Aproape un român din trei renunță la interacțiunea cu băncile fizic, trecând la servicii digitale – studiu SAS

311 vizualizări
Foto: Pexels.com
Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunţa la interacţiunea cu banca fizic, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicaţia mobilă a instituţiei financiare, arată un studiu realizat de o companie de soluţii de analiză avansată de date, citat de Agerpres.

“În domeniul digitalizării bancare, tendinţele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă şi o nouă abordare a modului în care clienţii aleg să utilizeze serviciile instituţiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienţii din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicaţie mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei”, potrivit studiului SAS.

Totodată, cifrele arată că această tendinţă va continua şi se va dezvolta pe termen lung. Dacă aproximativ 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicaţia mobilă şi interacţiunile fizice cu reprezentanţii băncii, cei mai mulţi respondenţi (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce priveşte feedback-ul din partea clienţilor din România, aproximativ 28% declarând că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii şi experienţe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenţi spun că se bucură de facilităţile oferite de plata contactless, iar circa 16% menţionează că primesc oferte mai personalizate şi recompense din partea băncii, cu o frecvenţă regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de un serviciu clienți mai rapid şi mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebui să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor, încurajându-i pe aceştia să le ofere şi mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienţi sunt mai dispuşi să împărtăşească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuşi să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce priveşte facilitatea tranzacţiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensaţi pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

“Informaţiile ce pot fi obţinute din datele produse la fiecare interacţiune digitală sunt cheia spre a oferi clienţilor experienţe personalizate şi satisfăcătoare. Clienţii sunt tot mai conştienţi de acest lucru, îşi doresc beneficiile unei experienţe digitale impecabile, drept pentru care sunt şi mai dispuşi să împărtăşească datele personale. Băncile ar trebui să profite de această oportunitate şi să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligenţă Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienţii şi-au exprimat clar dorinţa de a schimba furnizorul după doar o singură experienţă negativă”, a declarat Ştefan Baciu, Country Manager SAS România.

Studiul mai arată că oportunităţile sunt mari pentru băncile care oferă experienţele aşteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acţionează în această direcţie. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiştii SAS, circa o treime dintre clienţii români au declarat că ar renunţa la o companie după o singură experienţă neplăcută.

“Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toţi clienţii români chestionaţi au declarat că acum sunt mai vigilenţi când vine vorba de fraudă. Aşadar, băncile trebuie să să se concentreze şi mai mult pe protejarea identităţii digitale a clienţilor, pe măsură ce operaţiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment”, menţionează studiul realizat de SAS, lider global în soluţii de analiză avansată de date citat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Copilul este un vector de educație, dar ca să-l putem învăța pe copil trebuie mai întâi să știm noi – apelul pentru formarea cadrelor didactice pe educație financiară predată prin situații concrete de viață, făcut de un inspector școlar în programul-pilot LifeLab by BCR

A doua școală în care se derulează în anul școlar 2022-2023 programul-pilot LifeLab by BCR este Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului, din județul Brașov. Întreaga comunitate s-a implicat în…
Vezi articolul

Material realizat în cadrul Nextlab.tech

Cum te ajută roboții să exersezi și să înțelegi matematica și fizica. Interviu cu Răzvan Bologa: În timp ce încerca să facă roboțelul să meargă pe o linie curbată, un elev începea, fără să știe, să înțeleagă derivata

Din 2023, practic, în aproape orice școală din România se va putea face robotică, măcar la nivel introductiv, spune Răzvan Bologa, profesor la Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de…
Vezi articolul

Conferința „Școala de Bani începe școala” este susținută de BCR

VIDEO Florian Lixandru, secretar de stat: Toate programele, toate planurile care se vor elabora și se vor revizui în spiritul articolului 88 din Legea educației vor avea în vedere includerea noțiunilor cu privire la educația financiară la diverse discipline

Planurile-cadru care vor fi revizuite, programele școlare care vor fi actualizate sau refăcute integral, cum sunt cele pentru liceu, vor conține noțiuni de educație financiară, conform declarației secretarului de stat…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Bancă de resurse gratuite, aplicate, pentru tinerii care vor să devină antreprenori sau care sunt deja în business – cursuri despre cum să începi o afacere, cum să faci un plan și să îl finanțezi sau ce oportunități ai

Numărul de afaceri deschise de tineri este scăzut în România pentru că până la finanțare e nevoie de educație pe această zonă, spune Cătălin Lupoaie, B2B Marketing Manager BCR: “În…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

Prima reușită majoră a industriei românești de semiconductori: 216.000 plăcuțe programabile distribuite în școli vor putea fi folosite de elevi începând cu anul școlar 2023-2024, cea mai mare distribuție de material educațional modern din Sud-Estul Europei

Școlile gimnaziale din România dispun de un număr de 216.000 de placute programabile produse în România de către Cyberllence Inovație, deținătoarea brandului Nextlab.tech, folosind microcontrolere Microchip. BCR a finanțat procesul…
Vezi articolul