Concurența ajunge și la 14 candidați pe loc pentru unele posturi de director de școli în județul Dolj. Unii profesori au ales și 30 de funcții

1.440 de vizualizări
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com
Concurenţa pentru funcţiile de director şi director adjunct la şcolile din judeţul Dolj este, în unele cazuri, şi de 14 candidaţi pe loc, unii dintre candidaţi optând până la 30 de funcţii, informează Agerpres. Potrivit datelor Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj, cele mai dorite posturi de conducere sunt cele din unităţile de învăţământ preuniversitar din municipiul Craiova, din celelalte localităţi urbane, iar pe ultimele locuri, ca grad de atractivitate, sunt şcolile din mediul rural.

Conform sursei citate, cel mai mare număr de candidaţi este pentru funcţia de director al Şcolii gimnaziale “Gheorghe Ţiţeica” din Craiova, pentru care şi-au depus dosarul 14 cadre didactice.

La Şcoala gimnazială din Filiaşi unde, la începutul anului şcolar, a fost un protest al cadrelor didactice în semn de nemulţumire faţă de decizia ISJ Dolj prin care nu a mai fost prelungit mandatul fostului director, sunt 2 candidaţi pentru director şi 3 pentru director adjunct.

Potrivit ISJ Dolj, aproape fiecare candidat la funcţiile de director şi director adjunct a depus mai multe opţiuni, unii profesori optând şi pentru 30 de funcţii de director. Din acest motiv, cei 234 de candidaţi figurează cu 697 de opţiuni, judeţul Doljul fiind pe locul al doilea la nivel naţional, ca număr de opţiuni, după municipiul Bucureşti, unde s-au înregistrat peste 900 de opţiuni.

Calendarul de concurs este următorul:
  • 2 – 10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu
  • 12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
  • 15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu
  • 16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
  • 13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ
  • 17 decembrie – Validarea rezultatelor finale
  • 20 – 22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)

Amintim ce trebuie să facă profesorul ca să demonstreze competențele digitale, potrivit procedurii operaționale pentru proba de interviu, din cadrul concursului de directori de școli:

  • Să facă un document într-un program de editare text, poate fi o adresă către inspectoratul școlar / decizie de constituire a unei comisii / răspuns la o petiție adresată de un părinte etc., utilizând diacritice;
  • pentru documentul tip foaie de calcul, candidatul trebuie să creeze și să prelucreze un tabel: de exemplu un tabel cu numărul claselor / grupelor și numărul de elevi / preșcolari din unitatea de învățământ;
  • să transmită documentele elaborate la adresa de e-mail indicată de comisie;
  • să printeze documentele și să le scaneze;

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comentariu
  1. Acest concurs in felul in care s a desfasurat nu a reusit decat sa aduca haos. Un concurs desfășurat pe cateva luni bune. …numărul mare de candidati pentru o scoala nu arata dorința de a performa scoala respectiva, ci mai degraba, dorinta de a ocupa o funcție. Ar trebui dupa acest concurs sa vedem cum se dezvolta scoli extraordinare in care se desfășoară o activitate educativa de mare calitate. Aceste scoli cu multi candidați pe loc, ar trebui sa fie peste un an scoli de reper, daca aceasta concurenta are logica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Rankingurile luate în calcul ar trebui să aibă aceeași pondere pentru metarankingul național al universităților, care va conta pentru 40% din fondurile alocate de Ministerul Educației pentru cercetarea universitară – proiecte de metodologii / Daniel David, UBB: Demers promițător, dar trebuie corectat

Metarankingul universităților românești, ce urmează să fie realizat de un nou grup de experți sub umbrela Ministerului Educației, ar urma să țină cont de clasamentele internaționale care evaluează “global” universitățile,…
Vezi articolul