Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov devine prima școală de stat din România aprobată ca Școală Internațională Cambridge (P)

53.382 de vizualizări
Grupul pentru Educație Internațională din cadrul Cambridge University Press & Assessment (Cambridge) anunță astăzi recunoașterea Colegiului Național Andrei Șaguna din Brașov ca Școală Internațională Cambridge, acesta devenind astfel prima școală de stat din România care primește această recunoaștere. Prin aderarea la o rețea globală de peste 10.000 de școli din peste 160 de țări, liceul stabilește un nou standard pentru integrarea educației internaționale în sistemul educațional de stat din România.

Colegiul „Andrei Șaguna” are o tradiție academică remarcabilă, recunoscut drept unul dintre cele mai prestigioase licee din România. Decizia de a oferi programele recunoscute la nivel global – Cambridge IGCSE și Cambridge International AS & A Level – este în concordanță cu orientarea internațională a școlii, unde elevii din clasele V–XII beneficiază de studiul intensiv al limbilor străine.

Programele Cambridge se vor concentra pe dezvoltarea competențelor în matematică, fizică și limba engleză, fapt ce va deschide oportunități la nivel internațional pentru elevi.

Steluța Ștefănescu, Country Manager si Consultant Educaţional în România pentru Cambridge International Education, a declarat: „Suntem încântați să colaborăm cu Colegiul Național Andrei Șaguna, un model de excelență și inovație în sistemul educațional de stat din România. Implementarea programelor Cambridge va sprijini elevii să-și atingă întregul potențial și să se pregătească pentru succes într-o lume globalizată. Programele Cambridge pun accent pe abilități precum gândirea critică, rezolvarea de probleme și învățarea independentă, care îi va ajuta pe elevi să aibă succes ȋn studii si carieră.”

Carmen-Felicia Tănăsescu, Director, Colegiul Național Andrei Șaguna, a declarat: „Această recunoaștere din partea Cambridge International Education este o mare onoare și confirmă angajamentul nostru pentru excelență și deschidere internațională. Prin integrarea programelor Cambridge, ne propunem să oferim elevilor noștri șansa de a-și extinde portofoliul academic, să atragem noi parteneriate internaționale și să-i pregătim pentru a deveni cetățeni globali pregătiți pentru viitor.”

Tot mai mulți părinți din România aleg o educație internațională Cambridge pentru copiii lor, numărul înscrierilor pentru programele Cambridge IGCSE și International AS & A Level în sesiunea iunie 2024 crescând cu 15% față de anul precedent. Această tendință reflectă o cerere globală tot mai mare pentru educația internațională ca pregătire pentru succesul într-o lume în schimbare. Aprobarea primului liceu de stat românesc sprijină și dorinţa Cambridge de a extinde accesul la educație internațională de calitate pentru mai mulți elevi.

Ca parte a procesului de aprobare, Colegiul Național Andrei Șaguna a obținut recunoașterea oficială din partea Ministerului Educației din România ca furnizor de programe de educație internațională. Integrarea programelor Cambridge în sistemul de stat din România oferă numeroase beneficii. Pe lângă îmbunătățirea oportunităților de studii și carieră ale elevilor prin completarea Bacalaureatului național, aceasta oferă școlilor acces la o rețea globală care facilitează parteneriate internaționale și dezvoltare profesională. Flexibilitatea abordării Cambridge permite școlilor să adapteze programele la nevoile și interesele elevilor.

Cambridge are o experiență de peste 160 de ani în furnizarea de examene internaționale și oferă calificări pentru aproape un milion de elevi din 160 de țări în fiecare an.

Despre Colegiul Național „Andrei Șaguna”

Colegiul Național Andrei Șaguna din Brașov este o școală publică de prestigiu cunoscută pentru excelența academică. Fondat în secolul al XIX-lea, colegiul a devenit un reper în educația românească datorită rezultatelor remarcabile ale elevilor săi la examenele naționale și internaționale. Școala oferă învățământ gimnazial și liceal pentru elevi cu vârste între 11 și 19 ani, prin programe bilingve în limbi de circulație internațională, precum engleza, franceza și germana.

Despre Cambridge 

Cambridge University Press & Assessment face parte din University of Cambridge. Grupul nostru de Educație Internațională colaborează cu școlile din întreaga lume pentru a construi o educație care modelează cunoștințe, înțelegere și abilități. Împreună, le oferim elevilor încrederea de care au nevoie pentru a prospera și a avea un impact pozitiv într-o lume în schimbare.

Oferim un cadru global de încredere și flexibil pentru educație de la vârsta de 3 și până la 19 ani (Cambridge Pathway), bazat pe cercetare, pe experiență și pe implicarea cadrelor didactice.

Oferind diplome recunoscute (precum Cambridge IGCSE și International AS & A Level), resurse de înaltă calitate, suport pentru predare și învățare și expertiză în domeniu, ajutăm școlile să pregătească fiecare elev pentru oportunitățile și provocările viitoare. Împreună, îi ajutăm pe elevii Cambridge să fie pregătiți pentru lume.

Aflați mai multe: www.cambridgeinternational.org 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Noul calendar pentru titularizare 2020 şi etapele de mobilitate au fost anunțate de Ministerul Educației: examenul pentru angajarea în școli va avea loc pe 15 iulie 2020. Proba de interviu a fost eliminată pentru candidații care vor un post în regim „plata cu ora”

Examenul de titularizare va avea loc în data de 15 iulie 2020, a decis Ministerul Educației, care anunță printr-un comunicat de presă că repartizarea candidaților se va face în ordinea…
Vezi articolul

Jurnaliștii care fac tranziția în relații publice sau comunicare se confruntă adesea cu tensiuni etice și conflicte între obiectivitate și loialitatea față de organizațiile pentru care lucrează, arată un studiu recent la care a participat o profesoară de la Universitatea din București

Mobilitatea între jurnalism și comunicare nu este o simplă schimbare de carieră, ci are implicații asupra identității profesionale și a rolului social al presei, arată un studiu la care a…
Vezi articolul

Scopul predării literaturii române în liceu nu este să formăm viitori studenți la Litere, spune Liviu Papadima: Sunt în programă autori despre care cel mult o parte dintre profesori au auzit sau citit întâmplător în facultate. Vă spune ceva numele Radu Ionescu? 

„Scopul predării literaturii române în liceu nu este să formăm viitori studenți la Litere. Cred că ar trebui făcută o distincție între modul în care pregătim viitorii specialiști, profesori și…
Vezi articolul

Material susținut de World Vision Romania

World Vision România şi Fundaţia OMV Petrom au lansat cel mai mare proiect dedicat copiilor de grădiniță din România, cu 60.000 de copii şi 10.000 de părinţi incluşi. Valoarea totală a proiectului este de peste 2,7 milioane de euro / De ce nu ajung copiii la grădiniță?

Rata de participare la grădiniță a copiilor a scăzut în România la 78.2%, de la 84.1% în 2011, nivel cu care țara noastră se află sub media europeană care este…
Vezi articolul