Citirea Bibliei ar putea fi reintrodusă în programa de școală primară și gimnaziu în Italia, alături de învățarea limbii latine și învățarea pe de rost a unor poezii, într-o reformă promovată de guvernul Meloni

429 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Citirea Bibliei, învățarea limbii latine și învățarea unor poezii pe de rost ar putea să fie reintroduse în programa școlară la nivel de școală primară și gimnaziu, în Italia, în cadrul unui plan de reformă curriculară promovat de guvernul Georgiei Melonii, scrie publicația britanică The Guardian.

Aceasta citează un interviu acordat de ministrul italian al Educației, Giuseppe Valditara, ziarului de dreapta Il Giornale, interviu în care oficialul spune că schimbările ar urma să fie introuse din anul școlar 2026-2027. Obiectivul este ca elevii să descopere „gustul cititului” și ”să învețe să scrie mai bine”.

  • Este citată și Paola Frassinetti, subsecretar în cadrul ministerului italian al Educației, care a spus pentru agenția de presă Ansa că Biblia va fi prezentă „într-o formă sau alta” în programa școlară, având în vedere că „a inspirat numeroase lucrări literare, muzicale și picturi și a influențat moștenirea culturală a multor civilizații”.

Potrivit lui Valditara, latina – materie obligatorie sau opțională în anumite tipuri de licee din această țară – va fi reintrodusă ca materie opțională la nivel de gimnaziu, iar la Istorie prioritate vor avea Italia, Europa și spațiul occidental. Sursa citată mai scrie că oficialul a pledat pentru recitarea poeziilor învățate pe de rost, începând cu texte simple, urmând ca elevii mai mari să înceapă să citească texte mai dificile, inclusiv epopeile scandinave. Potrivit The Guardian, această ultimă opțiune „a fost asociată de unii observatori cu fascinația premierului Giorgia Meloni față de romanul fantastic al lui JRR Tolkien, Stăpânul Inelelor”.

The Guardian notează că susținătorii guvernului au apreciat „curajul” ministrului Valditara, dar relatează pe larg critici aduse acestuia de către oponenții acestuia, inclusiv printr-o declarație politică prin care se arată: „În loc să îi însoțească pe elevi în noul mileniu, el [ministrul Educației – n.red.] pare chitit să îi trimită înapoi în anii ’50. Ce urmează? Să readucă televizorul alb-negru?”  


3 comments
  1. 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul de Istorie Andrei Avram, despre noile planuri-cadru propuse de minister: Introducem istoria românilor în clasele a IX-a și a X-a, însă nu putem să studiem trunchiat, trebuie integrată în istoria universală

Istoria va fi predată trunchiat și va afecta capacitatea de înțelegere a elevilor, dacă proiectul planurilor-cadru pentru liceu va fi adoptat în forma actuală, consideră profesorul de Istorie Andrei Avram,…
Vezi articolul

Adrian Cioroianu, directorul Bibliotecii Naționale, a fost trimis în judecată – G4Media / A făcut public faptul că jurnalista Emilia Șercan analiza doctoratul lui Mircea Geoană într-o sală a instituției

Parchetul de pe lângă Tribunalul București l-a trimis în judecată, săptămâna trecută, pe Adrian Cioroianu, directorul Bibliotecii Naționale a României. Acesta este acuzat de divulgarea informațiilor secrete de serviciu sau…
Vezi articolul

Primarul Bucureștiului: De ce nu sunt curțile școlilor deschise? Oamenii din conducerea școlii, în marea lor majoritate numiți politic, nu vor să riște, că dacă se lovește un copil ar răspunde ei. Atunci dă-ți demisia, să vină altul!

„De ce nu sunt curțile școlilor deschise? Pentru că acei oameni din conducerea școlii, din Consiliul de Administrație, care sunt, în marea lor majoritate, numiți politic, nu vor să riște…
Vezi articolul

Ligia Deca: În contextul actual, a investi în măsuri pentru a reduce costurile psihologice ale pandemiei a devenit un imperativ. Avem două direcții de acțiune: asigurarea echilibrului emoțional al elevilor și siguranța lor – VIDEO

România trebuie să investească „în măsuri pentru a reduce costurile psihologice ale pandemiei” și aici „avem două direcții de acțiune: asigurarea echilibrului emoțional al elevilor și siguranța lor”, a declarat…
Vezi articolul