Copiii se simt singuri, încrederea lor în părinţi a scăzut în 2020 și unul din 5 copii nu se simte susţinut de familie – Studiu World Vision

1.533 de vizualizări
Concediul plătit pentru stat cu copilul
Concediul plătit pentru stat cu copilul SURSA: pixabay.com
Pandemia şi şcoala exclusiv în online au dus la o izolare a elevilor, care nu au mai comunicat la fel de mult cu profesorii, colegii şi, deşi au locuit în aceeaşi casă, nici cu părinţii. Pe fondul sentimentului de singurătate resimţit de copii, aceştia sunt mult mai vulnerabili la pericolele şi modele negative din mediul online, atrage atenția World Vision într-un comunicat de presă. În timpul pandemiei de COVID-19, peste 20% dintre copiii care trăiesc în mediul rural afirmă că sunt doar uneori sau nu sunt niciodată fericiți, iar o pondere de 7% afirmă că au o viață rea, se arată în studiul Bunăstarea copilului din mediul rural derulat în 2020 de Fundaţia World Vision România.

„Instigarea copiilor la atacuri împotriva profesorilor, pe care Fundaţia World Vision România o condamnă ferm, este simptomul unei crize de autoritate atât în familie, cât şi în şcoală, unde corpul profesoral joacă un rol esențial. Profesorii nu pot fi în niciun caz considerați inamici ai copiilor sau ai drepturilor și libertăților acestora. Discuțiile și argumentele despre teme de interes pentru societate, precum educația, nu se pot duce decât într-un climat de civilitaţie, cu respect reciproc pentru punctele de vedere ale tuturor părților”, se arată într-un comunicat World Vision.

ONG-ul, care lucrează cu peste 20.000 de copii şi părinţi din comunităţile rurale, avertizează că de educație au nevoie însă și părinții, mai ales cei din categoriile vulnerabile.

Studiul Bunăstarea copilului din mediul rural derulat în 2020 de Fundaţia World Vision România arată că aproape o cincime din copiii de la țară nu se simt susţinuţi niciodată de toată familia, incluzând aici membrii familiei extinse (unchi, mătuși etc.).

6% dintre copii nu au încredere niciodată, sau doar uneori, în adulții cu care locuiesc.

8% dintre copii cred că familia nu este niciodată alături de ei când au nevoie de ajutor, iar 23% dintre ei susţin că un membru al familiei petrece timp cu ei doar uneori sau niciodată.

Încrederea copiilor în părinţi a scăzut cu 14% în 2020, ajungând la 79%.

Pe acest fond, succesul public al unor personaje care insuflă şi instigă la ură şi care au priză la copii nu este deloc surprinzător, spun experții World Vision.

Pentru acești copii, principala sursă de informare despre subiecte extrem de sensibile precum violența sexuală, conform unui studiu World Vision din 2019, este Internetul (pentru o treime dintre ei), inclusiv site-urile pornografice.

World Vision România consideră că, în plus față de reforma sistemului public de educație, avem nevoie de soluții de educație nonformală pentru a combate astfel de fenomene, precum şi de dezvoltarea de competente digitale şi safe internet pentru copii, încă din învăţământul preșcolar.

„Ne aflăm pe o pantă periculoasă. Generațiile care se află în pragul maturizării și de care depinde viitorul țării trebuie să beneficieze de educație împotriva știrilor false, de educație civică și juridică, de educație cu privire la siguranța pe internet și bullying, inclusiv manifestările sale online. Tranziția forțată către o școală digitală înseamnă, printre altele, că trebuie să acceptăm că trăim într-o nouă realitate, la care este nevoie să ne adaptăm. Altfel, primele victime vor fi cei mai vulnerabili dintre noi: copiii fără posibilităţi materiale şi lipsiți de apărare”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Sursă foto: Pixabay


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele FSLI reacționează față de transferul profesorilor itineranți și de sprijin, de la 1 ianuarie, către CJRAE / Cinci etape propuse de sindicaliști Ministerului Educației, pentru ca activitatea cadrelor didactice să nu fie bulversată

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a reacționat în urma publicării noului regulament de funcționare a Centrelor de resurse și asistență educațională CJRAE/CMBRAE. Conform regulamentului, profesorii de sprijin ar trebui…
Vezi articolul

„Este probabil ca anul școlar și universitar 2020-2021 să se desfășoare integral în regim hibrid și online”, scrie PNL în Programul de guvernare pe Educație. Există „nevoia planificării revenirii la școală post-pandemie”

Partidul Național Liberal, aflat la guvernare, afirmă în programul de guvernare propus electoratului, la capitolul legat de Educație, că “este probabil ca anul școlar și universitar 2020-2021 să se desfășoare…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Proiectele legilor Educației au ieșit așa de prost pentru că în spatele lor este un proiect, România Educată, al președinției, care din păcate este complet dezamăgitor, aș spune foarte clar – incompetent

Proiectele legilor educației lansate de Ministerul Educației în vara acestui an „au ieșit prost”, iar asta deoarece proiectul prezidențial din spatele lor, România Educată, „este complet dezamăgitor, aș spune foarte…
Vezi articolul

Concurs pentru școli, lansat de Asociația de Literație: formare gratuită a profesorilor, cu strategii de predare astfel încât elevii să înțeleagă ce citesc și sarcinile pe care le primesc

Asociația Română de Literație a lansat competiția “Citesc pentru a învăța”, prin care 10 școli gimnaziale care se înscriu în concurs pot să câștige formarea gratuită a profesorilor de toate…
Vezi articolul

Arhiepiscopia Romano-Catolică: Nu avem cunoştinţă de probleme structurale la clădirea internatului din Odorhei / Deca: Expertizarea clădirii nu a fost făcută. Era în sarcina celor care sunt proprietari sau care o administrează

Arhiepiscopia Romano-Catolică din Alba Iulia, în proprietatea căreia se află clădirea internatului din Odorheiu Secuiesc care s-a prăbuşit parţial luni, afirmă că nu are cunoştinţă ca imobilul să fi avut…
Vezi articolul

OFICIAL Sumele alocate pe județe pentru Programul lapte și fructe în școli pentru 2025-2026 / Produsele neconsumate vor fi împărțite elevilor din aceeași clasă, nu vor mai fi plătite de școli

Hotărârea privind Programul pentru școli al României pentru anul 2025-2026, care reglementează distribuirea de fructe, legume, lapte și produse de panificație în școli și grădinițe a fost publicată în Monitorul…
Vezi articolul