Aproape 300 de milioane de elevi nu merg la școală din cauza COVID-19 – primele estimări globale UNESCO

2.619 vizualizări
Harta tarilor unde scolile au fost inchise la nivel national sau local – 4 martie 2020 / Sursa: Unesco.org
Închiderea parțială sau totală a școlilor în 13 țări din lume, cu scopul de a preveni răspândirea COVID-19, afectează un număr de 290,5 milioane de elevi la nivel global, un nivel fără precedent, potrivit UNESCO. Organizația a emis primele estimări în acest sens, după îzbucnirea epidemiei actuale.

“Din nefericire, închiderea școlilor din cauza unor crize de sănătate sau de altă natură nu este un fenomen nou, însă nivelul global și viteza actualelor perturbări în învățământ nu au echivalent și, dacă vor continua, ar putea afecta dreptul la educație“, a declarat directorul general UNESCO, Audrey Azoulay, citat în comunicatul instituției.

Acesta anunță că organizația va convoca o întâlnire de urgență a miniștrilor Educației, în data de 10 martie, pentru a împărtăși strategii și acțiuni de răspuns aplicate în diverse țări, pentru a menține continuitatea proceselor de învățământ.

Acum 2 săptămâni, China era singura țară unde erau închise școli. Până la 4 martie, numărul de țări de pe trei continente diferite unde au fost anunțate și aplicate decizii de închidere a școlilor a crescut la 22.

Potrivit estimărilor UNESCO, până pe 4 martie 2020:

  • 13 țări au închis școlile la nivel național
  • alte nouă țări au închis școli la nivel local, pentru a limita răspândirea COVID-19.

Dacă țările unde sunt închise doar parțial școlile decid extinderea măsurii la nivel național, vor fi afectați alte 180 milioane de copii și tineri.

Organizația arată că închiderea școlilor ridică probleme din numeroase motive – de la reducerea timpului alocat învățării și limitarea rezultatelor de învățare la problemele de productivitate cauzate de faptul că mulți părinți trebuie să își împartă activitatea între muncă și îngrijirea copiilor. În plus, apare problema inechității – familiile din medii avantajate economic tind să aibă un nivel superior de educație și mai multe resurse pentru a acoperi lipsurile din procesul de învățare, comparativ cu cele din medii dezavantajate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Anchetă la o școală din județul Dolj, după ce elevii au primit la Limba Română subiectele pentru școlile în maghiară: „Vor fi sancţionate cadrele didactice care au făcut parte din comisia de examen” – Șeful Inspectoratului Școlar Dolj

Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj face anchetă la Şcoala Gimnazială din comuna Predeşti, după ce elevii care au susţinut, marţi, proba scrisă la Limba română în cadrul Evaluării Naţionale au primit…
Vezi articolul

BREAKING Părinții pot plăti excursiile în Săptămâna „Școala altfel”, dar este interzis ca elevii și profesorii să strângă fonduri. Ordinul cu noua metodologie, publicat în Monitorul Oficial

Noua metodologie privind desfășurarea programului “Școala Altfel” a fost publicată în Monitorul Oficial, miercuri, 11 octombrie. Potrivit documentului, părinții pot plăti excursiile în cadrul programului “Școala Altfel”, dar este interzisă…
Vezi articolul

Președintele Iohannis, către profesori: Continui să susțin creșterile salariilor din 1 ianuarie 2024 / Societatea nu v-a arătat mereu aprecierea și recunoștința care vi se cuvin, spune acesta

Președintele României, Klaus Iohannis, a transmis profesorilor că susține creșterile salariilor din 1 ianuarie 2024. Declarația a fost făcută la festivitatea de deschidere a noului an școlar, organizată la Școala…
Vezi articolul

Lista cu elevii care au obținut în 2022 medalii și mențiuni la concursurile internaționale, publicată de Ministerul Educației. Aceștia vor primi burse de merit de olimpic de până la 2.500 de lei – documente

Ministerul Educației (ME) a publicat lista nominală cu elevii olimpici care, în anul școlar trecut, au obținut medalii sau mențiuni la competițiile internaționale. Sunt 164 de distincții, conform documentului. Potrivit…
Vezi articolul