“Susținerea masivă a facilitării educației digitale și a furnizării de competențe digitale” a fost cerută de Comisia Europeană, săptămâna aceasta, prin două propuneri adoptate în contextul Anului european al competențelor. Țările membre sunt invitate să adopte rapid aceste două propuneri, ce urmăresc să ofere răspunsuri la două probleme majore identificate de către CE, dar și la nivelul țărilor membre: lipsa unei abordări-cadru privind educația și formarea digitală, respectiv dificultățile legate de formarea competențelor digitale la nivelul populației.
Cele două propuneri urmează să se materializeze în recomandări pentru Consiliul UE. Acestea sunt:
- O propunere de „Recomandare a Consiliului privind factorii favorizanți esențiali pentru succesul educației și formării digitale”. Aceasta invită statele membre să asigure access universal la educație și formare digitală, care să vizeze reducerea decalajelor digitale, prin măsuri ce țin de guvernanță, formarea cadrelor didactice, investiții.
- O propunere de „Recomandare a Consiliului privind îmbunătățirea ofertei de competențe digitale în educație și formare”, care invită țările membre să furnizeze din timp competențe digitale, la toate nivelurile de educație și în mod coerent.
Potrivit anunțului de săptămâna aceasta, CE va înființa un grup la nivel înalt pentru educația și competențele digitale, care să ajute țările să pună în aplicare recomandările sale.
Același comunicat notează că propunerile pun în aplicare prioritățile Planului de acțiune pentru educația digitală adoptat la nivel UE – “promovarea dezvoltării unui ecosistem de educație digitală de înaltă performanță și îmbunătățirea aptitudinilor și competențelor digitale pentru transformarea digitală”.
Foto © Lincoln Beddoe | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.