 

4. Metode de autoevaluare instituțională și asigurare a calității, 

5. Dezvoltarea carierei didactice și a managementului școlar, 

6. Incluziunea antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor cu CES în învățământul de masă.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Falimentul moral al Academiei Române sub patronajul lui Ioan Aurel Pop: Protejează legionarii condamnați, premiază securiști, omagiază turnători, primește penali ca membri, promovează AUR și protocronismul ceaușist

Zeci de istorici și intelectuali au protestat luni după ce Academia Română i-a acordat un premiu special pseudo-istoricului Alex Mihai Stoenescu, turnător la Securitatea comunistă. E doar ultimul derapaj al…
Vezi articolul
Eugenia Pavăl / Foto: Arhivă personală

Subiectele de la Evaluarea Națională 2022 – Limba română au fost „de nivel mediu, cu unele probleme de cunoaștere foarte bună a gramaticii” – profesoara Eugenia Pavăl: „Poate începem, încet-încet, să îi provocăm pe copii la lectură”

Tipul de subiecte date la proba de Limba română la Evaluarea Națională 2022 a fost unul potrivit, „pentru că poate începem, încet-încet, să îi provocăm pe copii la lectură, să…
Vezi articolul

Povestea Antoniei, eleva din Timișoara care va reprezenta România la Olimpiada Internațională de Științele Pământului din Beijing: ”Când nu m-am mai dus la școală, în perioada liberă, stăteam și 14 ore pe zi să lucrez”

O elevă din Timișoara face parte din lotul care va reprezenta România la Olimpiada Internațională de Științe ale Pământului, din august, de la Beijing, relatează Agenția de presă Rador, care…
Vezi articolul