Aproape 300 de milioane de elevi nu merg la școală din cauza COVID-19 – primele estimări globale UNESCO

2.619 vizualizări
Harta tarilor unde scolile au fost inchise la nivel national sau local – 4 martie 2020 / Sursa: Unesco.org
Închiderea parțială sau totală a școlilor în 13 țări din lume, cu scopul de a preveni răspândirea COVID-19, afectează un număr de 290,5 milioane de elevi la nivel global, un nivel fără precedent, potrivit UNESCO. Organizația a emis primele estimări în acest sens, după îzbucnirea epidemiei actuale.

“Din nefericire, închiderea școlilor din cauza unor crize de sănătate sau de altă natură nu este un fenomen nou, însă nivelul global și viteza actualelor perturbări în învățământ nu au echivalent și, dacă vor continua, ar putea afecta dreptul la educație“, a declarat directorul general UNESCO, Audrey Azoulay, citat în comunicatul instituției.

Acesta anunță că organizația va convoca o întâlnire de urgență a miniștrilor Educației, în data de 10 martie, pentru a împărtăși strategii și acțiuni de răspuns aplicate în diverse țări, pentru a menține continuitatea proceselor de învățământ.

Acum 2 săptămâni, China era singura țară unde erau închise școli. Până la 4 martie, numărul de țări de pe trei continente diferite unde au fost anunțate și aplicate decizii de închidere a școlilor a crescut la 22.

Potrivit estimărilor UNESCO, până pe 4 martie 2020:

  • 13 țări au închis școlile la nivel național
  • alte nouă țări au închis școli la nivel local, pentru a limita răspândirea COVID-19.

Dacă țările unde sunt închise doar parțial școlile decid extinderea măsurii la nivel național, vor fi afectați alte 180 milioane de copii și tineri.

Organizația arată că închiderea școlilor ridică probleme din numeroase motive – de la reducerea timpului alocat învățării și limitarea rezultatelor de învățare la problemele de productivitate cauzate de faptul că mulți părinți trebuie să își împartă activitatea între muncă și îngrijirea copiilor. În plus, apare problema inechității – familiile din medii avantajate economic tind să aibă un nivel superior de educație și mai multe resurse pentru a acoperi lipsurile din procesul de învățare, comparativ cu cele din medii dezavantajate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Cozi imense de studenți și elevi la metrou. Elevii cer Metrorex și Ministerului Transporturilor să poată cumpăra abonamente reduse din toate punctele de vânzare

“Elevii bucureșteni sunt nevoiți să stea peste o oră la coadă pentru achiziționarea abonamentelor reduse”, spun tinerii din Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI). Aceștia solicită Metrorex și Ministerului Transporturilor…
Vezi articolul

Clădirea internatului din Odorheiu Secuiesc care s-a prăbușit aparține Arhiepiscopiei Romano-Catolice de la Alba Iulia / Arhiepiscopul Gergely Kovács: „Am aflat cu durere despre tragedie și am mers imediat la fața locului”

Clădirea în care funcționează internatul Liceului „Tamasi Aron” din Odorheiu Secuiesc, care s-a prăbușit luni seara, aparține Bisericii Romano-Catolice, respectiv Arhiepiscopiei de Alba Iulia, de la care a fost închiriată…
Vezi articolul