ChatGPT anunță o versiune pentru educaţie, care să permită instituţiilor de învăţământ să construiască versiuni personalizate, antrenate pe baza propriilor date şi să le dea în uz elevilor şi profesorilor

3.224 de vizualizări
Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.com
OpenAI anunţă ChatGPT Edu, o versiune a chatbotului dedicată zonei de educaţie, care poate fi folosită în cadrul instituţiilor de învăţământ, transmite News.ro, citat de G4Media.ro.

„ChatGPT Edu este conceput pentru şcolile care doresc să implementeze AI pe scară largă pentru studenţii şi comunităţile din campus” spune producătorul.

Această versiune permite instituţiilor de învăţământ să construiască versiuni personalizate de ChatGPT, antrenate pe baza propriilor date şi să le dea în uz elevilor şi profesorilor.

ChatGPT Edu va permite folosirea unor texte mai lungi decât versiunea gratuită a chatbot-ului şi va oferi acces inclusiv la cea mai nouă versiune GPT-4o.

Citește mai mult pe G4Media.ro

Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. Realitatea este că, în afară de materiile de bază, cum ar fi matematica și limba română, la celelalte materii, elevii obișnuiesc să copieze prezentările sau proiectele de pe internet. Adesea, acestea sunt copiate integral, iar în cel mai bun caz, sunt compilate din mai multe surse. Profesorii, pe de altă parte, evaluează adesea aleatoriu sau pe baza primei impresii, ceea ce duce la situații în care un elev care a copiat superficial de la un alt elev primește o notă mai mare, deși nu o merită. Principalul motiv pentru acest comportament este că elevii au foarte mult de învățat și numeroase proiecte de realizat. Profesorii, de multe ori, nu își cunosc bine materia și nu sunt capabili să ofere o educație de calitate. Aceasta este una dintre cauzele pentru care suntem aproape la coada clasamentului european în testele Pisa, fiind pe penultimul loc. Ar fi mai eficient dacă elevii ar avea mai puțin de învățat și de lucru acasă, dar ar citi mai multe cărți care să îi ajute să devină cel puțin la fel de competenți ca un LLM.

  2. Să fim serioși! Încă mai sunt profesori (și nu puțini) care au dificultăți în a utiliza catalogul electronic și noi vorbim aici de Chat GPT! Avem directori (unși pe funcții din rândurile profesorilor mediocri) care abia se pot exprima. Aștia vrem noi să adopte AI generativă? Din păcate, în ultimii ani nivelul procesului educațional și rezultatele acestuia nu au evoluat în corelație pozitivă cu veniturile cadrelor didactice. Dimpotrivă.

  3. În afară de cazuri izolate majoritatea directorilor nici nu au auzit de AI generativă.
    Nu o înțeleg și nu o acceptă in practică in special pe partea de analiză a rezultatelor școlare, generarea de rapoarte adaptate etc

    Iar Deca, ca si idolul ei cotrocenian cu limbaj de lemn, nu are si nu încurajează concret aplicarea acestui instrument in școală.

    In schimb face aplicații de sute de mii de euro in care datele se introduc MANUAL si care nu permit nici măcar importul din fișiere de tip excel, nu mai vorbesc de import din SIIR unde există deja ….

    1. generare de rapoarte face SI excelul.
      AI generativa , nu inseamna ca genereaza rapoarte . ( doamne iartă ma)
      ai genereaza raspunsuri și in general soluții noi , combinand soluții cunoscute din baze de cunoștinte dupa algoritmi de ML , aprioric stabilit , generare obtinuta prin antrenarea unor asa zise retele neuronale ( model matematic ce imita invatarea umana)
      deci nu confundați generarea unui raport , situație , analiza , grafic. plecat de la un tabel existent , cu generarea ai de modele plecand de la modele existente.
      aici e vb ca investitorii care au băgat banii in generativ ai , vor sa SI scoata banii urgent vanzand softul statelor , pe bani publici.

      1. Nu e nicio confuzie.
        Prin generarea de rapoarte mă refeream la agregarea de date preîncarcate in sistem, care ulterior să fie detaliate, comparate, livrare prin programe individualizate antrenate cu AI pt acest scop.

        In fine, există o teamă de AI dar din păcate e inutilă.
        Industria IT pompează miliarde de dolari și nu o va lăsa să fie doar o modă ci va produce o adevărată revoluție digitală.

        Noi in educație am pierdut din nou startul.
        Ca de obicei.

        PS
        Afirmația că ,, generează soluții noi” e cel puțin pompoasă.
        Mai degrabă emite compilații ale soluțiilor oferite de umanitate în trecut.

        1. susțin cu tărie ultimele trei afirmații.
          deja se face presiune pe universități că aceste doua instrumente sa fie acceptate , deci unul va produce soluția iar celălalt o va evalua.
          învățare zero .
          p.s. o rețea neuronala antrenată pe o bază de inputuri va genera o noua soluție cu ponderi diferite a intrărilor a. i. rezultatul va ocoli softul de plagiat de ex.
          in „noua” soluție se vor regăsi cele vechi cu ponderi de sub 1%. astfel încât nici măcar drepturile de autor 😇 nu vor trebui plătite.

  4. adica omorati de tot educatia.
    un instrument care sa faca și sa corecteze teme.
    Ați concediat cei doi actori principali ai educatie.: elevul și profesorul
    cei doi pot sa plece linistiti la o bere rece.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noțiunea de „școală bună”, „de top” nu ar trebui să existe în cadrul învățâmântului de stat, potrivit Federației părinților și aparținătorilor legali, care transmite sfaturi pentru înscrierea la clasa pregătitoare

Noțiunea de „școală bună”, „de top” nu ar trebui să existe în cadrul învățâmântului de stat care presupune să ofere șanse egale tuturor elevilor, potrivit unei postări a Federației părinților…
Vezi articolul

Prioritățile propuse de Ministerul Educației pentru “consolidarea calității” doctoratelor și integritate în mediul universitar / Prioritățile pe termen mediu pentru studenți, finanțarea și reforma activităților universitare – descrise în proiectul de buget pe 2022

Transparentizarea deciziilor pe care le iau universitățile cu privire la studiile doctorale este o prioritate pe termen mediu pentru Ministerul Educației, alături de “strategii proprii” ale universităților pentru prevenirea fraudelor…
Vezi articolul

Planuri individualizate pentru elevii din județul Olt care n-au luat medie de trecere la simularea de BAC 2024, anunță purtătorul de cuvânt al inspectoratului școlar / Puțin peste 39% din candidați au medii peste 6 la simulare

Mirela Paraschiv, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Dolj, a declarat pentru TVR Craiova că vor fi realizate planuri individualizate elevii care n-au luat medie de trecere la simularea…
Vezi articolul