Când termină cursurile școlile postliceale și elevii din învățământul profesional și tehnic – răspunsul ministrului Educației

23.255 de vizualizări
Foto: Scoala Postliceala Sanitara Fundeni
Clasele din învățământul profesional, postliceal și special termină cursurile în acest an școlar pe data de 16 iulie, cu excepția celor care se pregătesc pentru calificarea asistent medical generalist, potrivit unei declarații a ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru Edupedu.ro.

Calendarul pentru finalul anului școlar 2020-2021, publicat azi în Monitorul Oficial, prevede doar durata redusă cu o săptămână pentru cursurile din învățământul profesional și tehnic, dar nu face nicio referire la data la care se încheie cursurile pentru acest tip de învățământ și pentru școlile postliceale.

Răspunsul ministrului Sorin Cîmpeanu este următorul:

„Începând cu anul școlar 2019-2020 în ordinul de ministru care reglementează structura anului școlar nu s-au mai făcut precizări explicite privind durata cursurilor pentru clasele din învățământul profesional, postliceal și special. Pentru aceste niveluri de studii durata cursurilor este cea stabilita prin planurile cadru în vigoare. Astfel, durata studiilor pentru anii terminali din învățământul postliceal, pentru toate calificările profesionale, este de 36 de săptămâni, elevii din acești ani terminali finalizând cursurile în acest an școlar în data de 16 iulie.

Excepție fac clasele din învățământul postliceal cu durata de 3 ani, calificarea asistent medical generalist a căror durată prevăzută în planurile de învățământ este de 42 de săptămâni, aceștia finalizând cursurile în acest an în data de 27 august. Pentru certificarea acestei calificări profesionale trebuie să existe 126 de săptămâni de cursuri (42 de săptămâni/an școlar)”.

Reamintim că noua structură a anului școlar 2020-2021 a fost publicată în Monitorul Oficial, modificată prin Ordinul de ministru nr. 3.558 din 29 martie 2021. Este vorba despre modificările pentru finalul acestui an, anunțate în ultima săptămână de Ministerul Educației. Cea mai importantă modificare este reducerea numărului de săptămâni de cursuri de la 34 la 33 de săptămâni pentru toți elevii și de la 37 la 36 de săptămâni pentru cei din învățământul profesional și tehnic.

În perioada vacanțelor se pot organiza activități educative la grădiniță – mai prevede noul ordin – cu prezență fizică, cu avizul DSP.

De asemenea, pe durata vacanțelor se pot organiza activități remediale, cu prezența fizică, cu elevii de clasa a VIII-a și pentru elevii de la liceu, în toate localitățile până la indicele 6/1.000 de locuitori.

Săptămâna „Școala altfel” se poate organiza până pe 2 aprilie, iar în săptămâna aceasta școlile profesionale puteau organiza activități de instruire practică.

Foto: Școala Sanitară Postliceală Fundeni


5 comments
  1. Conform https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Legislatie/2020/OMEC%205459.pdf

    scoala profesionala are examenul de absolvire in perioada 12-16 iulie si scoala postliceala incepand cu 5 iulie.

    Folosind structura noua inseamna ca vor da examenul de finalizare a studiilor inainte de a termina cursurile. Habar nu au ca mai exista si invatamant profesional si tehnic in tara asta…

  2. As vrea sa cad graficul pentru examenul de competente nivel 3 peste care se suprapune ultima săptămână de școală a clasei XI profesionala!

  3. Nu vad nicaieri in monitor exceptia pentru AMG

  4. Am vrea să știm când termină cursurile elevii de clasa a noua, școala profesională, care inițial aveau structura anului școlar cu 37 de săptămâni. Se reduce durata anului școlar cu 1 săptămâna ca pentru toate celelalte clase sau cu doua, prin asimilarea săptămânii școala altfel că săptămâna de practica? Care va fi dată exacta pentru ei?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cătălin Ciupală, profesor de matematică: Transferul cunoștințelor și jonglarea cu cunoștințe între domenii, arii, materii, nu se poate face decât în anumite condiții, care nu vor fi, după părerea mea, îndeplinite deloc de actualele planuri-cadru / Se fragmentează foarte mult învățarea prin multe materii care se propun la CDEOȘ

Profesorul Cătălin Ciupală, care predă matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, a spus că „transferul cunoștințelor și jonglarea cu cunoștințe între domenii, arii, materii, nu se poate face…
Vezi articolul

VIDEO Soluțiile profesorilor în fața părinților care nu recunosc că au copii cu nevoi educaționale speciale – explicate pe larg de profesoara de sprijin Georgiana Soare / 10 etape cheie ce pot fi parcurse pentru un elev cu CES integrat în învățământul de masă

Ce pot face profesorii când au un copil cu nevoi educaționale speciale la clasă fără documente și părintele nu recunoaște dificultățile copilului și nu cooperează? Georgiana Soare, profesor de sprijin…
Vezi articolul

Ministrul Educației, Daniel David, respinge acuzațiile privind marginalizarea Istoriei în noile planuri-cadru: Hai să stopăm conspirațiile și dezinformările / Istoria națională ar trebui introdusă mai repede, din clasele a IX-a sau a X-a, deoarece așa ajungem la toți elevii

Ministrul Educației, Daniel David, a reacționat sâmbătă seara la criticile recente privind reducerea importanței Istoriei Naționale în noile planuri-cadru pentru liceu. Într-o postare pe blogul său personal, acesta a respins…
Vezi articolul