Bogdan Pătruţ: Nu mai păstraţi şcoala în secolul 19, propun ca evaluarea să fie ca în secolul 21: să nu le interzicem elevilor să se inspire din surse în timpul examenului, să nu le interzicem sa se ajute între ei

23.986 de vizualizări
SURSA: Bogdan Patruț
“Aș propune ca sa ne amintim că suntem în secolul 21. Dacă elevii sunt în secolul 21, poate că și profesorii ar trebui să fie în secolul 21”, scrie profesorul de informatică Bogdan Pătruţ într-un comentariu pe pagina sa de Facebook. Acesta propune ca la examenele de Bacalaureat şi de Evaluarea Naţională să nu le mai fie interzis elevilor să se inspire în timpul probelor sau să colaboreze unii cu alţii.

Redăm opinia profesorului Bogdan Pătruţ:

“Dragi colegi,

Eu nu sunt ministrul educației și nu am, de fapt, nicio putere. Dar, dacă aș fi, aș propune ca sa ne amintim că suntem în secolul 21. Dacă elevii sunt în secolul 21, poate că și profesorii ar trebui să fie în secolul 21.

Ați predat online. Urmează evaluările, care sunt tot online.

Dacă aș fi ministrul educației, aș propune ca evaluarea să fie ca în secolul 21, adică:

  • să nu le interzicem elevilor/studenților să se inspire din surse în timpul evaluării (e foarte bine că o fac, asta face orice om când este la serviciul său);
  • să nu le interzicem să se ajute intre ei în timpul evaluării (colaborarea este o valoare care nu se cultiva prea mult în școală);
  • să apelăm și la evaluarea asincronă (nu doar la cea sincronă), adică elevii/studenții să aibă un timp mai mare la dispoziție, în care să rezolve sarcinile, în propriul lor ritm;
  • să utilizăm eficient instrumentele software existente (dacă le cerem să facă un eseu, atunci acesta să fie scris direct pe calculator, într-un editor de texte; dacă au de făcut un proiect, atunci să realizeze o prezentare a sa animata, cu diapozitive; celor mici le puteți cere să ajungă la un anumit nivel dintr-un joc educativ sau să răspundă la teste grilă etc.); nu-i puneți să scrie de mână pe o foaie de hârtie și să vă trimită poza după foaie; puneți-i să semneze electronic documentele;
  • să le dăm teme în care să nu le solicităm memorarea unor noțiuni de bază, ci utilizarea lor, pentru a rezolva o problemă complexă, pentru ca ei să poată duce cunoașterea mai departe.

Și, dincolo de toate, încurajați-le creativitatea! În viață reușesc cei creativi, care gândesc “outside of the box”, nu tocilarii.

Fraților! Suntem în secolul 21! Nu mai păstrați școala în secolul 19!”

____________________________

Bogdan Pătruţ este inițiatorul cercului de informatică „Programare cu răbdare”, autor de manuale și culegeri de aplicații și probleme, cu peste 20 de ani vechime în cariera didactică.


18 comments
  1. Da, foarte bine. Invatati-i cum sa copieze unii de la altii in timpul examenelor, sa ia de pe internet informatii si dupa aia mirați-vă ca ies generatii de ponți, niculici sau generali de armata inculți dar coordonatori de doctorate.
    Cum se zice – bravos națiune!
    Si, stau si ma gandesc – unde e creativitatea in modelul propus? Creativitatea de a folosi scribd. sau referate.online?

  2. Scoala on-line?! Examene on-line? Secolul 21? In Romania?!!! Stiti ca sunt copii si inca multi fara curent electric?! Intotdeauna fugim de realitati si vorbim SF-uri, fiindca in Romania realitatea este de neacceptat. Dar de fapt vorba cantecului : Spune-mi ce vreau sa aud, Caci adevarul e crud!!!

  3. Nu trebuie să ne mire nimic, asta este gândirea cadrelor didactice.Profesorii așa promoveaza examenele pentru acordarea gradelor didactice,examene unde nu sunt camere de vederi,iar examenele cu camere de luat titulazire si defintivat promovarea este de 25-30%.Acum ponderea cea mai mare a cadrelor didactice existente in prezent in sistem cei cu varsta de 35- 45 ani sunt cei care la examenele de acum 15 -20 ani cand nu erau camere copiau pe rupte.Remarcati implicarea lor de acum pentru invatarea on line.

  4. Bai frate , omul asta e profesor? Nu am cuvinte sa-mi spun indignarea privind o asemenea ineptie. Da frate , matale colaborezi de ex la servici cu portarul si femeia de servici? Adica te ajuta oamenii astia si ii ajuti si tu din cand in cand si tu pe ei? Ca asa ar veni propunerea matale. Da, merge documentarea, in anumite situatii: de ex la facultate in anii 80 profu de rezistenta materialelor ne lasa la examen cu toate cartile pe masa pt ca daca nu stiai cum sa faci si unde sa cauti , le aveai degeaba. Da colaborarea concurentilor (sa nu uitam ca ei sunt concurenti pe posturi) pe care o propui e absurda.

