Banca Mondială a aprobat un proiect de 100 de milioane de Euro, pentru renovarea a 100 de clădiri ce aparțin de 55 de școli

2.376 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Aproximativ 100 de clădiri ce aparțin de 55 de școli din România vor fi renovate pentru a îndeplini standarde moderne, în cadrul unui “Proiect pentru școli mai sigure, incluzive și durabile“, în valoare de 100 de milioane de Euro, aprobat astăzi de Consiliul de Administrație al Băncii Mondiale, potrivit unui comunicat de presă. Acesta vorbește despre “standarde de siguranță, reziliență, incluziune, sustenabilitate și infrastructură digitală”.

Potrivit comunicatului, proiectul este implementat de Ministerul Educației și “își propune să abordeze provocările legate de infrastructura școlară, să evidențieze procesul și impactul investițiilor în școli mai sigure și moderne și să stabilească bazele instituționale pentru investiții eficiente și strategice pe termen lung. Accesul la săli de clasă moderne este esențial pentru îmbunătățirea rezultatelor educaționale, creșterea numărului de înscrieri la școală și integrarea diferitelor nevoi ale elevilor”.

Tatiana Proskuryakova, director de țară al Băncii Mondiale pentru România, citată în comunicat:

  • „Un copil născut în România se așteaptă să își atingă doar 58% din productivitatea totală pe care ar putea-o atinge dacă ar avea acces la servicii mai bune de educație și sănătate (…) În plus, cercetările demonstrează cum calitatea infrastructurii educaționale afectează în mod direct nivelul de performanță al elevilor. Îmbunătățiri în calitatea acestei infrastructuri vor ajuta în mod direct elevii de astăzi, iar, în viitor, vor aduce beneficii întregii țări.” 

Alanna Simpson, Coordonator Principal al Managementului Riscurilor la Dezastre al Băncii Mondiale, citată în comunicat:

  • România are un număr ridicat de școli care nu respectă standardele de siguranță, de igienă de bază și de eficiență energetică. Acestea reprezintă un risc substanțial pentru populație și economie în contextul actualei pandemii de COVID-19, a viitoarelor cutremure și a impactului continuu al schimbărilor climatice. (…) Acest proiect abordează nevoia urgentă a țării de investiții holistice, într-o infrastructură școlară mai sigură, incluzivă, modernă și durabilă, care este concepută pentru a ajuta elevii, profesorii și comunitățile de astăzi, pregătind în același timp mai bine țara pentru incertitudinile viitorului.

Banca Mondială scrie că proiectul va oferi sprijin municipalităților din țară pentru a investi în infrastructura educațională și că urmărește oportunități ale României de a “investi în reziliență în fața dezastrelor și a schimbărilor climatice, prin investiții în școli sigure ce pot oferi adăpost de urgență în cazul dezastrelor și care reprezintă spații educaționale flexibile ce pot fi utilizate pentru activități comunitare”. Potrivit comunicatului, “România este una dintre țările din Uniunea Europeană expuse cel mai mult hazardului seismic, având sute de vieți pierdute și zeci de mii de clădiri avariate în cutremure, în ultimii 200 de ani – situație care va fi agravată de impactul schimbărilor climatice. Astăzi, peste 1.000 de școli din întreaga țară sunt expuse unui risc ridicat de deteriorare sau colaps în cazul unui cutremur, sau nu îndeplinesc standardele moderne de incendiu, sanitizare sau cerințele privind calitatea aerului. Mai mult, școlile joacă un rol important în creșterea gradului de conștientizare a riscurilor legate de dezastre naturale și schimbări climatice, dar și in îmbunătățirea pregătirii pentru situații de urgență”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liceele agricole vor putea construi corpuri noi de clădiri și vor putea fi dotate cu mobilier nou și echipamente digitale – apel PNRR de 43 de milioane de euro. Ghidul solicitantului a fost pus în dezbatere publică

Liceele tehnologice cu profil agricol vor putea construi corpuri noi de clădiri, să le eficientizeze din punct de vedere energetic pe cele existente și să își înnoiască infrastructura școlară prin…
Vezi articolul

Ce înseamnă evaluarea digitalizată a lucrărilor de la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2024. Un profesor va corecta, de regulă, 50 de lucrări, inclusiv de acasă

Un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, potrivit procedurii Ministerului Educației. Lucrările vor fi scanate și încărcate…
Vezi articolul

Educația în ideologia propusă de echipa Barna pentru USR: Școlile trebuie gestionate prin consililul lor de administrație, nu de politruci îndepărtați care vin în inspecții regizate

„Sistemul de educație trebuie centrat pe elev, prin intermediul părinților și profesorilor. Părinții trebuie să poată alege școala copiilor lor dintr-o multitudine de opțiuni. Școlile trebuie gestionate cât mai aproape…
Vezi articolul

Doar jumătate din locuințele din România au internet de mare viteză, iar 20% dintre români nu au fost niciodată online, anunță Cristin Popa, director în Autoritatea pentru Comunicații: La licitația pentru licențele 5G, de anul viitor, vom avea în vedere să intrăm cât mai mult în zona rurală

„Aproape o cincime dintre români nu au utilizat niciodată internetul, pe de altă parte, mai puțin de o treime dintre români au cunoștințe digitale elementare”, a spus vineri Cristin Popa,…
Vezi articolul