DOCUMENT Cursuri online printr-o platformă gratuită, recomandate de Ministerul Educației către toate cadrele didactice: “Soluția pentru continuarea activităților didactice este desfăşurarea lor exclusiv online”

66.582 de vizualizări
angajatori caută să recruteze studenți
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației a găsit o soluție gratuită prin care toate școlile pot face cursuri online, în perioada în care cursurile sunt suspendate din cauza noului coronavirus. Prin două adrese trimise inspectoratelor școlare județene, luni și marți, Ministerul Educației le-a transmis școlilor să activeze licențele gratuite Google și Microsoft, pe platforma clasaviitorului.ro, pentru a avea acces la aplicațiile educaționale G Suite for Education și Office 365 A1.

Platforma a fost folosită și până acum, dar de un număr mult mai mic de profesori, în cadrul proiectului de formare a cadrelor didactice numit CRED.

 

Ce scrie ministerul Educaţiei în nota trimisă către inspectorate:

În contextul actual, generat de creșterea riscului de contaminare cu virusul COVID-19 în colectivitățile școlare, soluția pentru continuarea activităților didactice este desfășurarea acestora exclusiv în mediul online.

Astfel, s-a identificat o soluție care îndeplinește cinci condiții de bază:

  1. aplicațiile care fac posibilă susținerea cursurilor online sunt disponibile cu licența gratuită
  2. este asigurată conformitate cu legislația GDPR
  3. simplu de implementat, fără achiziția de echipamente
  4. suficiente cadre didactice care sunt familiarizate cu tehnologia digitală pentru susținerea cursurilor online
  5. disponibilitatea resurselor educaționale necesare pentru ca și alți profesori să poată dobândi într-un timp cat mai scurt cunoștințele care să le permită să susțină lecții online.

Soluția tehnică asigură accesul la suita de aplicații educaționale oferite sub licență gratuită de către Google și Microsoft: G Suite for Education si Office 365 A1. Ambele companii oferă soft-uri cu ajutorul cărora se pot organiza cursuri online, pot fi gestionate materiale ca suport de curs, pot fi gestionate temele și permit notarea în catalogul virtual, cu informarea părților prin rapoarte automate despre evoluția elevilor la clasă.

Atât G Suite for Education cât şi Office 365 A1 respectă legislația GDPR, iar conturile de acces la aceste aplicații vor putea fi activate după exprimarea acordului express și neechivoc pentru fiecare utilizator. Pentru a ușura implementarea, a fost identificată o variantă de automatizare care și-a dovedit viabilitatea în decursul mai multor ani, prin sincronizare cu SIIIR (Sistemul informatic integrat al învățământului din România), soluția folosită deja de toate cadrele didactice din proiectul CRED (educred.ro)“, se arată în nota ministerului.

Apoi sunt detaliaţi paşii pe care şcolile trebuie să îi facă pentru a accesa platforma şi resursele educaţionale.

Având în vedere dreptul fundamental al copiilor la educație, precum și consecințele negative ale întreruperii cursurilor pe o perioadă îndelungată, vă rugăm să întreprindeți urgent demersurile necesare pentru că toate unitățile de învățământ din România se poate utiliza soluția tehnică de cursuri online descrisă mai sus. În acest sens, vă solicităm să completați datele de contact ale responsabilului pentru implementarea acestei soluții la adresa până la data de 10. 03.2020.”

Nota trimisă de MEC către inspectorate, obținută de Edupedu.ro:

Citește și:

 

 


8 comments
  1. cum si sportivii se pregatesc pentru concursuri INAINTE ca ele sa aiba loc, prin antrenament, prin munca: incercari-testari-largirea limitelor…., asa trebuia sa ne pregatim si noi de dinainte, imlementand SI variante-etape-incercari de utilizare variante digitale si online…. in conditiile educatiei face-to-face, cand aveam ocazia sa discutam, sa dam feed-back, sa corectam neajunsurile, sa stabilim un numitor comun, sa avem o varianta B digitala viabila…. Pot sa afirm acest lucru, avand in veder ca am lucrat si la unitati scolare unde acest lucru era functional (in ciuda faptului, ca erau si persoane -elevi, parinti, colegi- care considerau cel putin ciudat, daca nu si inutil, de prisos), respectiv si la altele unde nu am avut aceasta sansa…. si rezultatele sunt acum FOARTE DIFERITE…. Este foarte trist, ca ORGOLIUL personal inca este mai puternic decat scopul COMUN final…. in interesul elevilor. Sper sa invatam si noi din acesta lectie. Ne doresc tuturor sa supravietuim si sa rezistam cu bine, sanatosi, creativi, optimisti si eficienti 🙂

