Aproape 1.400 de școli vor primi bani pentru reducerea abandonului școlar, anunță Sorin Cîmpeanu: Finanțarea medie per școală înseamnă 136.000 de euro / Urmează să fie publicată lista finală a unităților de învățământ

2.034 de vizualizări
Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com
Aproape 1.400 de școli vor primi finanțare pentru reducerea abandonului școlar, în prima rundă, după cum a anunțat ministrul Educației în cadrul unei conferințe de presă. Lista finală a unităților de învățământ trebuia să fie publicată cel târziu în data de 30 martie 2022, potrivit unui anunț al ministerului din data de 17 martie.

„Vă informez cu această ocazie că avem 1.391 de școli care vor fi finanțate în această primă rundă .1391 de școli vor fi finanțate, în raport cu ceea ce ne-am asumat cel puțin 750. Suma totală cu care vor fi finanțate aceste școli este de aproape 190 milioane de euro plus TVA. Finanțarea medie per școală înseamnă 136.000 de euro.”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Cîmpeanu a precizat că sunt incluse în Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) 1.114 de școli din mediul rural și 267 din mediul rural: „Este vorba despre un program fără precedent prin care într-o manieră integrată sunt vizate mai multe măsuri pentru reducerea abandonului școlar. 1.114 școli sunt în mediul rural, diferența de 267 de școli sunt în mediul urban. Din cele 1.391 de școli sunt doar trei colegii naționale. Este vorba de două din Reșița și de unul din Petroșani. Acestea se confruntă cu un risc ridicat de abandon școlar”.

Despre Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar inițiat de Ministerul Educației face parte din cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată”, cu finanțare PNRR, în valoare de 543 milioane euro – componenta PNRR nerambursabilă.

PNRAS urmărește atingerea următoarelor obiective generale, potrivit Ghidului solicitantului:

a) diminuarea riscului de abandon școlar în cel puțin 25% din unitățile de învățământ participante la Program în perioada 2021—2026, cu încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic;

b) îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial;

c) creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior.

Conform documentului, Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) oferă un cadru coerent și unitar pentru detectarea, identificarea și înregistrarea timpurie și monitorizarea progresului elevilor cu risc de abandon și PTȘ. Acest cadru se bazează pe colectarea în timp real a datelor cu privire la semnalele timpurii – rezultate școlare scăzute, istoric de repetenție, absențe, comportament școlar inadecvat – care permit personalului din școli și factorilor de decizie de la nivel județean și central să coordoneze, să planifice și să implementeze măsuri adecvate și imediate de diminuare a riscurilor și problemelor identificate la nivel de elev, clasă și școală. 

Foto: © Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Dati mancare calda pentru fiecare copil si se rezolva problema!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David anunță posibile modificări ale legii educației, în privința masteratului didactic de un an din Legea Deca-Iohannis: Aștept sugestiile în timpul legal. Voi susține în final o pregătire didactică universitară adecvată / Proiectul e în dezbatere până pe 1 august

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, anunță că ia în calcul să modifice Legea educației Deca-Iohannis, în privința masteratului didactic de un an ale cărui condiții de organizare au fost…
Vezi articolul

Maia Sandu, apel în fața a peste 3.000 de absolvenți de licee pedagogice din Republica Moldova: Ați alege să fiți profesori aici, acasă, dacă vă spun că investim 500 de milioane de lei în universități, bursele la pedagogie s-au dublat, primiți o indemnizație de 200.000 lei și compensarea cheltuielilor de chirie și utilități ca să predați în localitățile noastre?

Îndemn puternic al Președintei Republicii Moldova, Maia Sandu, pentru tinerii absolvenți de licee pedagogice să aleagă cariera didactică. Apelul a fost lansat duminciă, 25 mai, în cadrul evenimentului „Fii Pro.…
Vezi articolul
repartizare liceu 2020

Întârzieri și de peste șase luni ale burselor școlare, în special pentru elevii din mediul rural, semnalate de Federația Națională a Părinților. Organizația cere mai multor instituții acordarea integrală a drepturilor copiilor

Remedierea plăților întârziate ale burselor elevilor, mai ales în mediul rural, unde ar fi decalaje și de 6 luni, este cerută de Federația Națională a Părinților (FNP) în două adrese…
Vezi articolul

VIDEO Klaus Iohannis deschide anul școlar la Colegiul Național „Mihai Viteazul”: Școlile trebuie să fie absolut sigure pentru elevi, cadre didactice și restul personalului din învățământ / Rezultatele reformelor sunt convins că se vor vedea când generațiile ajung în fața noilor examene naționale

Președintele Klaus Iohannis deschide anul școlar la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, luni, la ora 9. Edupedu.ro a transmis LIVE TEXT declarațiile șefului de stat, de la ultima deschidere a anului…
Vezi articolul