Aproape un român din trei renunță la interacțiunea cu băncile fizic, trecând la servicii digitale – studiu SAS

312 vizualizări
Foto: Pexels.com
Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunţa la interacţiunea cu banca fizic, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicaţia mobilă a instituţiei financiare, arată un studiu realizat de o companie de soluţii de analiză avansată de date, citat de Agerpres.

“În domeniul digitalizării bancare, tendinţele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă şi o nouă abordare a modului în care clienţii aleg să utilizeze serviciile instituţiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienţii din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicaţie mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei”, potrivit studiului SAS.

Totodată, cifrele arată că această tendinţă va continua şi se va dezvolta pe termen lung. Dacă aproximativ 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicaţia mobilă şi interacţiunile fizice cu reprezentanţii băncii, cei mai mulţi respondenţi (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce priveşte feedback-ul din partea clienţilor din România, aproximativ 28% declarând că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii şi experienţe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenţi spun că se bucură de facilităţile oferite de plata contactless, iar circa 16% menţionează că primesc oferte mai personalizate şi recompense din partea băncii, cu o frecvenţă regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de un serviciu clienți mai rapid şi mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebui să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor, încurajându-i pe aceştia să le ofere şi mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienţi sunt mai dispuşi să împărtăşească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuşi să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce priveşte facilitatea tranzacţiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensaţi pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

“Informaţiile ce pot fi obţinute din datele produse la fiecare interacţiune digitală sunt cheia spre a oferi clienţilor experienţe personalizate şi satisfăcătoare. Clienţii sunt tot mai conştienţi de acest lucru, îşi doresc beneficiile unei experienţe digitale impecabile, drept pentru care sunt şi mai dispuşi să împărtăşească datele personale. Băncile ar trebui să profite de această oportunitate şi să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligenţă Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienţii şi-au exprimat clar dorinţa de a schimba furnizorul după doar o singură experienţă negativă”, a declarat Ştefan Baciu, Country Manager SAS România.

Studiul mai arată că oportunităţile sunt mari pentru băncile care oferă experienţele aşteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acţionează în această direcţie. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiştii SAS, circa o treime dintre clienţii români au declarat că ar renunţa la o companie după o singură experienţă neplăcută.

“Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toţi clienţii români chestionaţi au declarat că acum sunt mai vigilenţi când vine vorba de fraudă. Aşadar, băncile trebuie să să se concentreze şi mai mult pe protejarea identităţii digitale a clienţilor, pe măsură ce operaţiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment”, menţionează studiul realizat de SAS, lider global în soluţii de analiză avansată de date citat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

Conferință pentru profesori și învățători la Iași – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Aula Magna – pe 16 noiembrie: Școala de Bani începe școala – discutăm despre educație financiară într-un context transdisciplinar / Înscrieri deschise pentru cadrele didactice

Seria de conferințe regionale din seria „Școala de bani începe școala: resurse educaționale transdisciplinare de educație financiară“, se încheie luna aceasta la Iași. Evenimentul este organizat pe 16 noiembrie 2023,…
Vezi articolul

Resurse didactice pentru educație financiară, propuse de ministerul Educației învățătorilor și profesorilor / Luni, 11 aprilie, este Ziua educației financiare

Ministerul Educației a transmis către Inspectoratele județene școlare, într-o notă, informații și resurse didactice despre Ziua Educaţiei financiare, în care profesorii din învăţământul preşcolar, primar, gimnazial şi liceal sunt încurajați…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Directoarea Colegiului Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung, Argeș, școală-pilot în proiectul LifeLab by BCR: Ne dorim să livrăm ore de calitate, să facem lucruri care să conteze de-adevăratelea pentru elevi

„Suntem școală centenară și ne dorim să livrăm ore de calitate, să facem lucruri care să conteze de-adevăratelea pentru elevi”, a declarat Magdalena Dorcioman, directoarea Colegiului Național „Dinicu Golescu” din…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Experiențe memorabile cu banii, pentru profesori – primul salariu în învățământ / Nicolae Savin: Am terminat facultatea șef de promoție și, când am primit salariul mai puțin decât aveam bursa, m-am dus la secretară și i-am spus că ceva e greșit, un punct e mutat aiurea. „Nu, nu, nu” – și mi-a arătat toată grila – „uitați aici jos sunteți”

Utilitatea unui program care să pregătească profesorii pentru a putea să le formeze competențe antreprenoriale și de educație financiară elevilor lor a fost ilustrată foarte bine și prin experiențele personale…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Manuela Albu, profesoară de fizică: Elevii trebuie să știe de ce cumpărăm diverse obiecte după putere, după clasele consum și eficiență energetică, nu doar în funcție de preț – posibilă aplicație practică la școală pentru educația financiară

Clasificarea produselor electrice și electronice în clase de consum și de eficiență energetică poate fi una dintre aplicațiile noțiunilor de educație financiară în școli, spune profesoara de chimie-fizică Manuela Albu,…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Cum să menții atenția elevilor la clasa pregătitoare o oră întreagă – metodă inter și transdisciplinară / Profesoara Corina Dudilă: Am fost plăcut surprinsă să aflu că au foarte multe informații legate de bani / Profesoara Carla San: Acest curs m-a ajutat și pe mine să îmi sedimentez anumite cunoștințe și să le pot preda mai departe

În județul Mureș, la Școala Gimnazială Iernut, proiectul LifeLab 2.0 by BCR este implementat și într-un cadru „dual”, unde orele de la clasa pregătitoare sunt susținute atât de un profesor…
Vezi articolul