  2. Pe la Botoşani umbla zvonul ca degeaba folosesti platforme gen classroom, legislatia nu reglementeaza/ permite trecerea notelor din testele online in cataloagele oficiale. Asa ca pana cand nu se reglementeaza in mod clar in ca conditii pot fi efctuate evaluarile online si daca pot fi folosite in cataloage nu va avea niciun efect. Eu sincer ma simt descurajat si ca muncesc in van pe classroom!

    1. https://www.clasaviitorului.ro/
      aceasta este adresa corecta, sper ca unii din colegi sa inteleaga faptul ca ne vom vedea destul de tirziu cu elevii nostri in clase, sa profitam de timpul liber sa facem ceva util, sa avem o minima decenta si unitate in aceasta perioada si sa uitam mizeriile din cancelarie. Stim cu totii modul in care sunt acordate diverse tituluri si avantaje in sistem, dar este timpul sa respectam competenta, avem colegi care au astfel de competente si nu i-a bagat nimeni in seama. Daca un email sau telefon intrebati-i cum se procedeaza, activati clasele virtuale, merg pe telefoane, majoritatea elevilor au telefon, lucrati cu masura, dati ponderat mici teme si mici evaluari pina se obisnuiesc, poate evitam situatia de a nu putea incheia mediile pe semestrul doi in lipsa unei evaluari online, poate fi un argument serior cind ne gindim ca pina la Paste mai este, dupa aia vom mai vedea ! Succes !

      Sper ca si la nivel deMinister sau ISJ -uri se intelege ca putem alege si alte alternative, cititi comentariul de mai jos, publicat de Lujinator, are dreptate, mai exista si reteaua https://reteauaedu.ro/ unde putem face conturi gratuite pentru un anumit numar de elevi in clasa, nu mai stiu acum limita, dar este o comunitate cu traditie si zeci de scoli inscrise cu rezultate reale !

  3. Stimati colegi, as avea o alta solutie fata de cele prezentate de minister.Atat aplicatia Google, cat si cea de Microsoft are un proces anevoios de activare, ceea ce va fi foarte greu pentru elevi. L-am incercat.
    Am descoperit din greseal platforma ASQ, care este gratuita si nu necesita decat un simplu login. Am folosit platforma si mise pare foarte Ok, putem sa oferim inclusiv suport video elevilor cat si suport textual de curs.

  4. Va spun o poveste… Fiecare o poate considera reala sau fictiune, dupa gustul propriu…
    Astazi am ajuns la scoala conform orarului. Am aratat catorva colegi solutiile online de desfasurare a activitatii didactice. Unii, bine cotati, oameni cu gradatii de merit, mai ca au ras de mine! Nici nu s-au sinchisit… Nici factorii de conducere nu au parut interesati… Las-o, ba, ca merge asa…
    Fiecare isi vede de interesul si aranjamentele proprii… Cand poti sa castigi bine si sa fii cotat in top fara sa faci nimic special, de ce sa te mai stradui? Cineva spunea ca doar boul este consecvent…
    Oare de unde am extras povestea de mai sus? Cu siguranta, nu de la noi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei organizații ale tinerilor – printre primele din România care iau poziție față de evenimentele din Belarus: “Condamnăm Guvernul” de la Minsk / Ministrul român de Externe să ia atitudine, inclusiv prin sancțiuni

Consiliul Tineretului din România (CTR), Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și Consiliul Național al Elevilor (CNE) sunt printre primele organizații din România care iau poziție față de…
Vezi articolul