Aproape un român din trei renunță la interacțiunea cu băncile fizic, trecând la servicii digitale – studiu SAS

312 vizualizări
Foto: Pexels.com
Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunţa la interacţiunea cu banca fizic, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicaţia mobilă a instituţiei financiare, arată un studiu realizat de o companie de soluţii de analiză avansată de date, citat de Agerpres.

“În domeniul digitalizării bancare, tendinţele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă şi o nouă abordare a modului în care clienţii aleg să utilizeze serviciile instituţiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienţii din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicaţie mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei”, potrivit studiului SAS.

Totodată, cifrele arată că această tendinţă va continua şi se va dezvolta pe termen lung. Dacă aproximativ 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicaţia mobilă şi interacţiunile fizice cu reprezentanţii băncii, cei mai mulţi respondenţi (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce priveşte feedback-ul din partea clienţilor din România, aproximativ 28% declarând că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii şi experienţe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenţi spun că se bucură de facilităţile oferite de plata contactless, iar circa 16% menţionează că primesc oferte mai personalizate şi recompense din partea băncii, cu o frecvenţă regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de un serviciu clienți mai rapid şi mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebui să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor, încurajându-i pe aceştia să le ofere şi mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienţi sunt mai dispuşi să împărtăşească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuşi să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce priveşte facilitatea tranzacţiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensaţi pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

“Informaţiile ce pot fi obţinute din datele produse la fiecare interacţiune digitală sunt cheia spre a oferi clienţilor experienţe personalizate şi satisfăcătoare. Clienţii sunt tot mai conştienţi de acest lucru, îşi doresc beneficiile unei experienţe digitale impecabile, drept pentru care sunt şi mai dispuşi să împărtăşească datele personale. Băncile ar trebui să profite de această oportunitate şi să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligenţă Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienţii şi-au exprimat clar dorinţa de a schimba furnizorul după doar o singură experienţă negativă”, a declarat Ştefan Baciu, Country Manager SAS România.

Studiul mai arată că oportunităţile sunt mari pentru băncile care oferă experienţele aşteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acţionează în această direcţie. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiştii SAS, circa o treime dintre clienţii români au declarat că ar renunţa la o companie după o singură experienţă neplăcută.

“Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toţi clienţii români chestionaţi au declarat că acum sunt mai vigilenţi când vine vorba de fraudă. Aşadar, băncile trebuie să să se concentreze şi mai mult pe protejarea identităţii digitale a clienţilor, pe măsură ce operaţiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment”, menţionează studiul realizat de SAS, lider global în soluţii de analiză avansată de date citat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Guvernul vrea să deschidă 3,8 milioane de conturi pentru toți copiii din România, fără acordul părinților. Pentru cine depune 100 de lei pe luna timp de un an, statul pune încă jumătate

Programul ”gROwth – contul individual de economii Junior” este un depozit la termen pentru copii, unul diferit de cele existente în ofertele băncilor. Pentru că presupune ca toți copiii din…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

De zece ori mai mulți bani atrași pentru proiectele de tineret și continuarea unor activități pe subiecte de interes real pentru tineri – “moștenirea” unui program: Capitala Tineretului Constanța

Trasee istorice, artă stradală și exercițiul organizării unor evenimente publice, de la dezbateri la spectacole, sunt doar partea vizibilă a “moștenirii” proiectului Capitala Tineretului – ediția Constanța. Proiectul, pregătit în…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Experiențe memorabile cu banii, pentru profesori – primul salariu în învățământ / Nicolae Savin: Am terminat facultatea șef de promoție și, când am primit salariul mai puțin decât aveam bursa, m-am dus la secretară și i-am spus că ceva e greșit, un punct e mutat aiurea. „Nu, nu, nu” – și mi-a arătat toată grila – „uitați aici jos sunteți”

Utilitatea unui program care să pregătească profesorii pentru a putea să le formeze competențe antreprenoriale și de educație financiară elevilor lor a fost ilustrată foarte bine și prin experiențele personale…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Înveți să programezi, ai acces la mentori și know-how-ul lor, dezvolți aplicații pentru problemele din comunitate – asta se întâmplă, pe scurt, la Technovation Girls 2024, unde au început înscrierile / Patru finaliste din 2023 le spun fetelor care vor să se înscrie anul acesta la ce le-a folosit experiența: Este mai mult despre persoana care devii în urma acestui concurs

„Mă atrăgea domeniul acesta informatic, numai că eram și conștientă că ceea ce urmează să lucrez este foarte diferit de ceea ce învățăm la școală. (…) Am vrut să văd…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Învățătoare în școala în care a fost elevă, implicată în programul-pilot LifeLab by BCR: Ar putea dezvolta în elevii de clasele primare o dorință mai mare de a cunoaște tainele banilor. La început li se părea ciudat că nu își pot cumpăra tot magazinul

La început de carieră, Andreea Popa este cadru didactic de doi ani la Școala Gimnazială Nr. 1 din Poiana Mărului, județul Brașov. A fost elevă aici, acum a devenit colegă…
Vezi articolul

Conferința Școala de bani începe școala este susținută de BCR

VIDEO Peste 130 de profesori au discutat despre Educație financiară într-un context transdisciplinar, la Timișoara. Au aflat cum pot aborda teme interesante și utile pentru elevi, pe care aceștia să le folosească în situații de viață

Educația financiară ar trebui predată de fiecare profesor, la clasă, indiferent de disciplina pe care o are – aceasta este concluzia la care au ajuns experții și cadrele didactice participante…
Vezi articolul