Consiliul Elevilor dezaprobă “propunerea de plafonare a burselor” și cere guvernului burse mai mari, diferențiate în funcție de tipul acestora

1.245 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Consiliul Național al Elevilor a reacționat, luni, la proiectul de hotărâre de guvern ce prevede un cuantum minim de 100 de lei pentru bursele din învățământul preuniversitar, arătând că documentul nu ține cont de “necesitatea diferențierii acestora în funcție de obiectul lor”. Organizația spune că “dezaprobă ferm propunerea de plafonare a burselor școlare” și cere guvernului să modifice proiectul de HG “astfel încât aceasta să prevadă cuantumuri mai mari pentru anul școlar 2021- 2022, diferențiate în funcție de fiecare tip de bursă”.

Comunicatul CNE, integral:

Bursele elevilor – echitate, nu plafonare! 

În urmă cu câteva zile, a fost lansată în consultare publică propunerea de hotărâre de Guvern care reglementează cuantumul minim al celor patru tipuri de bursă, pentru anul școlar 2021-2022. În propunere, se stabilește suma de 100 de lei pentru fiecare tip de bursă, așa cum a fost și în anul școlar 2020-2021, fără a se ține cont de necesitatea diferențierii acestora în funcție de obiectul lor. 

Consiliul Național al Elevilor dezaprobă ferm propunerea de plafonare a burselor școlare, măsură care nu este menită să îndeplinească nici pe departe cele două principii de acordare a burselor: răsplătirea performanțelor școlare, respectiv sprijinul social pentru elevii aflați în situații de risc. Considerăm că sumele alocate pentru fiecare tip de bursă ar trebui să fie diferențiate, tocmai pentru a distinge misiunea fiecăreia dintre acestea. Or, în cazul de față, atât elevii cu performanțe academice remarcabile, cât și cei care necesită sprijin social vor primi aceleași sume de la bugetul de stat, deși nevoile acestora sunt complet diferite. 

În acest sens, pentru ca bursele școlare să își atingă scopul pentru care au fost create, dar și pentru ca acestea să reflecte situația socio-economică actuală, Consiliul Național al Elevilor solicită Guvernului României modificarea proiectului de hotărâre de Guvern, astfel încât aceasta să prevadă cuantumuri mai mari pentru anul școlar 2021- 2022, diferențiate în funcție de fiecare tip de bursă. Astfel, odată cu începutul anului calendaristic 2022 și cu realizarea noii legi a bugetului de stat, este imperioasă includerea sumelor aferente cuantumului minim al burselor, astfel încât ele să răspundă cu adevărat nevoilor elevilor. 

„Bursele elevilor ar trebui să reprezinte un sprijin real pentru elevi, nu doar o sumă garantată de stat pentru respectarea unei obligații legale. În România, există elevi aflați în risc de sărăcie și excluziune socială, pentru care bursa reprezintă unul dintre singurele forme de sprijin financiar de care beneficiază pentru a-și continua cursurile. În acest context, Guvernul ar trebui să considere educația ca prioritate zero și să ofere burse într-o formă echitabilă pentru fiecare elev”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Foto: 57739599 © HaywiremediaDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Dragilor, atat timp cat politicienii nu respecta legile date de ei insisi (Legea Educatiei Nationale are 10 ani, iar articolul referitor la procentul de finantare al invatamantului nu a fost nicicand respectat), nu va asteptati sa dea mai multi bani pe nevoile elevilor! Militati pentru aplicarea si respectarea LEN, in varianta initiala, nu caricatura de forma la care a ajuns acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ministerul Educației a republicat Ghidul solicitantului din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar. Școlile pot depune proiecte de maxim 300.000 de euro până pe 10 iulie

Ministerul Educației a republicat Ghidul solicitantului cu noul calendar în Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, PNRAS, runda a II-a. Cu o zi înainte…
Vezi articolul

Un parc senzorial pentru copiii și adolescenții internați la Spitalul Obregia, proiect în premieră pentru România, a fost inaugurat astăzi / Psihiatrul Florina Rad: Nu ne dorim ca un copil să rămână la pat, ci să fie activ pe perioada internării

Un parc senzorial pentru copiii şi adolescenţii cu tulburări de spectru autist sau alte tulburări de neurodezvoltare internaţi la secţia de Psihiatrie pediatrică şi cea de Neurologie pediatrică, a fost…
Vezi articolul

Decanul Facultății de Științe Politice a Universității din București, Cristian Preda, intră în grevă japoneză: „E inacceptabil să avem un ministru care a plagiat și care-i apără pe plagiatori”

Cristian Preda, decanul Facultății de Științe Politice a Universității din București (FSPUB), a anunțat, marți, pe Facebook, că pe 3 octombrie, când începe anul universitar, că intra în grevă japoneză,…
Vezi articolul

Curriculum decis și la nivel local, cu 50% mai multă practică la firme și o jumătate de zi pe săptămână în care copiii de gimnaziu sunt vizitați de antreprenori în școli. Reforma liceului profesional din Franța, în discuții naționale și contestată de sindicatele profesorilor

De la începutul anului școlar 2023-2024, învățământul profesional din Franța va suferi modificări în cadrul unei reforme-obiectiv a președinției și Ministerului Educației din Republică. După reforma liceelor teoretice (sau „generale”,…
Vezi articolul