Cîmpeanu: „Devine o problemă nu de importanță națională, ci de securitate națională modul în care vom reuși să gestionăm sistemul educației”

4.814 vizualizări
Sursă foto: captură Facebook/Sorin Cîmpeanu
Gestionarea sistemului de educație în timpul pandemiei „devine o problemă nu de importanţă naţională, ci de securitate naţională”, a declarat marți ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la o conferință care a avut loc la Ploiești. El a adăugat că, în România, rata de părăsire timpurie a școlii se situează între 5% în urban şi 25% în rural.

„Pierderile sunt foarte diferite de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, de la o clasă la alta şi ştim cu toţii, şi de la un elev la altul în funcţie de nivelul lui de pregătire, de acces la informaţie, la tehnologie şi foarte multe alte lucruri. Dezechilibrele erau foarte mari în România, le ştim cu toţii. (…) Devine o problemă nu de importanţă naţională, ci de securitate naţională modul în care vom reuşi să gestionăm sistemul educaţiei”, a spus ministrul, într-o conferinţă organizată în cadrul Campaniei naţionale „Vaccinare şi testare pentru învăţare”, transmite Agerpres.

Cîmpeanu a adăugat că România se situează în continuare pe ultimele locuri din Europa în ceea ce privește rata de părăsire timpurie a şcolii.

„Rata de părăsire timpurile a şcolii ne situează pe ultimele locuri din Europa şi mai avem o specificitate asupra cărora s-au aplecat mai puţin, anume diferenţele foarte mari dintre urban şi rural. Dacă în ţările membre OECD media este între 10 şi 11%, cu 10% rată de părăsire în urban, 11% în rural, (…) în România suntem între 5% în urban şi 25% în rural. Deci o altă specificitate despre care nu vorbim prea des. Aceste lucruri se acutizează. Aceste lucruri (…) au fost acutizate. După ce că aveam diferenţe mari, pandemia a accentuat şi mai mult aceste diferenţe. E momentul să ne trezim cumva, că dacă nu ne trezim pandemia ar putea să însemne ceea ce nu ne dorim niciunul dintre noi: o lovitură de graţie dată unui sistem de educaţie şi aşa suferind”, a spus ministrul.

Sursă foto: captură Facebook/Sorin Cîmpeanu

Citește și:
VIDEO “Cadrele didactice care nu sunt vaccinate vor preda online” – o “ipoteză” pentru reluarea școlii, anunțată de ministrul Educației / “E o presiune din ce în ce mai mare din partea părinților”
Ministrul Cîmpeanu: Soluția pentru testare este să vedem cum folosesc alte state în școli testele neinvazive, care sunt puse la dispoziție gratuit, de către stat, pentru elevi
Cîmpeanu: Eu personal nu am înțeles niciodată trecerea la semestre / Revenirea la anul școlar cu trei trimestre va fi lansată în dezbatere publică cel târziu la toamnă


2 comments
  1. Și ca să ținem doliu pentru rata de abandon școlar, domnul ministru a hotărât ca elevii nu merita nici măcar scoala online în perioada 12-29 aprilie.
    Asa ca elevii băgați în vacanta forțată și profesorii în concediu forțat, au timp sa tina doliu pentru învățământul romanesc..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Daniel David: Hai să ne gândim cinstit unde e performanța mai mare – în mediul rural, unde ai clase cu 6, 7, 8 copii, sau în București, unde ai clase cu 28-30 de copii și chiar mai mult? Păi dacă creșterea numărului de copii afectează performanța, unde-i performanța mai bună? Vorbim cinstit

Numărul de elevi dintr-o clasă nu afectează performanța școlară, a susținut ministrul Educației și Cercetării Daniel David la Radio București FM. Acesta a comparat performanța mai scăzută a elevilor care…
Vezi articolul
Școli particulare - copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală

Structura anului școlar 2019-2020: Școala debutează pe 9 septembrie, cu o săptămână mai devreme decât propusese ministerul, iar semestrul al II-lea începe după vacanța de iarnă – Președintele Asociației Elevilor din Constanța

Structura anului școlar 2019-2020 vine cu modificări importante față de modul în care au fost proiectate până acum perioadele de vacanțe și cursuri. Următorul an școlar ar putea începe în…
Vezi articolul

Un profesor suplinitor necalificat, care dădea meditaţii la domiciliu, la engleză și matematică, în Calărași, arestat pentru pornografie infantilă şi corupere sexuală a minorilor după ce ar fi agresat două eleve de 13 ani, anunță DIICOT

Un bărbat de 51 de ani din municipiul Călăraşi, care dădea meditaţii la domiciliu unor elevi, a fost arestat preventiv pentru pornografie infantilă şi corupere sexuală a minorilor, scrie Agerpres.…
Vezi articolul