  5. Profesorii trebuie aduși în secolul XXI, despre care se vede că nu știu nimic. De aici și comentariile…

  6. Asta era necesar de mult, domnule profesor! Tara asta ar fi fost ca o floare! Numai pace si bucurie pentru copii. Venim CREATI pentru CREATIE ! Mai cunosc o doamna decan, minunata care se simtea neinteleasa pentru aceasta deschidere! MULTUMIM!

  7. Exemplu de situație în care elevii s-ar ajuta între ei la un examen:
    „- Mihai, spune-mi și mie dacă la punctul 3, răspunsul e a), b) sau c)??
    – E b), Alex!
    – Aha, ok! Și rezultatul la exercițiul 4??
    – Atribut substantival genitival!
    – Ai făcut argumentația? Îmi spui care e opinia mea despre rolul școlii în viața adolescentului, te rog?…………..”

    Deci Mihai și Alex vor lua amândoi nota 9,25. Care e avantajul colaborării elevilor la examen?!

    1. Va cam ganditi la subiecte de genul secolul 19… Normal,ca si materia de examen si problemele ar trebui regandite 🙂

    2. asta nu e colaborare – eu muncesc acum și tu stai – trebuie ca, copii să fie instruiți că au …….. drepturi și obligații!

  8. Din pacate, aceasta opinie va fi lapidata de oricine, mai putin de elevi si studenti…..si e pacat.

  9. Felicitari pentru inițiativa. Cei ce știu a se documenta vor ști unde și cand sa folosească informatia. Testul grila și documentarea într un timp limitat reprezinta cea mai buna metoda de evaluare și pentru testul online.

  10. Stimate domn profesor,ma bucur ca nu sunteti si sper sa nici nu ajungeti si ministrul invatamantului. Va doresc sa deveniti ministrul sanatatii,ca din deceniile urmatoare sa aveti parte de unul dintre acesti ,,academicieni” pe care ii visati. Sper sa va trateze in timp util pana se vor trezi dintr-o evaluare asincrona. De restul……numai de bine. Fie primit.

  11. Corectă analiza și de bun simț. Noțiunile de bază trebuie bine fixate la fiecare dintre elevi iar construcțiile să fie făcute pe baza documentării și colaborării.

  12. Ce imbecilitate.Memorarea informatiei este un exercitiu absolut necesar.Si capacitatea de a memora si utiliza informatia la momentul potrivit este indispensabila.Onorabilul si-o da seama cam cum ar arata o banala interventie chirurgica unde colegii se uita ”pe surse de inspiratie” intre 2 taieturi si o decizie?;))))Ce idiot.Cum iesi hotarari daca nu ai TOATA informatia posibila inmagazinata in capsor?Deschizi laptop-ul si te uiti pe desene?Animate eventual?Ca asta e nivelul gandirii muuuuuultor ”absolventi” de liceu din zilisoarili noastre , vai mama si steaua lor, etc.Si de facultati.Period.

    1. absolut de acord…la mulți toată aducerea scolii în secolul 21 înseamnă de fapt să nu mai învețe nimic, să nu mai facă nici un efort…să raspundă google….si chestia asta cu a colabora cu alții în timpul unui test mi se pare stupizenia maximă…păi pe ideea orice copiat/plagiat înseamnă colaborare nu???….unii văd că au venit cu ideea să se renunțe de tot la examene…unde o să ajungem cu aștia mă întreb?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Biserica Ortodoxă susține „educația pentru familie”, nu „educația sexuală” ca materie obligatorie, spune purtătorul de cuvânt al Patriarhiei. Adrian Agachi nu a putut exemplifica influența „ideologiei woke” asupra programei de educație sexuală, pe care tot el a reclamat-o

Biserica Ortodoxă Română susține „educația pentru familie” și nu „educația sexuală” în școli deoarece aceasta din urmă ar fi „instrument ideologic”, anume al ”ideologiei woke”, în Occident, iar pe de…
Vezi articolul

Programul de școală-pilot la Colegiul Șincai din București, după primul an: apreciere în rândul elevilor de clasa a XII-a, impact redus asupra rezultatelor elevilor din clasele IX-XI, lipsă de sprijin din partea Ministerului Educației, ISMB și a Primăriei Sector 4 – raport

Sistemul prin care o serie de discipline au fost predate modular, la clasele IX-XI, iar la clasele a XII-a elevii au studiat în format fizic doar la disciplinele de examene…
Vezi articolul